Електрическият вариант на Mercedes-Benz G-Class, чието излизане на пазара предстои, ще получи нова технология, позволяваща сериозно увеличение на пробега и намаляване на времето за зареждане, съобщава Electrek.
Бъдещият EQG е първият електромобил в историята, оборудван с батерия с аноди на базата на силиций. Те са изготвени от базираната в Калифорния фирма за материали за батерии Sila Nanotechnologies. Материалът за батерията, наречен „Titan Silicon“, се разработва от няколко години и вече е напълно готов за продажба на автомобилни производители, като Mercedes е първият, който го получава.
Създателите на тази технология са категорични, че Titan Silicon е „първият доказан на пазара безопасен и чист заместител на пълен графитен анод, проектиран за производство в масов мащаб, за да подобри драстично производителността на електромобилите“.
Какво означава това в действителност? Увеличение на обхвата с около 20% в сравнение със съществуващите в момента технологии на батериите, както и значително подобрени скорости на зареждане.
Освен това материалът за батерията на Sila е по-добър за околната среда. По време на производствената фаза Titan Silicon генерира от 50% до 75% по-малко CO2 на кВт/ч в сравнение със сега използвания графит. В същото време той може да съхранява 10 пъти повече заряд от графита.
Sila иска да използва своя материал Titan Silicon, захранващ 1 милион електромобила до 2028 г. Началото ще бъде с EQG, който трябва да бъде пуснат на пазара в края на 2024 г. Електрическата G-Class ще получи 4 електромотора, като ще бъде изградена на базата на стандартния модел с ДВГ. Интериорът и дизайнът също няма да се различават драстично, докато цената на EQG ше бъде с около 3
0 000 евро по-висока.