fallback

Защо в Сингапур има 30 пъти повече BMW и 5 пъти повече Porsche от Tesla?

Местните жители са готови да платят 66 000 долара за правото да притежават кола, но не и да си купят електромобил

Правителството на Сингапур иска да прекрати продажбата на нови превозни средства с двигатели вътрешно горене до 2030 г., но за са стане това, броят на електрическите автомобили по пътищата в страната трябва да се увеличи значително. През последните 2 години местните власти предлагат бонуси в размер до 34 000 щатски долара за покупка на кола на ток и разширяват мрежата за зареждане, но това не дава очакваните резултати.

Миналата година електромобилите представляват 12% от продажбите на нови автомобили в Сингапур, което е значително увеличение от 4% през 2021 г. Напредък има, но той не е достатъчен – по данни на агенция Reuters, електромобилите представляват едва 1% от всички регистрирани коли в страната. За сравнение, дялът на спортните автомобили с ДВГ е 1,68%.

В Сингапур притежаването на кола е лукс, запазен за онези, които са готови да платят висока цена. За да може човек да получи сертификат за притежание и управление на автомобил в страната за 10 години, той трябва да участва в наддаване и да плати огромна сума. За малка кола в момента тя достига около 66 000 долара.

В същото време обаче в държавата с население от 5,6 милиона души живеят някои от най-богатите хора на света, като прогнозите са, че до 2030 г. около 13% от сингапурците ще станат милионери. По този показател Сингапур превъзхожда всички останали държави, затова и не е изненадващо, че впечатляващите цени и разходите за притежание на автомобили не са спрели местните да купуват все по-голям брой луксозни превозни средства.

Всъщност продажбите на Ferrari в страната са скочили с 67% през последното десетилетие, докато продажбите на Lamborghini са се увеличили с 38%. Освен това в страната има 5 пъти повече Porsche, 27 пъти повече BMW и близо 40 пъти повече Mercedes по пътищата на страната, отколкото Tesla и почти десет пъти повече от броя на колите на BYD.

Луксозните марки биха могли да се възползват максимално от това търсене в ерата на електрически автомобили. Според управляващият директор на Audi Singapore - Маркус Шустер, очакванията са, че електромобилите ще представляват по-голямата част от продажбите на нови автомобили до 2025 или 2026 г., отчасти благодарение на нови модели като Audi Q8 e-tron и Q4 e-tron.

Шустер също вярва, че планът на правителството за изграждане на 60 000 точки за зареждане до 2030 г. ще изиграе ключова роля в убеждаването на сингапурците да купуват електромобили. В момента в страната има само 1600 точки.

В същото време обаче нелуксозните марки ще трябва да се борят много здраво, за да стъпят стабилно на местния пазар. По-рано тази година Hyundai пусна 100 бройки от ограничената серия "Made in Singapore" версия на Ioniq 5, но успя да продаде само половината от тях.

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Още веднъж се доказа това, което много пъти съм писал тук. Ако всички хора по света са богати, никой няма да кара, Хюндай, Шкода, Тойота и др. шир потреба. Масово щеше да се карат Мерцедес, БМВ, Ауди а за хората, които разпускат уйкендите по пистите, щеше да са основно с Ферари, Ламборгини, Порше и Макларън. За съжаление обаче, богатите са малцинство.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    При положение, че е богата и гъснонаселена град-държава с население близо колкото България и площ по-малко от София най-логичното е до сега да бяха забранили поне нехибридните модели..
  • #20
    До онзи ( преди 1 година )
    Благодаря за линка! Страхотна статия за катарзиса на сингапурското правителство. Статията е от август 2019 г, когато правителството не желае електромобили и ситуацията е следната : "Този месец в Сингапур беше открита първата зарядна станция за електромобили, а следващите ще станат факт през октомври. В световен мащаб Сингапур е една от държавите с най-замърсен въздух." А днес:"Миналата година електромобилите представляват 12% от продажбите на нови автомобили в Сингапур, от 4% през 2021
  • #19
    Бензинопиецо ( преди 1 година )
    Всеки поне средно интелигентен вече е убеден, че тесла вече е преобърнала автоиндустрията и връщане назад няма. Обаче групичката антиелектрици вярват, че това е мода която ще отмине и някак светът ще се отърве от електромобилите и ще се върне към ДВГ. Нали? Знаеш ли какво ще се промени от това дали ти вярваш в нещо или дали никой българин няма да си купи Тесла? Абсолютно нищо, колкото и да вярвате, че световната автоиндустрия се върти около вашите нужди и възможности. Тесла кога ще фалира?
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Хората не искат да купуват американски ***!!!
  • #17
    Бензинчо ( преди 1 година )
    До 14. Само ти отчаяно защитаваш Тесла,като Матросов на амбразурата,с различни имена.
  • #16
    Бензинчо ( преди 1 година )
    Само ти отчаяно защитаваш Тесла,като Матросов на амбразурата,с различни имена.
  • #15
    онзи ( преди 1 година )
    "Сингапурското правителство: Tesla не помага на планетата" https://automedia.investor.bg/a/2-***/39335-zashto-singapur-atakuva-mask
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Освен че е ***, българинът е и злобен! И ти, откъде разбра, че по цял ден вися във форумите? Щом си го предположил, значи ти го правиш, смешен си! Ай по живо по здраво на този сайт и форум! И без това попаднах случайно на него!
  • #13
    Гост ( преди 1 година )
    До 10.Лъжи по умерено,като не искаш хората да те подиграват.Денонощно си по форумите,краставици бил продавал,бил нещо като програмист,бил завършил университет електрика,разбирал от двг,не му се налагало да работи защото живеел от пасивни доходи.Сега ново двайсет,бил архитект
fallback
Последни