fallback

В Китай се чудят какво да правят с 3,4 млн нови коли

Складовете на дилърите са препълнени, а продажбите спадат

Със сериозен проблем се сблъскаха производителите на автомобили в Китай. След като държавата ги подпомагаше в трудния за автомобилния сектор период, те произведоха по-голям брой превозни средства от планираното.

В същото време обаче търсенето от страна на клиентите намаля с цели 37% през последните 6 месеца. Спадът на продажбите се дължи основно на факта, че властите спряха държавните субсидии и данъчни стимули при покупката на нова кола. Така складовете на търговците се препълниха с произведени автомобили и това се оказва сериозен проблем.

Ситуацията допълнително се усложнява и от факта, че през юли Китай спира да регистрира нови коли, които не отговарят на националния екологичен стандарт 6B. Това е местният аналог на европейското Евро-7, като част от вече произведените автомобили не отговарят на него.

Според информациите, дилърите на повечето производители на автомобили разполагат с достатъчно запаси, за да издържат два месеца без нови доставки. В резултат на това обаче се стигна до тежка ценова конфронтация между различните компании и дъмпингът на цените стана нещо обичайно.

Складовите обеми на търговците в момента достигат 3,4 млн автомобила, като част от тях се складират под открито небе. И едно влошаване на метеорологичните условия със сигурност ще нанесе щети на колите и съответно на техните производители.

fallback
  • #22
    Петре ( преди 1 година )
    Ти освен някой great wall сглобяван в ловеч преди 10-15 години на съвременен китайски автомобил качвал ли си се? Е вярно не е mercedes, но са по-добри от dacia. А dacia не е като да не се продава добре. И китайските автомобили ще задоволят претенциите на някои от клиентите. А ти винаги можеш да си купиш bentley. Не съм чувал да им спират продажбите и да прокарват закон да купуваш задължително китайски автомобил.
  • #21
    Хитър Петър ( преди 1 година )
    Ако някой е карал китайска кола от вас щяхте друга песен да пеете! С една дума не стават за нищо, една идея са по добре от руските щото няма руски! Произведени са над 3 милиона автомобила които никой не иска да купи това е проблема! Ако Китай продължава да върви с русия може да фалира преди тях! Вече големите производители там местят заводите във Виетнам и близки там държави! Все пак китайците вече се хранят по 3 пъти на ден и са 1.5 милиарда гърла! Бързо ще язядат каквото имат!
  • #20
    Алекс ( преди 1 година )
    Автомобилите с ДВГ в Китай вече са нежелени.Минават на електрички.
  • #19
    Дзвер ( преди 1 година )
    А бе вие на всичко ли вярвате?
  • #18
    Propov ( преди 1 година )
    Ами сложиха каруцата пред коня. Дали са пари на фирмите да произвеждат, пък махнали субсидиите от хората дето трябва да купуват. Такава планова икономика само комунистите могат да измислят. Фундаментално нелогична. И цялата работа беше да покажат на цивилизования свят колко са силни. Ама то трябва и акъл не само мускули.
  • #17
    джо ( преди 1 година )
    Пешо нямали начин тези коли да бъдат продадени в България смятам,че цените ще бъдат по ниски тъй като ние с нашият стандарт купуваме колите на цивилизованите европейци и даваме още толкова за колкото сме я купили. Ханс я кара докато изтече гаранционният й срок 90 хил. км след което сменяш всичко особено немските скъпо поддържане , лоша електроника губене на време , пари и нерви по сервизите.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Защо въобще се дискутира това, българският пазар е на Горубляне и Дупница ;)
  • #15
    Иванов ( преди 1 година )
    Дайте ги насам - тука караме секакви отпадъци и всеки втори *** си е изтъбушил катализатора и филтъра за частици на 18 годишната си ***, нов внос. Тия китайски коли , неотговарящи на еко стандарти , за нас са като планински въздух.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Петърчо твърди, че в Китай вече е въведен аналог на Евро 7, докато в Европа още е мираж. Доообре ;) Редакцията, къде ги намирате такива като Петърчо?
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Търсят се милиони шебеци, който да повярват, че китайските самоделки са коли.
fallback
Последни