Американската компания Ford може в бъдеще да започне да оборудва някои от своите автомобили с т. нар. самоубийствени врати, става ясно от заявка в Службата за патенти и търговски марки на САЩ (USPTO). Това решение се използва отдавна от Rolls-Royce и някои тунинг ателиета, но Ford прави крачка напред, като за разлика от британската луксозна марка, американците намериха начин да се отърват от средните, B-колони, пише Carbuzz.
Но не като BMW i3 и Mazda RX-8, т.е. да не може да се отворят задните врати, независимо от предните. При i3 това означава да разкопчаете първо предпазния колан, защото е свързан с интегрираната колона на задната врата. При масово произвежданите автомобили корпусите с липсващи средни колони практически не се използват. Изключение правят модели като Mazda RX-8, където е невъзможно да се отвори задната врата независимо от предната.
B-колоните са от решаващо значение за структурната цялост на всяко превозно средство със затворен покрив и играят основна роля както при страничен удар, така и за защита при преобръщане. Поради тези изисквания инженерите на Ford не премахват напълно B-колоните в този нов дизайн, а са преместени в самите врати.
Ръбовете на предните и задните врати, там където се срещат, са подсилени с високоякостна стомана. Когато са затворени, те се комбинират, за да създадат нова B-колона, която „изчезва“ при отваряне на вратите.
Каросерията също така разполага с подсилени секции в покрива и под вратите, за да поддържа твърдостта на структурата, но е важно да се отбележи, че „липсващите“ В-колони остават структурни елементи, когато вратите са затворени.
Ford също така планира да оборудва такава система за врати със серво задвижвания и сензори за околната среда. Колата сама ще може да определя колко широко е безопасно да се отвори вратата, за да не блъсне съседна кола на тесен паркинг, например.
Дали такива врати ще се появят на серийни автомобили Ford и кога, може само да се гадае. Но от производителя вярват, че липсата на B-колони и врати с панти ще направи автомобилите по-удобни и комфортни. Защото освен, че този дизайн не само изглежда много по-впечатляващо, но се смята, че ще е по-практичен, създавайки по-голям отвор, през който пътниците могат да влизат и излизат.
Ford преди това се е „заигравал“ със задните врати на Lincoln Continental Coach Door Edition, но без да се елиминира B-колоната. А също така американците са прилагали подобна технология преди години във Ford B-Max, малък MPV без B-колони и задни плъзгащи се врати.
Системата на B-Max сега е подобрена чрез автоматично управление на вратите. Ключът към постигането на тази концепция е възможността предните и задните врати да се заключват една в друга взаимозаменяемо.