fallback

Защо е добре да сипваме бензин с добавки и с по-високо октаново число

Дори да е разрешено от производителя, нискооктановото гориво вреди на двигателя

Една от скритите заплахи при използването на нискооктанов бензин или такъв  лошо качество е, че не всички производители добавят в състава му почистващи и миещи добавки, защото те оскъпяват горивото. А не е тайна, че по родните бензостанции често се продава по-нискооктаново гориво от обявеното или такова, без необходимите добавки.

Известно е, че в процеса на работа във всеки двигател постепенно се образуват отлагания и сажди. Така че, гориво без добавки значително ускорява процеса. Резултатът - двигателят започва да "киха" на празен ход, като се появяват и вибрации. Когато това се случи, много от водачите на МПС-та трябва да харчат пари за различни добавки, което между другото не винаги помага. Особено ако има твърде много мръсотия в агрегата. В резултат на това се стига до още по-скъпа работа в сервиза - като например смяна на горивни инжектори или разглобяване на двигателя.

Използването на старо гориво също крие рискове, особено ако условията за съхранение са нарушени. Кислородът окислява горивото, добавките (ако има такива) губят свойствата си, а влагата влошава още повече работата. Резултатът е същият като описания по-горе - мръсотия в групата цилиндър-бутало. При употреба на старо, нискооктаново гориво или такова без нужните добавки съществува риск и от „убиване“ на свещите. Понякога дори можете да видите цели буци въглеродни отлагания по тях.

За това не използвайте нискооктанов бензин, дори ако е той се разрешава за употреба от автомобилния производител. Трябва да знаете и, че двигателите, разработени след 2013 година, първоначално са проектирани за еко стандарти Euro-5 и Euro-6. Тоест за бензин A-98 или дори "сто". Въпреки това, с помощта на "софтуер" е възможно да се използва и 95, но това ще е за кратко време.

При редовно зареждане някое от гореописаните горива при средни и високи обороти се появяват неволни "проблясъци" на горимата смес в средата на такта на компресия. Дори сензорът за детонация не може да се справи с тях. В резултат на това след 30-тина хиляди километра тази детонация осъжда двигателя на сериозен ремонт. Така че дори и в по-стари коли е по-добре да сипвате малко по-високооктанов бензин или такъв с допълнителни добавки. Да, по-скъпо е, но двигателят е по-вероятно да измине над 200 000 км без ремонт.

fallback
  • #14
    Скука ( преди 1 година )
    Истината е че тази технология с агрегатите тип ''ДВГ'' остава във историята,заради темата със замърсяването и последиците от използването на фосилните горива.Тъй че,че ДГД за всички монополи като ''BP'' и ''Shell'' !
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    LPG и готово...
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Кой ви плати за тая статия ,палячовци?
  • #11
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    остава да разберем какво означава нискооктанов бензин...да не са объркали България с Русия, където масово се исползва нерафиниран бензин 76...
  • #10
    Бай Пешо ( преди 1 година )
    Невероятно! Нито една от тезите в статията НЕ Е ВЯРНА.
  • #9
    До №2 ( преди 1 година )
    Когато зареждат автоцистерните в Нефтозавода си има отделен прибор който показва количеството добавка (например ЕКТО или ШЕЛ) и ако то липсва зареждането на цистерната спира автоматично до отстраняване на проблема. Така че няма тън-мън още повече че това е обвързано и с митниците ...
  • #8
    Карпати ( преди 1 година )
    На дачиите каквото и да им сипвате нито по-бързи, нито по-убави ще станат.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Коя бензиностанция ви плати за тази поръчкова публикация?
  • #6
    Алекс ( преди 1 година )
    Бензин с добавки да,но да наливаш високооктанов бензин на двигател,който не е проектиран за такова гориво,е напълно безмислено.По-скоро трябва да внимаваш къде зареждаш.Да не цепиш стотинката и да избягваш разни незнайни бензиностанцийки.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Не всички двигатели, могатцда понесат по висок октан. Особенно по старите. А колкото до ефект, съм експериментирал дълго и резулта е че в крайна сметка плащате едно и също за разстоянието дали 8л супер или 10л обикновен за 100км примерно
fallback
Последни