fallback

Как да разберем, че горивният филтър е запушен?

Припомняме ви симптомите, при чиято поява трябва да смените този консуматив

Филтърът в горивната система на автомобила е консуматив, също като спирачните накладки, запалителните свещи или перата на чистачките. Много шофьори обаче забравят за това, което води до запушване на този важен елемент и се стгига до влошаване на работата на двигателя. Това води до намаляване на мощността и динамичните характеристики на автомобила. Как обаче се разбира кога е време да смените горивния филтър?

На колко време се сменя?

Производителите на автомобили обикновено посочват периода за смяна на горивния филтър на дизелов или бензинов двигател в сервизната книжка или инструкцията за експлоатация на превозното средство. Информацията също така е достъпна на официалния сайт на компанията или на нейните дилъри.

Най-често производителите определят интервала - от 30 000 до 60 000 км за смяната на този консуматив. Някои компании препоръчват филтрите, вградени в горивопровода, се сменят след 10 000 – 25 000 км, потопяемиите (тези, които се намират в резервоара за гориво) – след 30 000 – 100 000 км. Въпреки това, ако нормалните условия на работа на превозното средство са нарушени – например с експлоатация на тежък терен или с използване на некачествено гориво, тези срокове може да бъдат намалени.

Как да разберете, че е време за смяна?

Има определени симптоми, които могат да подскажат на водача, че филтърният елемент е замърсен и създава повишено съпротивление на горивото, навлизащо в двигателя. Те могат да бъдат забелязани дори от начинаещ шофьор:

Повишен разход на гориво

Двигателят стартира трудно или изобщо не стартира.

Двигателят спира на празен ход.

При рязко натискане на педала на газта или при изкачване на наклон се усеща прекъсване в работа на мотора.

Намаляване на мощността на двигателя и лошо сцепление, които се усещат при ускорение.

Откъде се появява мръсотия в горивото?

Откъде се появява мръсотия в горивото?

И накрая, няколко думи за това кои са основните и най-чести причини за замърсяване на горивния филтър.Първо - това е нискокачественото гориво, чиято цена се намалява от някои производители и търговци чрез добавки. Второ - лошото почистване на горивото на бензиностанциите след съхранение и транспортиране в резервоари.И трето - корозия, причинена от попадане на конденз в системата.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Готовото на бокЛукОйл е некачествено!
  • #1
    Онуфри ( преди 1 година )
    Понякога : "Двигателят спира на празен ход" се отнася и за стъпковото моторче. Иначе - да, на изкачване понякога може да изгасне колата.
fallback
Последни