Марката Lynk & Co в момента е известна в Европа с компактния си SIV 01, който се появи през 2021 и постепенно се изкачва в класациите за най-продаваните plug-in хибридни автомобили на някои пазари. В Китай обаче местният производител Geely, собственик на Volvo и Polestar, продава още няколко модела на бранда, в това число и новия Lynk & Co 08.
Този хибрид е изграден на модернизирана платформа CMA, като сега става ясно, че от 2024 г. ще се продава в Европа, като ще предлага впечатляващи технически характеристики. Според информация на CarNewsChina.com, хибридът ще разчита на батерия от литий и никел-манганов-кобалтов оксид (NMC), чийто капацитет е 39,6 кВт/ч. Това е рекорд сред акумулаторите, предлагани на plug-in модели в Европа. Гигантският Range Rover P440e, например, има батерия с 38,2 kWh.
Официалните данни на Lynk & Co 08 сочат, че това е SUV със средни размери – дължина от 4,82 метра, широчина - 1,91 метра, височина - 1,68 метра и разстояние между двете оси - 29,4 метра. Пробегът само на електричество също е рекорден за превозно средство с plug-in хибридно задвижване - 245 км по китайски хомологационен цикъл CLTC, който може да се превърне в над 200 км в европейския цикъл WLTP.
Резервоарът за гориво гарантира общ пробег от 1400 км (отново според одобрението на CLTC). Хибридната задвижваща система, наречена от Lynk & Co „ E-Motive EM-P", се състои от два електрически мотора, задвижване на четирите колела и 3-цилиндров бензинов турбодвигател с обем 1,5 лигтра. Съвкупната мощност на задвижващата система достига 544 к.с., а максималният въртящ момент достига 900 Нм.
На архитектурата на Lynk & Co 08 - CMA 2.0 (второ поколение на модулната платформа CMA на Geely) е изградено новото Volvo XC60, а нейната първо версии се използва от Volvo XC40, Lynk & Co 01 и Polestar 2. Цените на новият за Европа SUV все още не се известни, както и не е ясно дали ще се продават и други версии на модела.
Още снимка на хибридния SUV - вижте в галерията: