fallback

Какви тайни крие предното стъкло на колата ви

Този детайл на съвременните автомобили има доста „скрити“ функции

Ако почти всеки знае, че предното стъкло в модерна кола има нагревателни нишки, тогава не всеки знае за редица други способности на "триплекса", за които ви разказваме сега. Ето още какви умни опции са „зашити“ в предното стъкло.

Знаете ли, че почти 70% от автомобилите през последните години са оборудвани с атермични стъкла, които могат да пропускат светлина и топлина в купето в оптимални дози за водача и пътниците? Специалното разпръскване със сребърни йони не само помага да се поддържа температурата в автомобила, независимо от климатичните особености навън, но също така намалява степента на замъгляване и дори на замръзване.

И ако колата ви не е снабдена с видима антена за приемане на радио вълни, то трябва да знаете, че тя е скрита отново в предното стъкло. Антената, представена под формата на тънки метализирани нишки, може да се намери в много от ветроупорните стъла на по-новите автомобили.

Понякога това е и отделна миниатюрна структура , запоена в стъкло отвътре благодарение на така наречените печатни технологии. Това по никакъв начин не влияе на видимостта и затова мнозина дори не мислят за факта, че сигналът на аудио системата се получава директно от прозореца на колата.

За да не убият шофьора и пътниците с фрагменти стъкло след злополука, предните стъкла се правят с помощта на специално гъвкаво фолио, интегрирано в стъклото. Именно то не позволява на стъклото да се пръсне, като се счупи и при удар то, за разлика от останалите стъкла, се поврежда само на най- засегнатите места, а парченцата остават залепени.

А по ръбовете на ветроупорното стъкло можете да видите черен шарен орнамент с различни диаметри и ивици с дължина от 1.5 до 3 см. Тези белези обикновено се наричат ​​фрити. Благодарение на нанасянето на специализирана керамична боя, шарките задържат директната слънчева светлина, а също така изравняват ефекта на отражението, предизвикано от играта на светлината по сглобките на каросерията с предното стъкло. С други думи, фритите предпазват водача от заслепяване.

Това обаче не са единствените функции, с които предното стъкло на модерен автомобил може да изненада човек. Например, то отлично знае как да излъчва информация от прожекционния дисплей (Head-up display), както и дори да се затъмнява, когато има остри проблясъци.

fallback
  • #6
    Манчо ( преди 1 година )
    Всичко това дали е хубаво или не, зависи изцяло от задкормилното устройство. :)
  • #5
    Класика ( преди 1 година )
    Всичко ненужно,абсурдно и опасно за шофиране е набутано в предните стъкла на новите коли и хората се размазват като кървави марли при катастрофа причинени от разсейващите и опасни вграждания в стъклата от спекулантите- алчни за пари,използващи момента че световното стадо е дало на късо и мучи и купува! Новите коли приличат на многотонни трансформатори натъпкани с всичко ненужно на света и стават за всичко само не и за каране! Стават за следене,манипулиране,обездвижване на мозъка и спекулиране!
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Повечето шофьори, на които се случва да карат колата ми, дори не го забелязват, докато не им кажа да се загледат. Явно на добрите коли е направен да не дразни. На моята кола се изключва с удобен бутон отляво на волана, който се напипва лесно и на тъмно, но дори през нощта не дразни по никакъв начин. Яркостта му се наглася автоматично и много плавно.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Елементарно, като всяко ново нещо му дадох му шанс, да свикна. След като не успях го изключих. И съответно не си го взех. Имах възможност да карам колата по дълго от седмица.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Като те дразни по тъмно си имаш опция да го изключиш. Защо не го изключи? Защото явно не си карал и не си имал такава кола. Изобщо не е дразнещо. Мен поне не ме дразни по никакъв начин, а съм минавал 1600 км за денонощие и не ми се е налагало да го изключвам. Освен това при някои марки това нещо си е стандартна функция и не е екстра. Има го още в базовото ниво. В някои Тойоти е така. За други марки не зная.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Личи си, че грам понятие нямате от коли. Атемичните стълка, както и подгярвнато им, не са стандартни "функции", а екстра, която се доплаща. Дисплей на стъклото, също, при БМВ е около 1000Евро (или част от пакет, ако не се лъжа) и някои го харесват, мене лично не. И не, не ми е кислео горздето, просто ме дразнеше повече отколто ми помагаше. Особенно по тъмно
fallback
Последни