fallback

След половин век: най-зловещият Dodge се връща в Европа

Новият Challenger Black Ghost с 807 к.с. идва, колкото да се сбогуваме, преди да е станал електрически

За първи път от 1970 г. легендарният спортен модел Dodge Challenger Black Ghost навлиза на европейския пазар, информира концернът Stellantis. Новият Challenger Black Ghost ще се предлага в Европа изключително в специални лимитирани издания от прощалната линия Last Call.

 

 

Специална серия Last Call (последно повикване) на американския производител е от възродени седем емблематични модела от историята на марката: Dodge Challenger Shakedown, Charger Super Bee, Challenger и Charger Scat Pack Swinger, Charger King Daytona, Challenger Black Ghost и Challenger SRT Demon 170. Всички модели от 2023 г. черпят вдъхновение от емблематичните коли на марката, а пет от тях ще се продават и в Европа.

Парадоксът е, че Challenger ще бъде спрян от производство преди края на тази година и ще бъде заменен от електрически автомобил, тоест моделът се появи на Стария континент няколко месеца преди ликвидацията му.

 

 

Dodge Challenger Shakedown вече стъпи на европейския пазар през март. Моделът е оборудван с 6,4-литров двигател V8 Hemi с мощност 485 к.с. и 6-степенна ръчна или 8-степенна автоматична скоростна кутия. Различава се от стандартния модел по оцветяване с ивици на капака и покрива, 20-цолови джанти и променен външен вид.

Към Shakedown скоро ще се присъедини по-екстремният Dodge Challenger Black Ghost. Версията е почит към състезателен черен Dodge Challenger RT SE от 1970 г., който наскоро беше продаден на търг за над 1 милион долара. Легендарният Dodge Challenger Black Ghost 1970 г. е признат за част от историята на САЩ и през 2020 г. е включен в регистъра на Асоциацията на историческите превозни средства.

 

 

Новият Dodge Challenger Black Ghost е също черен и се задвижва от Hellcat 6.2-литров компресорен V8 с 807 к.с. и работи с 8-степенен автоматик. Ускорява до 100 км/ч за 3,5 секунди и развива 326 км/ч. Купето има разширени калници, капак с два въздухозаборника, както и специални 20-цолови джанти и спирачки Brembo. Интериорът е тапициран с кожа, алкантара и въглеродни влакна.

 

 

fallback
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Махаш сим картата на автомобила и си ти. Какъв ти е проблемът? Но ако си мислиш че въобще им трябва автомобил за да те следят а не го правят от телефона ти, си най-големият наивник. Електромобилите дават много по-голяма свобода от всякакви ОПЕК, Путин и разни с чаршафи на главите. Буквално може да си отшелник в някоя планина и да изкараш десетки години без да се чудиш откъде да заредиш бензин, защото най-близката бензиностанция е на 1 000 км от тебе. Ще го осъзнаеш след няколко години.
  • #2
    Пропов ( преди 1 година )
    Тия коли ще пребъдат. Просто е - хората ги искат. И ще ги заискат още повече, докато се опитват да ги вързват с ел. мобилите. Щото това е дефиницията за кола - свобода. Ел колите са вързани отвсякъде. В нета, в контакта , във времето...абе много е лесно някой да ви дръпне шалтера, разбирате ли го това?!
  • #1
    Ад под небето ( преди 1 година )
    "Лебедовата песен" на muscle cars ще се слуша вечно...
fallback
Последни