fallback

Как употребяван Range Rover Sport може да съсипе собственика си

Първата генерация на модела се намира на атрактивни цени, но крие доста неприятни изненади

Моделите на Land Rover се радват на голяма популярност на пазара на употребявани автомобили, като това се отнася с пълна сила за първото поколение на Range Rover Sport. Експерти обаче предупреждават, че не бива да се избързва с покупката на премиум всъдехода, дори ако изпадне добър вариант на атрактивна цена.

Първата генерация на Range Rover Sport се произвежда от 2005 до 2013 г., което означава, че най-ранните бройки от модела вече са на близо 20 години. А това гарантира не само износване на основните агрегати и каросерията, но и сериозен пробег – над 200 000 км.

И ако драскотините по каросерията могат да бъдат пренебрегнати, тъй като те се появяват при всички по-стари автомобили, то проблемите със задвижващата система са доста по-сериозни. Всъдеходът се предлага с голяма гама двигатели, чиято мощност варира от 190 до 510 к.с. Най-икономичният е 2,7-литровият дизел, развиващ 190 к.с. Този вариант пести пари откъм гориво и данъци, но пък е твърде възможно да остави шофьора си насред пътя. А причината е излязъл от строя колянов вал.

Като цяло всички дизелови версии са много чувствителни към качеството на горивото и ако то не е добро, със сигурност ще довърши инжекционната помпа (горивна помпа за високо налягане). Достатъчно е да се изгори пълен резервоар с некачествена „нафта“ и помпата свършва. Тя не се ремонтира, а трябва да бъде заменена с нова.

Бензиновите агрегати се славят със своята „лакомия“, освен това са причина за висок данък върху превозните средства. След 100 000 километра при тях започват да се появяват проблеми и да издават странни звуци, като вината е на лагера на водната помпа. Дроселната клапа задължително трябва да се почиства на всеки 50 000 км.

Трансмисията не е най-добрият продукт на ZF. До 2005 г.на модела бяха инсталирани петстепенни автоматични трансмисии, а от 2010 до 2012 г. се използва осемстепенна автоматична скоростна кутия. Всички те са чувствителни към температурата на маслото, така че през зимата - преди потегляне, устройството трябва да се загрее. Ако това не е направено, тогава износването на преобразувателя на въртящия момент, на втулките на маслената помпа и на съединителите е гарантирано.

Друга неприятна изненада крие раздатъчната кутия. Нейните половинки са свързани с уплътнител, който остарява са 6-8 години. В резултат на това мръсотията започва да прониква вътре и да причинява поразии, чийто ремонт е много скъп.Затова и експертите съветват да не се обръща внимание на прекалено евтините предложения от този модел на пазара, защото такива коли обикновено имат много проблеми. И тяхното отстраняване може да струва дори повече от самата кола.

fallback
  • #18
    Гани ( преди 1 година )
    Моля, моля, наскоро продадох едно деренце до Черноморец и как няма си взема сега един Рейндж, или една 8ца и да цепя сливи в Слънчака, м? Не остана бе, сезона почва!
  • #17
    щ+щ ( преди 1 година )
    Наскоро един такъв шИфьор на Рейндж Лайноувър *** рева горко след като ми се репчеше, тръгна да гази и с палка излезе...ама после рева, рева, ламарините огънати, главата бушон...някой го излъгал, че става безсмъртен като си купи тая щайга за 15к
  • #16
    Порше ( преди 1 година )
    Покарайте Кайен . Той ще ви разори .
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Този Land някой си, може да е заместител на Лада Нива, но не и на престижна марка
  • #14
    Тойо ( преди 1 година )
    Значи заместител е Land cruiser- караш и си свркаш без да мислиш за друго.
  • #13
    До 1 ( преди 1 година )
    И колко евтини са втората употреба ако не е тайна ? Влез в Autotrader, и сам ще се убедиш. Най евтините тръгват от 5 хиляди паунда. А приличните са за около 10 - 15 хиляди. Не е зле да знаем по нещичко, преди да пишем.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    #10 тази кола е за хора които не ценят парите си от една страна, от друга вярват че имат невероятен статут с такава кола - което разбира се е само в главите им.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    За момент си помислих, че е било в миналото това - еми не - за мен най-добре изглеждащия от текущите модели - velar има най-високия рейт на оплаквания през 2019. Гугъл ако някой не вярва.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой да не би да си е помислил, че човек който е дал десетина хиляди паунда за тази кола, си е дал за нея последните пари. Тази марка е за хора със стил и вкус. И разбира се с възможности. Другите, по добре да стоят далече от нея. Тя не е за тях.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    #8 важното е да си вярваш и да не се оставяш да те разубедят. Щом твоята е здрава (засега) значи всичко е наред :)
fallback
Последни