fallback

Kia EV9 ще може да захранва къща с ток за 10 дни

Новият голям кросоувър на корейците е предвиден да отдава електричество и към битови консуматори, и към мрежата

Корейският производител Kia иска да направи своите електрически превозни средства още по-лесни за употреба и се фокусира върху прилагането на модерни технологии за батерии и подобряване на възможностите за зареждане.

Първият основен „стълб“ от плановете на на компанията се нарича Kia Connect. Той поддържа непрекъсната връзка между автомобила, услугите на Kia и доставчиците на данни. Това позволява данните да се предават поточно през приложенията Kia Connected Car Cloud, предоставяйки актуализации и информация в реално време.

Kia започва развитието и на друг проект, наречен Kia Charge. Той показва широката мрежа за зареждане, достъпна за собствениците на електромобили, включително над 500 000 точки за зареждане в 28 европейски страни. Компанията има за цел да инсталира 30 000 нови бързи зарядни устройства до 2030 г. Представителствата на марката също ще бъдат оборудвани с такива станции

Освен това, марката удвоява функционалността на системата Vehicle-to-Load (V2L), въведена в модела EV6. Тя позволява на собствениците да захранват своите 110/220V уреди с батерията на EV6. В новия модел на Kia – EV9, е добавена система „от кола до сграда” и от  „кола до дома” (V2B/V2H), която може да използва батерийния пакет на кросоувъра с капацитет 99,8 кВт/ч, за да захранва дом за 5 до 10 дни.

Kia EV9 поддържа и технологията Vehicle-to-Grid (V2G), което означава, че може да подава излишната мощност обратно в мрежата. Идеята е създаването на един свят, в който хиляди електрически превозни средства могат да бъдат свързани към мрежата и да действат като виртуална електроцентрала за кратък период от време.

fallback
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Абсурд. Това скоро в близките 30-40 години няма да стане. Не само в България ами в никоя държава докато проблемът с батериите не бъде решен както трябва. Сега този проблем просто се замита под килима и всички се правят че не съществува. Но последствията не могат да бъдат скрити и в крайна сметка пазарът си решава коя технология ще е успешна и коя не. Към момента продажбите на електрически коли са под 1 % и то само в най богатите държави. В България електрическите коли са абсолютна екзотика.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато в България всички автомобили са електрически и само половината са включени в контакта на само 7,4 киловата монофазен контакт общата им мощност ще е колкото осем ядрени реактора като тези в АЕЦ Козлодуй. Но основната разлика с реакторите ще е тази, че както могат да захранват мрежата както прави една атомна централа, така и ще могат да получават 8 гигавата мощност при излишъци от възобновяема енергия.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Крайно време е да се създаде стандарт по който всички автомобилни компании да работят и да предложат тази опция в автомобилите си. Към момента всеки си разработва собствена система, което нито е евтино нито рационално. Нищо не пречи ако системата на kia е получили във всички да я копират, а след време дори да е задължително всички автомобилни компании да предлагат такава опция във всеки един електромобил, както направиха с микро usb порта а след това с тайп си за мобилните телефони.
fallback
Последни