fallback

Audi и BMW вкарват над 2 млн. автомобила в сервизите си

Причината е дефектни въздушни възглавници, засегнати са много модели

Германските компании Audi и BMW започнаха мащабни кампании за изтегляне на много модели, оборудвани с въздушни възглавници Takata. Двете сервизни акции са насочени към повече от два милиона коли, които може да имат дефектни възглавници.

 

 

Ефектите от скандала около японската компания Тakata продължават да се усещат. След акцията на Skoda, която постави началото на кампания, насочена към почти 600 000 автомобила, които трябва да достигнат сервиз, още две изтегляния, този път на премиум марки, бяха обявени от компании и европейски системи за предупреждение, информира Рrofit.

Повече от един милион коли Аudi ще бъдат проверени в 3 различни кампании. Става въпрос за модели A4 и A6 с всички стилове на каросерията, произведени между 23 февруари 2004 г. и 3 август 2011 г. Тук са засегнати повече от 850 000 машини.

 

 

Втората кампания е насочена към модели A5 и Q5, произведени между 13 септември 2008 г. и 26 ноември 2012 г. - 295 900 бройки. Третата е насочена към модели TT и R8, произведени между 2004 и 2017 г., като са засегнати 25 000 коли.

При BMW кампанията обхваща почти всички модели, произведени между 13 февруари 2012 г. и 28 декември 2014 г. Това са: Series 1, Series 2, Series 2 Active Tourer и Grand Tourer, Series 3, Series 4, Series 5, Series 6, X1, X3, X4, X5 и X6. Включително засегнати са моделите M2, M3, M4, X5 M и X6 M - общо 725 787 екземпляра.

 

 

Според официалното описание на предупреждението за изтегляне, „въздушната възглавница може да се повреди с течение на времето и ако бъде отворена, прекомерното вътрешно налягане може да причини експлозия и метални фрагменти могат да причинявайки нараняване на пътниците.“

Европейската система за предупреждение гласи, че „продуктът не отговаря на Регламента за одобрение и надзор на пазара на моторни превозни средства и техните ремаркета, както и на системи, компоненти и отделни технически възли, предназначени за тези превозни средства“.

 

 

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    химичната смес е една за съща всички еърбег модули и задължително се подменят след като изтече гаранцията производителите не се интересуват дори и да са животозастрашаващи
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е така, защото първо откриват проблема в определена серия възглавници, но по-късно разследванията показват, че проблемът съществува в още и още серии.
  • #6
    до номер 5 ( преди 1 година )
    Ако е така, както казваш, щяха да отзоват за сервизна акция всички автомобили с такива възглавници, а то не е така! Определени марки, определени модели, от определени години и на определени пазари!
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    японски американски европейски всички възглавници ползват едни и същи съставки
  • #4
    Реалист ( преди 1 година )
    В статията не става ясно дали ства въпрос за САЩ или Европа! В много европейски автомобили има продукти на Таката, но произведени в други заводи, където проблем няма и не са обект на сервизна акция! В Европа бяха засегнати най-много японските производители - Хонда, Нисан, Тойота и т.н., които извършиха подмяната още преди години!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Че колко им е гаранцията на тези възглавници даже и колите. От 2004 те са 20 годишни коли
  • #2
    до #1 ( преди 1 година )
    Ей,смотан! Въздушните възглавници са японски.Всички които са слагали японските възглавници сега си патят. Да си бяха слагали немските възглавници а те тичат на евтиното.
  • #1
    бачо Кольо ( преди 1 година )
    Прословутото немско качество!
fallback
Последни