fallback

Кои са марките с най-скъпи ремонти

Porsche е лидер и при сметките от сервиза

Когато купувате превозно средство, неговата продажна цена е известна, но разходите за поддръжка или ремонт са по-трудни за предвиждане. Асоциацията SRA (Automobile Safety and Repair), в която членуват голям брой автомобилни застрахователни компании изчисли разходите за ремонт на 33 марки, предлагани на пазара в Европа, за да определи при коя от тях клиентите ще трябва да плащат най-много.

Проучването е направено на основа от данните са получени щети при сблъсък на пътя или паркиране през 2022 г., като се изключват технически проблеми, кражба и вандалски прояви като счупване на стъкло, одраскване на колата и др. Превозните средства са с тегло под 3,5 тона, на възраст до 6 години и са от марки, при които поне 100 случая на нанесени щети. А това означава, че от списъка липсват брандове от най-висок клас.

За да сравни производителите, проучването установи база 100, представляваща средната цена на ремонта, и изчисли как всяка марка се сравнява с този показател. Лидер в класирането е Porsche с 217 пункта, което означава, че ремонтът на превозно средство от този производител струва 2,17 пъти повече от средното. Porsche е и марката с най-висока цена на части (249), както и на труд (186).

Land Rover е втори в класирането, но е много далеч от Porsche, тъй като резултатът му е 137, пред Mercedes (127), Tesla (122) и Lexus (118). Напълно очаквано, Dacia (79) е марката, при която ремонтите са най-евтини. Марката Renault пък е най-добрата като разходи за части (72), но Kia (83) има най-ниските разходи за труд.

Разходи за ремонт по марки през 2022 година:

Марка Разходи ремонти Разходи за части Разходи за труд

1. Porsche 217 249 186

2. Land Rover 137 143 128

3. Mercedes-Benz 127 129 126

4. Tesla 122 71 169

5. Lexus 118 127 108

6. BMW 116 117 115

7. Jaguar 115 117 112

8. Audi 112 109 116

9. Alfa Romeo 111 127 97

10. Volvo 107 111 103

11. Renault 104 110 97

12. Peugeot 101 102 99

13. Hyundai 99 110 84

14. Nissan 99 107 90

15. Volkswagen 99 92 107

16. Jeep 99 100 96

17. Citroen 96 96 96

18. Mitsubishi 95 96 91

19. DS 94 100 87

20. Fiat 94 89 98

21. Mini 93 82 105

22. Cupra 92 85 102

23. Toyota 92 86 98

24. Honda 91 91 91

25. Ford 91 84 98

26. Kia 90 94 83

27. Skoda 90 79 101

28. Opel 89 87 91

29. Smart 89 80 104

30. Seat 87 81 94

31. Mazda 87 83 88

32. Suzuki 80 69 91

33. Dacia 79 72 88

fallback
  • #10
    Две ръце за Сеат ( преди 1 година )
    Убедил съм се в това, че сеат е евтина за поддръжка здрава кола, ако за теб не е важно как изглежда колата, а ти трябва да те закара от точка А до точка Б - това е най-доброто решение. VW с още по-евтина поддръжка
  • #9
    Пеои ( преди 1 година )
    Явно субару е по евтино за обслужване от дачия.Защо ли ме дерат всеки път като за последно.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Да не говорим че ти си купил toyota-та за 4 000 лв и очевидно няма да я закараш в официалния сервиз а ще отидеш до кварталния бояджия да ти ти китоса калника в гаража и да ти го пръсне на улицата за 200 лв. Не че и аз няма да направя същото, макар че ще избера някой с камера за 400 лв, но няма да обяснявам като тебе колко големи неудачници са тези, които си купуват чисто нови автомобили и си ги ремонтират в официалните сервизи и колко умен съм аз, че карам втора употреба автомобили.
  • #7
    Гостенино ( преди 1 година )
    То бива заблудени овце, но това антиелектриците каквито и цифри да ви дадат не можете да ги разберете. От статията се вижда, че ремонта на една тесла е по-евтин отколкото на mercedes, и съвсем малко по-скъп от на едно bmw и само 30% по-скъп от на любимата ти toyota. От статията се вижда че ако ти дадеш 928 лв за щета по ударен калник, собственик на тесла ще трябва да плати 1227 лева. Само където ти работиш от 8:00 до 17 за да можеш да си позволиш да поправиш един два калника на месец.
  • #6
    До Гост ( преди 1 година )
    Теслата е тотал щета и без да
  • #5
    Гост ( преди 1 година )
    Най скъп е ремонта на Тесла.Най малкото чукване по лятото от алуминий купе и Теслата е тотал щета.Частите за ремонт са на астрономически цени.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Аутомедиа, написали сте, че частите на Рено са най-евтини - индекс 72, но в таблицата виждаме, че всъщност е 110. На Дачия е 72, но пък на Тесла е 71. Така сте написали.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма как да блъснеш BMW или Mercedes и да ти струва 1200 лв, само един фар може да струва повече, да не говорим за брони, радиатори,калници и други дребни части. Оттам смятаме и труда,боя евентуално,та ще прескочи значително 1200 лв.
  • #2
    Лудория ( преди 1 година )
    Но това е само ако смяташ, че автомобилите се купуват според доходите на притежателя, а не за да бъдат "луксозна" добавка към него. Примерно, с 1000 лв. заплата Мерцедес за 24 000 лв. Тогава е доста различно!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тоест разликата не е кой знае колко голяма. Ако блъснеш dacia-та ремонта ще ти струва 800 лв, а bmw и mercedes 1200 лв. Само че за собственика на dacia-та 800 лв са много повече отколкото 1200 за собственика на bmw mercedes. Погледнато от тази гледна точка ремонта на mercedes и bmw е по-евтин от ремонта на dacia.
fallback
Последни