През последните десетилетия производителите на автомобили въвеждат роботи за автоматизиране и ускоряване на производството на превозни средства. Машини заваряват панелите на каросерията и я боядисват, когато тя е готова. Работата по откриване и поправяне на всякакви несъвършенства в боядисването обаче се извършваше от хората, но и това вече се променя.
Сега в завода на BMW в Регенсбург, където се сглобяват кросоувърите X1 и X2, както и хечбекът 1-Series, този процес също е автоматизиран, като от BMW посочват, че това се случва за първи път в света.
Благодарение на новата технология изкуственият интелект (Al) открива цветни дефекти, които след това се коригират от роботи. Черни и бели ивици се проектират върху повърхността на елемента на каросерията, след което се сканират от камера, която разпознава и най-малките отклонения в отразените ленти. Компютърът запомня местоположението, формата и дълбочината на дефекта, създавайки неговия триизмерен образ. Четири робота коригират дефекта в оцветяването
Използването на AI по време на процеса на боядисване позволява да се намали времето за работа и да се осигури постоянно високо качество на боядисване. BMW планира да въведе тази технология в другите си заводи по света, въпреки че тя все още си има някои ограничения и не може да мине без човешка намеса
Изкуственият интелект, например, не може да се справи с краищата на панелите на купето, които се съединяват с тези на каросерията. Сериозна трудно за него представлява и монтажа на люковете на бензиновия резервоар, които са твърде крехки и се нуждаят от прецизна обработка, която не е във възможностите на тромавите роботи.