fallback

В Русия направиха електрически хечбек със „самоубийствени“ врати

Прототип на Atom е готов, но все още не се знае къде ще се произвежда (ВИДЕО)

Руската марка Atom на акционерното дружество „Кама“ представи самостоятелно разработен прототип на електрически автомобил със същото име, като според руските медии масовото производство ще започне в края на 2024 г., а продажбите през 2025 г.

 

Atom-5

 

Хечбекът се отличава на пръв поглед с т.нар. „самоубийствени“ врати и без централна колона. Според предварителната информация запасът от енергия ще бъде достатъчен за 500 км в зависимост от версията, ускорението до 100 км/ч е за 7 секунди, а максимална скорост - 170 км/ч.

Първите автомобили ще бъдат със задно задвижване, но има планове и за 4х4. Размерите на колата са дължина 3995 мм, ширина 1780 мм и височина - 1615 мм.

 

Atom-1

 

Така Atom е по-голям от оригиналния модел „Кама-1“, построен от Политехническия университет в Санкт Петербург с подкрепата на КамАЗ, но по-малък от неосъществения проект „Кама“ (предишното име на Atom), обявен през декември 2021 г.

Италианско дизайнерско бюро работи върху външния вид на електромобила заедно с Atom. Задачата, според руските медии е, да се създаде не „претенциозна красота“, а лесен за използване и функционален автомобил с поглед към бъдещето.

 

 

Atom умишлено се отдалечава от стандартното оформление и обичайния брой дисплеи, залагайки на един контролен, поставен директно върху волана. Интериорът е минималистичен - няма физически бутони, а повечето функции се управляват от въпросния екран.

Компанията създава собствен софтуер и автомобилна платформа. Разработката на автомобила се ръководи от Харалд Грубел, който преди това е участвал в проекти на Volkswagen, Mercedes-Benz и AVTOVAZ.

Все още не е ясно къде ще се произвежда този автомобил - дали ще е в нов завод, или някой от неактивните в момента, който може да бъде адаптиран. В същото време трябва да бъдат изградени лаборатории, където да се правят тестове, включително на батерии. Но руските медии пишат, че целта е да се сглобяват годишно 200 000 коли.

За цена засега не се говори - създателите дават уклончив отговор на този въпрос, като заявяват, че Atom е технологично масова електрическа кола за града. От една страна трябва да е достъпен автомобил, а от друга - да предлага високо ниво на комфорт и безопасност. Това ще определи цената на Atom.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #11
    До 7 ( преди 1 година )
    Не сте ли вие които се спуквате да критикувате ЕС и САЩ обаче пише ли се нещо за Русия и веднага се казва да се погледнем колко гола вода сме в сравнение с "братушките". Този коментар защо не го пишеш когато се пише нещо по адрес на други освен Русия?
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    до 6 за теб шанса е никакъв,но за тях е съвсем реален.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    До 5 ако беше се поинтересувал малко повече,защо така са наречени,щеше да знаеш,че са опасни не ако се отворят в движение,а ако автомобила случайно тръгне когато е спрял и хората не са напуснали обсега на вратите.Самоубийствени са защото се образува нещо като капан от който трудно можеш да се измъкнеш да се измъкнеш с едно движение.Иначе и нормални врати ако се отворят става това което и с тези.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    До 2 понеже си малко леко с главата не на ред ще ти кажа,че такива врати имат и Ролс Ройс,а и още някой други автомобили.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    До 3 а ние коя стотин 3 хилядна година ще направим дори и макет на нещо на 4 търкалета.Преди да критикуваш другите,се погледни каква гола вода и кал в ушите си.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    (Но руските медии пишат, че целта е да се сглобяват годишно 200 000 коли.) Никакъв шанс това е 25% от пазара им а електромобилите доколкото знам сега са под 2% там..
  • #5
    do 1 ( преди 1 година )
    Ами вратите така се казват "Suicide doors" - самоубийствени. Предполагам, че защото ако се отвори врата по време на движение и ще стане "забавно".
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре се посмяхме. Да.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Колкото Камаз Кама 1 го произведоха. Отделно за сега има само картинки на колата. Истинските прототипи се чакат в близките 3 месеца. А продажби не се чакат преди 2025-та. И колко да е руска тази електричка - "...Италианско дизайнерско бюро работи върху външния вид на електромобила ...", а пък батериите неизбежно ще са китайски. Ел моторите вероятно също.
  • #2
    Ганчовец ( преди 1 година )
    Според мен не е редно за кола произведена в Русия така леко да се използва "самоубийствени" врати
fallback
Последни