Съвременните електрически превозни средства са много тежки, като това се дължи до голяма степен на батериите, нужни за осигуряване на пробега, а също така и на увеличените размери, което пък е характерно за всички съвременни автомобили. Това кара властите във Великобритания да се притесняват, че старите многоетажни паркинги могат да се срутят под нарастващия товар.
Според The Telegraph, голям брой многоетажни паркинги в Обединеното кралство са били построени през 60-те и 70-те години на миналия век, когато колите са били много по-леки, отколкото са днес. Оттогава много от тези паркинги са занемарени и експертите са загрижени, че днешните по-тежки електрически превозни средства могат да доведат до срутване на тези износени конструкции.
Британската паркинг асоциация (BPA) се готви да издаде нови насоки за собствениците на паркинги. Операторите трябва да знаят теглото на електрическите превозни средства, да оценят адекватно възможния товар и, ако е необходимо, да въведат ограничения на приеманите автомобили. Новопостроените паркинги трябва да бъдат проектирани с товарен капацитет от 3 килонютона на квадратен метър в сравнение с 2,5 килонютона преди (+20%).
Самите електрическите превозни средства могат да бъдат значително по-тежки от техните аналози с двигатели с вътрешно горене. Например, BMW 5-Series тежи от 1,6 до 2,0 тона, а в същото време Tesla Model S може да тежи 2,3 тона. Теглото на новия GMC Hummer EV - електрически SUV, е впечатляващите 4,1 тона.
За сравнение, през 60-те години на миналия век, когато в Обединеното кралство бяха построени голям брой паркинги на много нива, средната кола тежеше по-малко от 1,4 тона.