fallback

Новите коли се оказаха рекордно мощни и икономични

Доклад на агенция за опазване на околната среда показва, че автомобилите никога не са били толкова ефективни, колкото в момента

В края на 2022 г. Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) публикува своя годишен доклад за автомобилните тенденции. Той използва последните статистически данни за най-новите превозни средства на пазара, включително горивна ефективност и емисии на въглероден диоксид.

Оказва се, че автомобилите никога не са били по-ефективни, по-чисти и по-мощни, отколкото са в момента. Самият доклад е от 158 страни, като в него се посочва, че икономията на гориво при новите преводни средства е увеличена с 32%, докато емисии на CO2 са намалели с 25%. В същото време конските сили са с 20%, като началната точка на всички изчисления е 2004 г.

Всички тези данни показват средните стойности за индустрията. Изследването класифицира превозните средства в пет категории - пикапи, камиони-SUV, автомобили-SUV, седани/комби и миниванове. Посочва се, че подобренията биха могли да бъдат по-големи, ако пазарът не се откаже от седаните и минивановете. Именно при последните намалението на разхода на гориво е най-голям – средно с 1,5 л/100 км.

В доклада също така се посочват статистики за конкретни производители на автомобили, отбелязвайки, че при Stellantis емисии на CO2 са най-високи. В същото време не е изненада, че Tesla, благодарение на изцяло електрическата си гама, се класира на първо място по икономия на гориво и вредни емисии.

От EPA посочват, че подобрените резултатите са дължат на електрификацията през последните години. Отчитат се също и навлизането в индустрията на по-малки двигатели с турбокомпресор, на системи „стоп-старт“ и на възможността за деактивиране на цилиндрите, които също играят важна роля за създаването на по-чист автомобилен парк от нови превозни средства.

fallback
  • #18
    Умник до 16 ( преди 1 година )
    Ами то не трябва да си много умен, за да предположиш, че автомобил с 1000 коня и тежащ 2,5 т, няма как да е икономичен като значително по-малкия и по-лек тесла модел 3 който изминава същия маршрут от 1 000 км за 9 часа и 20 минути, със 180 киловатчаса енергия. Значително по-евтин е и е приблизително на цената на електромобила на toyota който изминава същото разстояние за 14,5 киловатчаса с 300 kwh енергия. Какво каза за цената и технологиите? Я пак?
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла s plaid 1020 кс не е за всеки ;)
  • #16
    До#9 ( преди 1 година )
    Абе умнико като има разлика в технологията има и огромна разлика в цената на автомобила,оправдано е ако цената няма значение ;)
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    А ти с колко се движиш по Тракия? С 200? 300?
  • #14
    #10 ( преди 1 година )
    като се "движиш" с рено, и костенурка ще те изпревари! и нямам предвид костенурката на VW ...
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    На снимката е Honda NSX един страхотен спортен автомобил. А колкото да писаниците в статията мога да кажа на този, който ги е публикувал да си смени професията!
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    9-ти, 1000 са впечатляващи, но не нужни. С 2.0 дизел, ако я държа на 130-140 ще ги мина за 7-8ч, и с малко над 60л. И ти го казвам от опит (София - Виена).
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    10-ти, за костенурката и заека, знаеш ли я приказката? :-). И на мен ми се случи Тесла да ме отреже при 200 (евала), но минути по късно, много рязко го загубих в огледалата и в следващите 600км, ни съм го чул, ни видял
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    И между другото току-що ме изпревари един volkswagen id 3 на магистралата а се движа със 140
  • #9
    До 6 ( преди 1 година )
    Тотално ти е сбъркана логиката. Разходът на гориво зависи от размера и формата на автомобила при дълго пътуване и от теглото му при градско шофиране. Мога да се обзаложа че ако на твоя автомобил му смениш двигателя с 90 конски сили, ще харчи повече отколкото сегашният ти двигател, особено на магистралата със 140 км в час. Например тесла с 1000 конски сили за 1000 км харчи около 250 киловатачаса и ги минава за 9 часа, а електрическата toyota харчи 300 киловата и 14,5 часа.
fallback
Последни