Американският производител General Motors обяви, че ще използва собствена информационно-развлекателна система за новите си модели, която ще бъде по-добра от Apple CarPlay и Android Auto. В допълнение, собствената мултимедия ще отвори нови възможности за концерна за генериране на печалби, както с нейна помощ компанията ще може да събира и анализира данни от клиенти и да им продава абонаментни услуги.
Новата информационно-развлекателна система ще бъде разработена под ръководството на бившия вицепрезидент на Apple – Майк Абът. Досега той ръководеше бизнеса с облачни услуги на Apple, включително iCloud iMessage, Private Relay, Mail и системзата за сигурност на акаунта.
Абът вече е на работа в GM, където заема поста вицепрезидент по програмното оборудване. Той ще ръководи нов интегриран софтуерен отдел, който ще бъде разделен на три групи. Всяка от тях ще се фокусира върху отделни функции на софтуера.
Целият екип ще се фокусира върху разработването на автомобилни и корпоративни софтуерни технологии и решения. Софтуерният отдел на GM също е натоварен с предоставянето на цифрови услуги и функции на клиенти на дребно и търговски клиенти.