Maserati произвежда автомобили с двигател V8 от 1959 г., когато дебютира моделът 5000GT, но това скоро ще приключи. Дългосрочното споразумение с доставчика на двигатели Ferrari изтече тази година и следователно 3,8-литровият туин-турбо двигател повече няма да бъде използван.
Марката ще отбележи края на тази епоха на изложението Motor Valey в Модена. Компанията подготвя и няколко специални модела, оборудвани с мотора, развиващ 572 к.с., но тяхната премиера ще се състои на Фестивала на скоростта в Гудууд през август. Там ще бъдат показани Ghibli 334 Ultima и Levante V8 Ultima, като това ще бъде последните коли на Maserati, оборудвани с V8 мотор. Те са изградени на базата на версиите Trofeo, но ще се различават по мощността си, както и по оборудването.
От компанията обявиха официално, че Levante, Ghibli и Quattroporte в тяхната версия Trofeo ще бъдат произвеждани до края на 2023 г., но ще останат в продажба и през 2024 г. Марката вече разполага със заместник на V8 двигателя, като това е Nettuno V6 – мотор с две турбини, които е изяло собствена разработка. Агрегатът с обем 3,0 литра се поставя на суперколата MC20 / MC20 Cielo, както и новите Grecale и GranTurismo.
В най-мощния вариант - MC20 GT2, двигателят развива 621 к.с. и 730 Нм. Моторът ще бъде използван и занапред, но Maserati вече гледа към електрическото си бъдеще, като от 2025 г. всички модели на марката ще бъдат предлагани във версии, задвижвани само на ток. А целта е до края на десетилетието цялата гама на италианския производител да се състои само от електромобили.