fallback

Санкциите не успяват да държат скъпите коли извън Русия

Когато има желание, има и начин, категорични са дилърите от сивия сектор

Нахлуването на руските войски н Украйна доведе до сериозни санкции срещу страната и накара повечето автомобилни производители от чужбина да напуснат. От това се възползваха китайските компании, които заляха Русия със свои продукти, предлагани на по-високи цени.

Оказва се обаче, че наложените ограничения не важат за богатите руснаци, които намират начини да се сдобият с луксозни и скъпи автомобили. Това показва проучване на New York Times, което разкрива как се внасят коли от премиум-марки в Русия въпреки санкциите.

Един от каналите идва от Близкия Изток. Пред американското издание директор по комуникациите на местен дилър на луксозни автомобили директно казва, че войната в Украйна не е засегнала богатите руснаци. Той признава, че компанията му само преди дни е изпратила Porsche Cayenne Turbo GT в Русия. „

„Новият фаворит на руснаците са пикапите Ram. А където има желание, се намират и начини“, категоричен е представителят на дилърството, което остава анонимен.

Като цяло интересът към новите коли е огромен, като някои клиенти се опитват сами да организират доставката им до Русия. Други обаче използват доскорошни дилъри на западни марки. Въпреки че те са загубили официалните си връзки и канали, те организират собствен внос, понякога на стотици автомобили наведнъж.

Доста е трудно да се посочат конкретни числа, но според NY Times „сивият внос“ представлява около 12-15% от общо 626 300 нови автомобила, продадени в Русия през миналата година. Това прави около 75 000 превозни средства, като е напълно възможно бройката да е по-голяма.

Помолени за коментар, представители на GM и Volvo казват, че не знаят за превозни средства, които отиват в Русия, но и признават, че е трудно да се проследят подобни сделки, защото те се извършват чрез посредници. А обяви в най-популярните руски сайтове за продажба на автомобили показва, че се предлагат Rolls-Royce Phantom и Cullinan Black Badge, моделна година 2023, както и множество Ferrari SF90 Stradale (2022). Има също така няколко Range Rover от 2023 г., както и Chevrolet Tahoe и Equinox, моделна година 2022.

fallback
  • #6
    До 2 ( преди 1 година )
    Всъщност през 2021г и през 2019 продажбите там бяха 1.7 милиона..
  • #5
    123 ( преди 1 година )
    Санкциите, както казват западни анализатори са самоубийствени за запада. Тези, които ги налагат най-много страдат от тях и в същото време помогнаха на руската икономика да стане самодостатъчна и независима. След въвеждането на санкциите, руската икономика отчита растеж, а западната огромен спад. Рублата е на най-високи нива от 20 г. насам, а в същото време западни банки фалират. Това са голите факти и те са казани не от руснаци, а от западни икономисти. А богатите какво не/купуват е все тая.
  • #4
    Алекс ( преди 1 година )
    Лоши богати руснаци.Не са патриоти.Вместо Лада предпочитат Порше.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е проблема да си внесеш, проблема е да ги поддържаш после. Защото ако трябва да караш до Казахстан или Близкия изток за обслужване или гаранционен ремонт ще е забавно.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    "...общо 626 300 нови автомобила, продадени в Русия през миналата година..." при положение че нормално пазара продава по 1.3-1.5 милиона. Т.е. миналата година се е свил с над 50%. Тази година сигурно ще е и по-зле.
  • #1
    песков ( преди 1 година )
    Смерт предателей !
fallback
Последни