fallback

Как употребяван Range Rover Sport може да съсипе собственика си

Първата генерация на модела се намира на атрактивни цени, но крие доста неприятни изненади

Моделите на Land Rover се радват на голяма популярност на пазара на употребявани автомобили, като това се отнася с пълна сила за първото поколение на Range Rover Sport. Експерти обаче предупреждават, че не бива да се избързва с покупката на премиум всъдехода, дори ако изпадне добър вариант на атрактивна цена.

Първата генерация на Range Rover Sport се произвежда от 2005 до 2013 г., което означава, че най-ранните бройки от модела вече са на близо 20 години. А това гарантира не само износване на основните агрегати и каросерията, но и сериозен пробег – над 200 000 км.

И ако драскотините по каросерията могат да бъдат пренебрегнати, тъй като те се появяват при всички по-стари автомобили, то проблемите със задвижващата система са доста по-сериозни. Всъдеходът се предлага с голяма гама двигатели, чиято мощност варира от 190 до 510 к.с. Най-икономичният е 2,7-литровият дизел, развиващ 190 к.с. Този вариант пести пари откъм гориво и данъци, но пък е твърде възможно да остави шофьора си насред пътя. А причината е излязъл от строя колянов вал.

Като цяло всички дизелови версии са много чувствителни към качеството на горивото и ако то не е добро, със сигурност ще довърши инжекционната помпа (горивна помпа за високо налягане). Достатъчно е да се изгори пълен резервоар с некачествена „нафта“ и помпата свършва. Тя не се ремонтира, а трябва да бъде заменена с нова.

Бензиновите агрегати се славят със своята „лакомия“, освен това са причина за висок данък върху превозните средства. След 100 000 километра при тях започват да се появяват проблеми и да издават странни звуци, като вината е на лагера на водната помпа. Дроселната клапа задължително трябва да се почиства на всеки 50 000 км.

Трансмисията не е най-добрият продукт на ZF. До 2005 г.на модела бяха инсталирани петстепенни автоматични трансмисии, а от 2010 до 2012 г. се използва осемстепенна автоматична скоростна кутия. Всички те са чувствителни към температурата на маслото, така че през зимата - преди потегляне, устройството трябва да се загрее. Ако това не е направено, тогава износването на преобразувателя на въртящия момент, на втулките на маслената помпа и на съединителите е гарантирано.

Друга неприятна изненада крие раздатъчната кутия. Нейните половинки са свързани с уплътнител, който остарява са 6-8 години. В резултат на това мръсотията започва да прониква вътре и да причинява поразии, чийто ремонт е много скъп.Затова и експертите съветват да не се обръща внимание на прекалено евтините предложения от този модел на пазара, защото такива коли обикновено имат много проблеми. И тяхното отстраняване може да струва дори повече от самата кола.

fallback
  • #8
    Л ( преди 1 година )
    Вероятно тук коментиращите никога не са и близвали рейндж.Карам фрилендър 16 години,здраво окачване,здрав мотор на БМВ,без грам ръжда.И евтина поддръжка.Е,вие си карайте пасатите и ц класите.От немските кошници по скапани няма
  • #7
    паси предателят ( преди 1 година )
    Разбрах като видя Range Rover да минавам колкото си може по далеч ако трябваот другата улица за да е спокойна главата ми.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Като цяло, английските коли, са коли за аристократи. Не за пейзани. А, всъщност забравих, че те и пари нямат, за да си ги купят.
  • #5
    В Испания ( преди 1 година )
    Не съм се интересувал от цената им, но последните 2-3 години ми е направило впечатление че повечето които срещам се карат от млади хора, някак винаги очаквам да е някой около 60-те. Явно се подлъгват
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Не безизвестният блогър Дъг ДеМуро много ги "обича" тези, както и Land Rover Defender - даже има специални видео ревюта с тях в нета. Доста са го хранили в UK, но евала че си го казва в прав текст - б-о--к-л--у-ци буквално.
  • #3
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това че гроздето е кисело, ние много добре го знаем.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Е ми, английски кошник - какво искаш!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Познат си взе такъв преди време на сметка от Германия. От няколко год. обаче стои като паметник пред тях. Вкара толкова пари за ремонти, че сега не му дава сърце да я подари/продаде на някой и така си има недвижимо имущество пред къщата. Ако искате колата да ви разори то Range Rover е доста добър вариант да го направи. Не случайно са толкова евтини втора употреба. Голямото цакане обаче започва след покупката...
fallback
Последни