fallback

Най-интересните класики от Вила д'Eсте 2023

Американско чудовище изпревари италианските и германски фаворити за голямата награда на Concorso d'Eleganza

ВИЛА Д'ЕСТЕ, ОТ НАШИЯ ПРАТЕНИК. Автомобил на изчезнала преди 86 години американска компания бе избран за най-елегантната класика от журито на Concorso D'Еleganza 2023 във Вила д'Eсте. Легендарното събитие за класически автомобили се проведе този уикенд в едноименния хотел на езерото Комо и за пръв път от 2019 насам допусна и външна публика в неделния ден.            Носителят на Trofeo BMW Group - Duesenberg SJ Speedster от 1935. Снимка Concorso d'Eleganza Villa d'Este               Носител на голямата награда - Trofeo BMW Group, по името на главния спонсор - стана уникален по рода си Duesenberg SJ Speedster от 1935, с купе, изработено от лондонския майстор Гърни Нътинг. В онази епоха това е най-луксозната американска кола, карана от кинозвезди като Чарли Чаплин, Гари Купър, Кларк Гейбъл и Грета Гарбо. А освен това е и един от най-бързите автомобили в света, с 320 конски сили мощност и максимална скорост от 225 км/ч по време, когато масовите модели рядко развиват повече от 110 км/ч.                      Тази конкретна кола е последната от едва 36 бройки, завършени от Нътинг, и е купена от махараджата на индийското княжество Индоре. Оттогава датират и странните лампички върху калниците - понеже поданиците на махараджата били длъжни да му се покланят, щом го видят, шофьорът му светвал синята лампа, когато владетелят е в колата. Ако не возел никого, светвал оранжевата, за да спести излишните поклони. По време на Втората световна война махараджата пратил колата в Калифорния, за да не рискува тя да бъде конфискувана при евентуално японско нашествие.           Лампичките на калника показват на населението дали махараджата е вътре, и съответно трябва да се поклонят. Снимки: AUTOMEDIA.BG            Компанията Duesenberg е създадена от двама германски емигранти от Вестфалия, на име Август и Фридрих Дюзенберг, с амбицията да предлага най-качествените и бързи коли в Америка. Това е и първата американска марка, печелила някога състезание за Гран при (във Франция през 1921).                    Автомобилите й бързо си спечелват отлична репутация и въпреки рекордните цени се търсят много от знаменитостите на епохата. Но със задълбочаването на Голямата депресия покупката на толкова скъпи и крещящи автомобили започва да става неприлично; със злощастната смърт на основния си инженер Фред Дюзенберг от пневмония през 1932 компанията губи и технологичните си предимства, и в крайна сметка окончателно фалира през 1937.            Някои от най-интересните автомобили на Вила д'Eсте 2023 (ГАЛЕРИЯ):

         

 

fallback
  • #12
    до 11 ( преди 1 година )
    И за теб би могло да се каже, че си просто г.зо-лифтната мумунка. Но трябва да се гледат фактите, а не първите впечатления
  • #11
    До долният ( преди 1 година )
    Какво белким бе силяк.Я виж конфигурацията на двата автомобила напълно аналогипни са 911 е просто фейслифтната костенурка
  • #10
    9 ( преди 1 година )
    Кажи си го. И си го повтори сто пъти, белким си повярваш :D
  • #9
    Мхм ( преди 1 година )
    А бе да си го кажем порше 911 е една тъпъ Костенурка с турбо
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    На друга, на друга :) утре и тях
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойотките и киите на някоя друга поляна ли са? Ало, фотографа, снимай всичко, моля.
  • #6
    До 4 ( преди 1 година )
    Чиче, ако жадуваш да ни споделиш ценното си мнение в писмена форма, научи поне основните правила, дето държавата ти ги дава безплатно между I и IV клас. Ако не, ползвай вербална комуникация - сиреч кажи на мама. Да се чете неграмотно каканижене е също толкова неприятно, колкото да се слуша фалшиво пеене. Аз си знам, че пея фалшиво, затова не пея на другите
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    А на какво състезание сме? Естетическото възприятие е същото като правописа - развива се с образование и опит. Допуснете, че вашата преценка не е от най-развитите. Човек, за когото един Packard е "кошница", не би трябвало да говори за стада...
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Оставете моя правопис не сме на състезание по литература и български за който е спорно дали ще доживее следващите 60-70 год като език. Съсредоточете вниманието си върху снима 5 например? Какво красиво има в тази машина със стърчащи части и аксесоари от купето освен че е рядка? Ами другите кошници приличащи на файтони и карети? Колко елегантно може да кубче с хромирани фарове и велосипедни колела? Или и вие като индивид в " общото стадо" -щом стадото харесва нещо значи то е красиво?
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    и аз като видя да се изказва за естестика индивид, който пише "бризент" и никога не се е сблъсквал със запетайката, се чувствам по същия начин
fallback
Последни