От почти век във всяка кола има характерни кръгли гнезда за 12V eлектричество. Първоначалното им предназначение е за запалката, затова и до днес казваме "включи го в запалката", когато говорим за гнездото. По-късно в много страни започна тежка борба с тютюнопушенето, но привържениците на здравословния начин на живот също използват въпросното гнездо. Трябва обаче да знаете точно какво може да се включи там, в противен случай можете да се сблъскате със сериозни проблеми.
Интересно е също, че дизайнът на гнездата също се различава. Някои нямат пружини за захващане. Те също така нямат единни стандарти за размери, поради което не е необичайно поставените в "гнездото" зарядни да се клатят или просто да изскочат, ако колата се разклати на неравен път или колелото попадне в дупка.
Между другото, това може да допринесе за късо съединение и последващо запалване. Можете да намерите много истории в мрежата, когато при зареждане на смартфон в салона внезапно започва да мирише на изгоряло, след което изпод централната конзола излиза дим и накрая - пожар. Най-често обаче един или друг предпазител изгаря и спасява положение с пожара. Тук даваме съвети. Ако нямате резервни бушони, извадете предпазител със същоте характеристики от някоя по-маловажна верига. Например, никой не използва електрически огледала през цялото време. Но за да избегнете тези проблеми, не купувайте китайски устройства без име. Да кажем преносими вентилатори. Реалният им ток достига 15 А, което е много. И ако контактът е лош, тогава прегряването на "гнездото" на запалката е гарантирано.
Не препоръчваме да използвате и прахосмукачки за автомобили. Те също са голям товар за електрическата система, а в същото време не почистват добре. По-добре е да отидете на автомивка, където има професионален такъв уред с висока мощност.
Но какво да кажем за видеорекордерите и телефоните? Те могат да бъдат свързвани с въпросното "гнездо", но разумно. Когато купувате адаптер за USB конектор, внимателно проверете щепсела. Трябва да има пружинни държачи и също така трябва да пасва като ръкавица в запалката на конкретната кола. Само тогава може да се избегне гореописанети проблеми.