fallback

Mercedes-Benz EQG получава нова технология за увеличаване на пробега

Това ще бъде първият електромобил в света с батерия с аноди от силиций

Електрическият вариант на Mercedes-Benz G-Class, чието излизане на пазара предстои, ще получи нова технология, позволяваща сериозно увеличение на пробега и намаляване на времето за зареждане, съобщава Electrek.

Бъдещият EQG е първият електромобил в историята, оборудван с батерия с аноди на базата на силиций. Те са изготвени от базираната в Калифорния фирма за материали за батерии Sila Nanotechnologies. Материалът за батерията, наречен „Titan Silicon“, се разработва от няколко години и вече е напълно готов за продажба на автомобилни производители, като Mercedes е първият, който го получава.

Създателите на тази технология са категорични, че Titan Silicon е „първият доказан на пазара безопасен и чист заместител на пълен графитен анод, проектиран за производство в масов мащаб, за да подобри драстично производителността на електромобилите“.

Какво означава това в действителност? Увеличение на обхвата с около 20% в сравнение със съществуващите в момента технологии на батериите, както и значително подобрени скорости на зареждане.

Освен това материалът за батерията на Sila е по-добър за околната среда. По време на производствената фаза Titan Silicon генерира от 50% до 75% по-малко CO2 на кВт/ч в сравнение със сега използвания графит. В същото време той може да съхранява 10 пъти повече заряд от графита.

Sila иска да използва своя материал Titan Silicon, захранващ 1 милион електромобила до 2028 г. Началото ще бъде с EQG, който трябва да бъде пуснат на пазара в края на 2024 г. Електрическата G-Class ще получи 4 електромотора, като ще бъде изградена на базата на стандартния модел с ДВГ. Интериорът и дизайнът също няма да се различават драстично, докато цената на EQG ше бъде с около 3

0 000 евро по-висока.  

fallback
  • #8
    Кашон квадратен ( преди 1 година )
    Хаха, колко гротескно изглежда г класа електро-кашон
  • #7
    Електрика ( преди 1 година )
    Прочети отново коментар четири който е мой и си помисли дали ги различавам? Аз поне повишавам общата култура на форма за този, който иска да си я повиши де, а ти освен заяждания лъжи и дезинформация с какво си допринесъл за този форум?
  • #6
    Jjkljkl ( преди 1 година )
    Той Електрика ге бърка силикона и силиция, щото реално е в Силиконовата долина на Пловдив, обаче подсмърча по Силициевата долина на Калифорния. По този повод, "Криворазбраната цивилизация" учи ли се още в училище?
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Има силиций, има и силикон. Две различни неща са. Но си прав, че анодите са силициеви, а не силиконови.
  • #4
    Българин ( преди 1 година )
    На силиконна на български му викаме силиций, да знаеш за следващия път!
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Има си графенови батерии в производство, но са много скъпи. Силиконът, от друга страна, е доста популярен - например в съвместните батерии на Тесла и Панасоник има известен процент силикон - а наскоро една фирма представи 100% силиконов анод в предпроизводствен вид. При него има само един проблем - раздува се значително при зареждане с литиеви йони, което може да доведе до подпалване на батерията, ако не се предвиди достатъчно място за разширяване.
  • #2
    ЖОАЯ ( преди 1 година )
    По този повод, кво станА с графена? Преди година-две-три, ни проглушиха ушите със същите суперлативи как е с по-добра енергийна плътност, по-евтин, по-издържлив и т.н. и всеки момент "работата ще стане", пък сега ни вопъл ни стон.
  • #1
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    ДВГ си отива за ужас на камилари и колхозници
fallback
Последни