fallback

Защо японският „Запорожец“ не успя?

Mitsubishi 500 не завладява хората и се произвежда само две години

След Втората световна война Япония решава, че трябва да се произведе евтин лек автомобил и няколко компании приемат инициативата на правителството, сред които е Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Така през 1960 г. се появява Mitsubishi 500, който визуално много прилича на украинския ЗАЗ-965 (и двата пооткраднати от Fiat 600). В Източния блок дори го наричат "японския Запорожец“.

 

 

Mitsubishi 500 е първият оригинален автомобил на японската марка, а преди това компанията произвежда само два модела по лиценз - на италианския Fiat Zero и американския седан Henry J, припомня Hyser.

Външно Mitsubishi 500 силно прилича на украинския ЗАЗ-965, като и двата модела се произвеждат от 1960 г., но японската кола се задържа на поточната линия само до 1962 г., докато производството на първия Запорожец приключва през 1969 г.

Mitsubishi 500 трябвало да бъде новата народна кола на следвоенна Япония. При представянето си през 1959 г. на изложението в Токио прави фурор. Въпреки скромните си технически характеристики всичко е компенсирано от достъпна цена, което дава надежда на много японци да преминат от мотопеди към пълноценна, макар и малка, но собствена кола.

 

 

Въпреки това обаче моделът не става популярен и две години след появата си след само 13 289 бройки отстъпва място на Colt 600. Но дизайнът на Mitsubishi 500 е в основата на бъдещите автомобили на марката.

Mitsubishi 500 е оборудван с двуцилиндров двигател (493 или 594 куб. см) с 21 или 25 к.с. съответно. Той е разположен отзад и е съчетан с тристепенна механична скоростна кутия. Автомобилът достигна дължина от само 3160 мм, теглото му е 490 кг.

 

Още снимки - вижте в галерията:

 

 

fallback
fallback
Последни