Британският производител McLaren представи 750S - най-мощния и в същото време най-лекия сериен автомобил на марката. McLaren 750S е наследник на 720S, като превъзхожда своя предшественик в много аспекти и е във варианти купе и кабриолет.
Новият McLaren 750S е с 4,0-литров V8 двигател с мощност 750 к.с. и 800 Нм въртящ момент. Актуализирана е седемстепенната секвенциална скоростна кутия с по-малко предавателно число, която изпраща мощността към задните колела.
Ускорението до 100км/ч е за 2,8 секунди, а кабриолетът обаче е с 0,1 секунди по-бавен до 200 км/ч - 7,3 срещу 7,2 секунди при купето. Ускорението от място до 300 км/ч отнема 19,8 секунди при купето и 20,4 секунди при кабриолета. Времената им на четвърт миля също се различават - за купето 10,1 секунди и кабриолета - 10,3 секунди. Максималната скорост и за двата варианта е 332 км/ч.
Голямото постижение на McLaren е намаляването на теглото на 750S, като производителят твърди, че автомобилът е лидер в своя сегмент с плътност на мощността от 579 к.с. на тон. Уточнява се, че суперавтомобилът постига това съотношение само в най-леката си форма.
Това е важно, защото 750S се предлага в множество олекотени варианти. Предлагат се например „ултра леки“ седалки, които са с 33% по-леки от стандартните от въглеродни влакна. Теглото на McLaren 750S е 1389 кг, но може да варира според поръчаните опции. Кабриолетът, който има прибиращ се твърд покрив, тежи 1438 кг.
McLaren 750S има нова броня, по-тесни всмукателни отвори и удължен сплитер. Вентилационните отвори на задните калници са по-големи от преди, задната броня е нова и има удължено активно задно крило, изработено от въглеродни влакна. Ауспухът вече е преместен в средата, подобно на P1, което допълва промените.
Интериорът е променен, но не много - подобрения има в централния информационен екран, който е с нова графика, както и в камерата за задно виждане, аудио системата също е подобрена.
750S разполага с McLaren Control Launcher (MCL), който позволява на шофьорите да съхраняват любимите си настройки за задвижването, трансмисията, управлението и аеродинамиката и да се върнат към тази конфигурация с натискането на един бутон.
Цената на McLaren 750S започва от 293 000 евро за купето и 312 000 за кабриолета.
Още снимки - вижте в галерията: