fallback

Китайски plug-in хибрид с рекорден пробег на ток идва в Европа

Lynk & Co 08 разчита на 544 к.с. и минава над 200 км на електричество

Марката Lynk & Co в момента е известна в Европа с компактния си SIV 01, който се появи през 2021 и постепенно се изкачва в класациите за най-продаваните plug-in хибридни автомобили на някои пазари. В Китай обаче местният производител Geely, собственик на Volvo и Polestar, продава още няколко модела на бранда, в това число и новия Lynk & Co 08.

Този хибрид е изграден на модернизирана платформа CMA, като сега става ясно, че от 2024 г. ще се продава в Европа, като ще предлага впечатляващи технически характеристики. Според информация на CarNewsChina.com, хибридът ще разчита на батерия от литий и никел-манганов-кобалтов оксид (NMC), чийто капацитет е 39,6 кВт/ч. Това е рекорд сред акумулаторите, предлагани на plug-in модели в Европа. Гигантският Range Rover P440e, например, има батерия с 38,2 kWh.

Официалните данни на Lynk & Co 08 сочат, че това е SUV със средни размери – дължина от 4,82 метра, широчина - 1,91 метра, височина - 1,68 метра и разстояние между двете оси - 29,4 метра. Пробегът само на електричество също е рекорден за превозно средство с plug-in хибридно задвижване - 245 км по китайски хомологационен цикъл CLTC, който може да се превърне в над 200 км в европейския цикъл WLTP.

Резервоарът за гориво гарантира общ пробег от 1400 км (отново според одобрението на CLTC). Хибридната задвижваща система, наречена от Lynk & Co „ E-Motive EM-P", се състои от два електрически мотора, задвижване на четирите колела и 3-цилиндров бензинов турбодвигател с обем 1,5 лигтра. Съвкупната мощност на задвижващата система достига 544 к.с., а максималният въртящ момент достига 900 Нм.

На архитектурата на Lynk & Co 08 - CMA 2.0 (второ поколение на модулната платформа CMA на Geely) е изградено новото Volvo XC60, а нейната първо версии се използва от Volvo XC40, Lynk & Co 01 и Polestar 2. Цените на новият за Европа SUV все още не се известни, както и не е ясно дали ще се продават и други версии на модела.

Още снимка на хибридния SUV - вижте в галерията:

fallback
  • #19
    Бафмааму ( преди 1 година )
    И база 29 метра
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    За Великден бях в Амстердам, направи ми впечатление, че има много коли от тази марка, неизвестна за мен. Единствено Теслите от електричките бяха повече.
  • #17
    До 16 ( преди 1 година )
    Балъците купуваме Волво заради сигурността и комфорта, ама тези дето не са балъци, какво ли знаят за тези две неща. За тях е важно да е евтинко. Те по-далеч от това не виждат!Наскоро видях Волво на 2 години с 96 000 км пробег. Хората купуват премиум, за да го карат, а не да седи в гаража, ама какво ли знаят тези, дето карат по 3-4 000 км годишно? Те парици за гориво и за поддръжка нямат. Тези сменят само масла и филтри, защото за друго парата не стига.
  • #16
    Николай Дончев ( преди 1 година )
    Сериозна машина. И автобусите нямат 29.4м междуосието разстояние.
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    то и волвото е китайско ама има балци да купуват заради емблемата
  • #14
    До 11 ( преди 1 година )
    А ти кое поколение автопроизводител та имаш претенции че разбираш и коментираш?
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Зареждам хибрид е ок с 60-80 км пробег. Да не се налага да съсипваш двг-то в градското задръстване или като тръгнеш за Гърция
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Екстра си е всичко, ако цената е добра. Кой е луд да откаже повечето, което ще му се предложи, ако цената е точна? 1000+ км общ пробег и 544 к.с. мощност.Ще чакам с нетърпение да видя, дали ще го пуснат в някое Волво. На драго сърце бих си го купил, ако е в голям модел и до 100 000 в местната валута, след всичките данъци.Досега винаги съм бил типичен Бай Гандрешко, но такъв пробег, възможност да караш само на ток близо 200 км, ако искаш, и за десерт мощност от близо 550 кончета... Купувам ...
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Според мен колата са я направили много добре, модерна и хваща око. Техническите данни са отлични. Единственото, което е нужно да я пуснат с различни по големина батерии, защото тази е доста голяма ще тежи и на различни хора ще им трябва различна големина. Някои карат повече градско, други повече звън града и т.н. Също така и цените ще бъдат различни за различни по възможности хора. Друг евентуален проблем ще бъде цената в ЕС. Тук ще го обложат с такива такси и данъци, че цената ще е по 2.
  • #10
    Муахаха ( преди 1 година )
    Така като ви чета коментарите, звучите все едно сте трето поколение производители на автомобили и поне 10 мил. автомобила са минали през ръцете на бащите и дядовците ви, та сте тръгнали акъл да давате на Тойота и Линк и Ко! Нали, оставям на страна, че Линк и Ко сте виждали само на снимки, а модерните хибриди на Тойота на изложението в София!Иначе към Линк и Ко имат един основен проблем! Името! Само заради него трябва да продават 10 000 Евро под цената която са си наумили!Звучи като име на рутер!
fallback
Последни