fallback

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

Tesla вече е при големите, Toyota се смъква на трето място, а най-голямата печалба през 2022 е за германци

Световният пазар на нови автомобили се е свил с 2% през 2022 година и достига 79.4 милиона бройки по данни на анализаторите на JATO Dynamics. Това е много далеч от положението в средата на миналото десетилетие, когато продажбите гонеха 90 милиона автомобила. Но ако се съди по финансовите резултати на производителите, почти никой от тях не тъгува по "доброто старо време".    

                Въпреки свиването на продажбите, почти всички компании в сектора отчитат растящи или рекордни печалби през 2022, резултат най-вече на осезаемо повишените цени.

Ежегодното проучване на Automedia.bg показва, че за втора година поред Toyota не е най-печелившата автомобилна компания в света. Всъщност сега японците се смъкват чак на трето място, изпреварени от две европейски компании. За пръв път сред големите печалби се намърдва и Tesla. За сметка на това два от китайските й конкуренти в сегмента на електромобилите се оказват на другия полюс, при най-големите загуби. Донякъде изненадващо компания там им прави Ford.            Най-губещите и най-печелившите компании (ГАЛЕРИЯ):

      

 

 

fallback
  • #34
    Баварска Душа ( преди 1 година )
    Трите букви за душата, трите знака от съдбата. Баварските Моторни Заводи са THE BEST IN THE WORLD!!
  • #33
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Вагончо тесларчев пак удари греда. Резултатите на Тойота за фискалната 2023 излязоха и там има чиста печалба от 2.725 трилиона йени, което по среден глокс 141 йени за евро за годината, прави 19.3 милиарда евро. Тойота са номер едно и по печалба.
  • #32
    До 29 ( преди 1 година )
    За разлика от вас аз от 5-6 години пиша абсолютно едно и също нещо и не съм си променил мнението. Никога някъде не съм говорил за фалит на toyota. Никога никъде не съм казал че дори продажбите на toyota ще паднат в краткосрочен план. Никога и никъде не съм казал че и печалбите ще падат в краткосрочен план а дори ще се увеличават, защото останалите ще спрат да произвеждат ДВГ. Прогнозите ми винаги са били за след влизане на евро 7, тогава при toyota ще има срив на продажбите, а не фалит.
  • #31
    До 22 ( преди 1 година )
    Тойота е също Lexus, Daihatsu, Hino и дялове в Subaru и други, които също участват във формирането на печалбата
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    *** да се чете, като ВАГ-и. Нямам идея защо и това е цензурирано. Да не би това същество да е човек от комедиантите, че има подобни превилегии.
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    Та така ***, т.е. Тесларчо, кажи кога да очакваме да фалира Тойота? Кога? Всяка година предвиждаш техен фалит, а те все още съществуват. Боба ти ли е китайски или кристалната топка се е развалила, но не познаваш. Що не почнеш да гледаш на кафе. Може да ти се получи. Ей го на сутрин е и времето е подходящо за един сеанс предсказания. Само не почвай да цъкаш минуси, че и по това се познава, че си ти.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    На Тесларчо преди време, когато Тесла не беше на хоризонта му викахме форумната ВАГ-онетка. Тогава всекидневно агитираше за ФВ и дериватите му, а дизела беше най-върховната и невероятна технология на света. Нафтовите печки бяха най-икономични и еколкогични. Сега се е прехвърлил на Тесла, която му е вече мокрия сън. Няма такава и едва ли някога ще има, но не му пречи да ни обяснява какво извънземно нещо е. Разказвам го това, за да знаете, че когато се появи някой, който да плюе по Тойота е той.
  • #27
    До 26 ( преди 1 година )
    Ти гледай Тойота с нейните 15,85 милиарда печалба тази година, да не е на мястото на Форд догодина! Че и Форд миналата година е бил с 16,2 милиарда печалба, през 2021 е имал 17,9 милиарда печалба, но тази година е на загуба.
  • #26
    анонимен ( преди 1 година )
    До 25: И къде е Даймлер тая година спрямо Тойота? На същото място където ще са Стелантис и БМВ догодина.
  • #25
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето е цитат от коментар под същата статия от миналата година "Швабен зи каскен ( преди 1 година )Хехе, с други думи Даймлер трябва да си разпродадат половината компания за да настигнат Тойота по печалба - разбира се само еднократно. Да не говорим че годишната печалба на Тойота може да се окаже доста над прогнозната и дори над тази на Даймлер..Ето затова Тойота е номер 1." Още си вярва момчето и дори когато toyota не е и в топ 10 ще продължи да си вярва че е номер 1 и това е временно и ще мине
fallback
Последни