fallback

Tesla е марката с най-много сервизни акции, Mercedes и Toyota са с най-малко

Средно един модел бива изтеглян 4 пъти за 30 години, при Model Y се очакват 62

Проучване на американското издание iSeeCars показва, че Tesla е марката с най-много сервизни акции на своите автомобили. Оказва се, че Model 3, Model Y, Model S и Model X са в първата петица по този показател, като компания им прави Porsche Panamera. В същото време марки като Lexus, Mercedes-Benz и Toyota, са на последните места в списъка.

Експертите от iSeeCars са проучили статистиката на изтеглянията на модели в сервизите от 2014 г. до 2023 г. на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), за да съставят своята класация. Целта е да се предвиди кои от днешните автомобили се очаква да имат най-много и най-малко сервизни акции в течение на прогнозирания 30-годишен живот. 

‌„Прегледът на данните на NHTSA показва, че автомобил като Lexus NX 300h или Nissan 370Z вероятно ще има една сервизна акция за 30 години. И обратното – за четирите модела на Tesla, един на Porche и два на Volkswagen, се очаква да имат между 20 и 62 изтегляния“, коментира Карл Бауер, анализатор в iSeeCars.

Моделите, за които се очаква да имат най-много сервизни акции за 30 години:

Моделите, за които се очаква да имат най-лко сервизни акции за 30 години:

iSeeCars отбелязва, че средностатистическият автомобил има 4 изтеглания за 30 години. Общо 33 модела се очаква да имат една или по-малко сервизни акции, докато при други 25 този показател е поне 10 за същия период. Рекордьор е Tesla Model Y, за който се очаква да натрупа 62 изтегления за отстраняване на проблем..

Трябва също така да се отбележи, че Tesla има способността да актуализира системите на своите автомобили от разстояние, така че да не са налага посещение в сервиза (повечето случаи през последните няколко години са именно такива). Тези действия обаче също се считат за сервизна акция, категорични са от iSeeCars.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    По-интересно е не колко сервизни акции има един модел, а колко пъти ходи в сервиза за оправяне на проблеми. След това да се добавят и ходенията в сервиза без автомобилът да има проблеми. И накрая се оказва че тесла има най-много сервизни акции и прекарване малко време в сервиза. А от кое ли от двете се интересуват повече собствениците при избор на автомобил? Особено пък за посещенията на сервиз след изтичане на гаранцията?
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Не искам да оправдавам Тесла по някакъв начин, но това е поредната безсмислена класация.Те гледали последните 8 години, но на тяхна база сметнали 30 години. Особено при модел У дето няма 3 навършени още.
fallback
Последни