fallback

Преди екзотичните спортни коли Bugatti прави влакове

Мотриса на френската компания дори поставя световен рекорд

Марката Bugatti е известна днес със скъпите си и екзотични спортни автомобили, но в едни други времена френската компания произвежда и високоскоростни влакове, припомня Autoevolution.

 

 

Идеята за създаване на влак Bugatti се появява в началото на 30-те години. Еторе Бугати по това време създава най-луксозния и скъп автомобил в света - Bugatti Type 41 Royale. Дългата 6 м и тежаща 3,5 тона кола е оборудвана с огромен 12,8-литров, 8-цилиндров двигател с мощност 300 к.с. под дългия си капак с жалузи.

Първият сериен модел е продаден през 1932 г., но въпреки изключителните характеристики, Royale не постига икономически успех. Планира се да бъдат пуснати около 30 броя Bugatti Type 41 Royale, но избухва Голямата депресия и в резултат на това са сглобени само 6, от които едва 4 са продадени. 

 

 

Предприятието обаче има 25 неизползвани двигателя и започва да им търси приложение. Така Еторе Бугати приема поръчка от Френската държавна железница през 1932 г.

Тогава националната железопътна мрежа има добре развита инфраструктура, но се използват главно тежки парни двигатели. Тази ситуация е допълнително влошена от възникващата конкуренция на автомобили и автобуси, което означава, че френските железопътни превози имат спешна нужда от модернизация. 

 

 

Само за девет месеца Еторе Бугати проектира и разработва ново поколение високоскоростен, луксозен влак Bugatti Autorail, който заимства различни технически характеристики от автомобилното инженерство. 

Чрез предприемане на прецизни инженерни модификации и технически итерации двигателят на Royale е преконфигуриран и използван в новите релсови мотриси, които Bugatti разработва за френските железници. Започва производство и скоро дори се налага да се възобнови сглобяването на двигатели, тъй като запасите бързо са изчерпани.

 

 

Мотрисата Bugatti Autorail става не само най-бързият влак във Франция, но през 1934 г. поставя световен рекорд за скорост, като достига 196 км/ч. Работната скорост е 170 км/ч, а за 30-те години това е извън сферата на фантазията, особено след като тогава във Франция изобщо няма високоскоростни влакове.

Мотрисите, които Bugatti разработва и произвежда, са революционни по отношение на аеродинамиката и производителността, а така също и като естетика.

 

 

Произведени са общо 88 броя Bugatti Autorail, които също така осигуряват необходимата финансова стабилност за марката през 30-те години на миналия век.

Експлоатирани са до 1958 г., но до днес е оцелял само един такъв експресен влак – „Le Présidentiel“. Мотрисата е от първите, доставени от Bugatti, реставрирана е и се намира в Citе du Train, един от най-големите железопътни музеи в света във френския град Мюлуз.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз пък съм У поколение и да ти кажа от общуване по-малките са по-свестни от тези родени 80-те и особено от родените през 70-те и преди това.
  • #4
    до #2 ( преди 1 година )
    Ти не знаеш значението на думата локомотив. Вземи си пусни търсачката, че много яко се излагаш с такива елементарни неща, които не са ти ясни. Явно си от поколението Z или в най-добрият случай Y и си функционално неграмотен.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди да ги купят швабите Сега правят един тежък толуп, с който я изкараш 200 км до зареждане, а не
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво му е интересното няма локомотив а двигателят е двг.Естествено че няма как да си виждал като електрическите влакове са с локомотив отпред в който е и електрическият мотор
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Много интересно решение кабината на машиниста да е на покрива изнесена доста назад. Не бях виждал ппдобно нещо до този момент. Направена е като пилотска кабина на самолет от онова време. Иначе в салона за пътниците изглежда доста добре и луксозно. Жалко, че компанията Бугати не е продължила да се развива в тази област и не само това, а е купена от швабите.
fallback
Последни