fallback

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

Tesla вече е при големите, Toyota се смъква на трето място, а най-голямата печалба през 2022 е за германци

Световният пазар на нови автомобили се е свил с 2% през 2022 година и достига 79.4 милиона бройки по данни на анализаторите на JATO Dynamics. Това е много далеч от положението в средата на миналото десетилетие, когато продажбите гонеха 90 милиона автомобила. Но ако се съди по финансовите резултати на производителите, почти никой от тях не тъгува по "доброто старо време".    

                Въпреки свиването на продажбите, почти всички компании в сектора отчитат растящи или рекордни печалби през 2022, резултат най-вече на осезаемо повишените цени.

Ежегодното проучване на Automedia.bg показва, че за втора година поред Toyota не е най-печелившата автомобилна компания в света. Всъщност сега японците се смъкват чак на трето място, изпреварени от две европейски компании. За пръв път сред големите печалби се намърдва и Tesla. За сметка на това два от китайските й конкуренти в сегмента на електромобилите се оказват на другия полюс, при най-големите загуби. Донякъде изненадващо компания там им прави Ford.            Най-губещите и най-печелившите компании (ГАЛЕРИЯ):

      

 

 

fallback
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    Между статията и коментарите в мобилната версия има каре още по темата и там има заглавие на статия "Най-печелившите автомобилни компании: за пръв път Toyota не е номер 1"Дълги години toyota беше номер едно, днес вече е изпреварена даже от bmw и стелантис, а догодина се очаква да бъде изпреварена от volkswagen, mercedes и tesla. А сектантите на toyota все още вярват, че само часове след публикуване на годишните финансови резултати на tesla, Акио Тойода е бил повишен, а не просто изхвърлен.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Браво на китайците
  • #22
    mclaranist1 ( преди 1 година )
    Само на мен ли ми се струва, че когато сравняваме Тойота с другите забравяме нещо. Стелантис не е Пежо, а е Пежо + ..... куп други марки коли. Фолксваген не е само Фолскваген, а е конгломерат от ВАГ. Ако оставим само Пежо, само Фолксваген каква ли ще е печалбата и ръста им??? Докато Тойота са ТОЙОТА. За това за мен Тесла, Хюндай, Мазда, Хонда, БМВ и т.н са по показателни. А не конгломерати дето вътре има 60 марки автомобили.
  • #21
    daniel cvetkof ( преди 1 година )
    Понеже френсикте *** не ставали вижте къде са Стелантис
  • #20
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Очевидно ти затвърждаваш колко тъпо парче си. Я кажи кога приключва финансовата година за автомобилните компании? Как така на всички останали финансовите резултати са излезли, а на toyota не са? Каква е причината?
  • #19
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Ха-ха-ха, треcльо, уникално тъпo парче си! Я сега прочети резултатите на всички останали за кой период са.
  • #18
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Нали точно това правя. Само че ти отново не знаеш какво говориш и отново не си прочел дори и статията която коментираш, но пък продължаваш да ръсиш мозък. Това прочете ли го и как ще го коментираш? "Тук цитираме последните прогнози на Toyota, защото обобщените резултати за фискалната 2023 година още не са публикувани."
  • #17
    Striker ( преди 1 година )
    Шапка свалям на Стелантис и Тесла! За ГМ също е постижение, че изобщо са на печалба и то голяма!
  • #16
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, ***, данните на всички останали компании са за календарната 2022. Като ще правим обективно сравнение, да е за същия период от време, а? Иначе става като с опорката че Тесла печелела повече от Тойота базирана на едно определено тримесечие, която толкова обичаш да повтаряш - изпразва се откъм смисъл.
  • #15
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Какво ни интересува финансовия резултат на toyota за 2022 година, като тук се говори за финансовия резултат на toyota за 2023 година? Пак си с година назад с информацията.
fallback
Последни