fallback

Porsche 356 не би съществувало без това старо парче дърво

Тази стара дървена рамка е истинският дядо на легендарното 911

Моделът Porsche 356 се счита за произведение на изкуството и всяко изкуство трябва да започне отнякъде. Тази дървена рамка, която в момента се намира в Porsche Automuseum в Гмюнд (Австрия) е това от което започва всичко.

 

 

По време на първата година на производство на Porsche 356 всеки ръчно изработен панел на корпуса е сравнен и напаснат към тази перфектна форма преди изобщо да се докосне до истински автомобил, разказва Carbuzz.

Тази първа година на производство през 1948 г. в Гмюнд служи като година на прототип на модела и един от единствените случаи, когато алуминий е използван за панелите. Общо 52 автомобила тип 356/2 (44 купе и 8 кабриолета) са произведени с помощта на този първи дървен модел Porsche 356, а 8-10 суперлеки модела са завършени няколко години по-късно.

 

 

Заради по-трудния процес тези първи екземпляри отнемат много време и усилия, за да бъдат завършени. Всеки панел е оформен с помощта на чукове и сравняван с еталона, докато пасне идеално. Това означава, че на специалист са били необходими около 90 часа, за да изработи перфектната външна обвивка на Porsche 356 и следователно компанията трябва да ангажира много специалисти в цяла Европа, за да изпълни задачата.

За щастие (или за съжаление, в зависимост от гледната точка) този процес приключва през 1949 г., когато производството е преместено от Гмюнд в Щутгарт. Производство е в малки партиди, но технологичният напредък позволява напасването и изучаването на прецизни инструменти за пресоване и надстройка с ламарина. Впоследствие е произведена втора дървена рамка за Porsche 356, но това е по-скоро знак на почит към модела.

 

 

Днес Porsche 356 е легенда, дори Porsche 911 трябва да отдаде дължимото. Забележително е колко добре се е запазила формата 356 през десетилетията, като извивките и дизайнът на фаровете са все още разпознаваеми на всички модели на Porsche и сега.

Автомобилите вдъхват респект, но и провокират въображение. През годините много от тях са модифицирани и то с голям успех. Някои специалисти дори дадоха на колата задвижване на четирите колела и дори беше преосмислена като съвременна електрическа спортна кола. Porsche 356 обаче е легенда и може да се благодари на този 75-годишен дървен модел, че е създаден.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Знаех си, чеса много дървени коли Трошетата и статията го доказва. Всички са като направени от парче дърво. Благодаря за статията и признанието!
fallback
Последни