fallback

Санкциите не успяват да държат скъпите коли извън Русия

Когато има желание, има и начин, категорични са дилърите от сивия сектор

Нахлуването на руските войски н Украйна доведе до сериозни санкции срещу страната и накара повечето автомобилни производители от чужбина да напуснат. От това се възползваха китайските компании, които заляха Русия със свои продукти, предлагани на по-високи цени.

Оказва се обаче, че наложените ограничения не важат за богатите руснаци, които намират начини да се сдобият с луксозни и скъпи автомобили. Това показва проучване на New York Times, което разкрива как се внасят коли от премиум-марки в Русия въпреки санкциите.

Един от каналите идва от Близкия Изток. Пред американското издание директор по комуникациите на местен дилър на луксозни автомобили директно казва, че войната в Украйна не е засегнала богатите руснаци. Той признава, че компанията му само преди дни е изпратила Porsche Cayenne Turbo GT в Русия. „

„Новият фаворит на руснаците са пикапите Ram. А където има желание, се намират и начини“, категоричен е представителят на дилърството, което остава анонимен.

Като цяло интересът към новите коли е огромен, като някои клиенти се опитват сами да организират доставката им до Русия. Други обаче използват доскорошни дилъри на западни марки. Въпреки че те са загубили официалните си връзки и канали, те организират собствен внос, понякога на стотици автомобили наведнъж.

Доста е трудно да се посочат конкретни числа, но според NY Times „сивият внос“ представлява около 12-15% от общо 626 300 нови автомобила, продадени в Русия през миналата година. Това прави около 75 000 превозни средства, като е напълно възможно бройката да е по-голяма.

Помолени за коментар, представители на GM и Volvo казват, че не знаят за превозни средства, които отиват в Русия, но и признават, че е трудно да се проследят подобни сделки, защото те се извършват чрез посредници. А обяви в най-популярните руски сайтове за продажба на автомобили показва, че се предлагат Rolls-Royce Phantom и Cullinan Black Badge, моделна година 2023, както и множество Ferrari SF90 Stradale (2022). Има също така няколко Range Rover от 2023 г., както и Chevrolet Tahoe и Equinox, моделна година 2022.

fallback
  • #16
    До 15 ( преди 1 година )
    Авто пазара и индустрията какво се водят нереални активи и БВП ли? И това, че Германия, Франция, Британия, Италия всяка поотделно имат в пъти по-голям автопазар от Русия а Словакия, Чехия, Испания и някои от гореизброените имат по-голяма автоиндустрия нереално БВП ли е? Реален е само Москвич досглобен от полуготова китайска кола с която най-голямата разлика е емблемата и езика на менюто.
  • #15
    до#14 ( преди 1 година )
    Не рашист, а РЕАЛИСТ! Прави разлика. Да ти изброявам имената на многото икономисти и анализатори ли, за да се увериш, че си толкова зле с главата, че не можеш дори една реална западна информация да намериш, а попадаш само на манипулираните пропагандни такива. Ти знаеш ли какво е реална и нереална икономика? В Русия има реална икономика, защото се произвеждат, добиват, продават реални продукти и стоки. На запад БВП се формира главно от услуги, а не от реални материални активи. Сложно е ти е знам.
  • #14
    До 13 ( преди 1 година )
    Рашистче пишещо пълни простотии никак не върви да пише за мозък но вие сте си такива надменни и "високоинтелигентни" русокитайци. Това "западни анализатори и икономисти" е относително и нищо конкретно не казваш но е факт, че руския автопазар е по-малък от испанския и по-близо до полския (също така по-малък от на щата Флорида а по всяка вероятност и от някои градове като Токио..) а руската автоиндустрия по-малка от на Словакия
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Западни анализатори и икономисти казват истината за ситуацията със санкциите, но родните евроатлантически *** са, като щрауса с глава в пясъка и им е много трудно да проумеят, че истината е може би съвсем друга от тази в масовите платени и пропагандни медии. Трябва да си много на обратното на умен, за да не видиш какво се случва с цените в магазините и цените на енергоизточниците. Това, ако не си го видял бедни ми евроатлантико,то значи си много повече от глyпaв в което не се съмнявам
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Знаеш ли защо рублата е силна? Защото Пyтлep гори десетки милиарди долари месечно, за да поддържа търсенето на рубли. Русия преди войната е една от държавите с най-големи доларови резерви. Защо не китайски юани. Или защо не си седи на 100% в рубли?
  • #11
    До 5 ( преди 1 година )
    Ако съдим по автоиндустрията и автопазара Запада грам не е пострадал освен Рено покрай това, че държеше Лада а другия бивш голям играч в Русия - Хюндай-Киа дори вдигна световните продажби въпреки излизането. В Русия пазара е на над 50% надолу и вече е по-близо до Полша отколкото до Испания а автоиндустрията не знам точно колко се е сринала но едва ли е по-добре от пазара..
  • #10
    до 123 ( преди 1 година )
    Искаш да кажеш че страна загубила близо половината си износ и във война от една година е нещо хубаво и с което да се гордее ли? Няма как при подобни условия да имаш растеж. Да учудващо малко е свиването но го има докато почти целия останал свят расте. С малки изключения самоубилата се Европа вече се стабилизира, докато велика Русия тепърва ще за зазлява. То през целия Соц се чакаше гнилия и упадъчен запад ей сега да се разпадне, ама нещо СССР го изпревари.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Супер - Нека подсилваме КИТАЙСКОТО автомобило строенне, вместо да продаваме на руснаците нашето ...
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    където е текло пак ще тече паричните потоци за автомобили отиват към китай азиатските републики и близкия изток
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    Хайде по-малко рашистка пропаганда знаем ги тези направо да ги съжалим "горките" американци и европейци ей сега ще станат като Русия само още 50 години. Между другото сред най-самодостатъчните страни в света са Куба, Пакистан и много страни в черна Африка така, че това не е някакво историческо постижение a руската автоиндустрия се прехвърли от западна на китайска зависимост не, че е особено независима..
fallback
Последни