Правителството на Сингапур иска да прекрати продажбата на нови превозни средства с двигатели вътрешно горене до 2030 г., но за са стане това, броят на електрическите автомобили по пътищата в страната трябва да се увеличи значително. През последните 2 години местните власти предлагат бонуси в размер до 34 000 щатски долара за покупка на кола на ток и разширяват мрежата за зареждане, но това не дава очакваните резултати.
Миналата година електромобилите представляват 12% от продажбите на нови автомобили в Сингапур, което е значително увеличение от 4% през 2021 г. Напредък има, но той не е достатъчен – по данни на агенция Reuters, електромобилите представляват едва 1% от всички регистрирани коли в страната. За сравнение, дялът на спортните автомобили с ДВГ е 1,68%.
В Сингапур притежаването на кола е лукс, запазен за онези, които са готови да платят висока цена. За да може човек да получи сертификат за притежание и управление на автомобил в страната за 10 години, той трябва да участва в наддаване и да плати огромна сума. За малка кола в момента тя достига около 66 000 долара.
В същото време обаче в държавата с население от 5,6 милиона души живеят някои от най-богатите хора на света, като прогнозите са, че до 2030 г. около 13% от сингапурците ще станат милионери. По този показател Сингапур превъзхожда всички останали държави, затова и не е изненадващо, че впечатляващите цени и разходите за притежание на автомобили не са спрели местните да купуват все по-голям брой луксозни превозни средства.
Всъщност продажбите на Ferrari в страната са скочили с 67% през последното десетилетие, докато продажбите на Lamborghini са се увеличили с 38%. Освен това в страната има 5 пъти повече Porsche, 27 пъти повече BMW и близо 40 пъти повече Mercedes по пътищата на страната, отколкото Tesla и почти десет пъти повече от броя на колите на BYD.
Луксозните марки биха могли да се възползват максимално от това търсене в ерата на електрически автомобили. Според управляващият директор на Audi Singapore - Маркус Шустер, очакванията са, че електромобилите ще представляват по-голямата част от продажбите на нови автомобили до 2025 или 2026 г., отчасти благодарение на нови модели като Audi Q8 e-tron и Q4 e-tron.
Шустер също вярва, че планът на правителството за изграждане на 60 000 точки за зареждане до 2030 г. ще изиграе ключова роля в убеждаването на сингапурците да купуват електромобили. В момента в страната има само 1600 точки.
В същото време обаче нелуксозните марки ще трябва да се борят много здраво, за да стъпят стабилно на местния пазар. По-рано тази година Hyundai пусна 100 бройки от ограничената серия "Made in Singapore" версия на Ioniq 5, но успя да продаде само половината от тях.