fallback

Ford очаква $3 милиарда загуби от електромобили

Компанията ще компенсира с печалби от коли с ДВГ и търговски автомобили

Американската Ford Motor Company очаква от бизнеса си с електрически превозни средства да загуби 3 милиарда долара тази година, като същевременно прогнозира повишени печалби на звената си за коли с ДВГ и търговски превозни средства. Ford промени начина, по който отчита финансовите резултати, разделяйки данните за всяко подразделение - Ford Blue (автомобили с ДВГ), Ford Pro (търговски автомобили) и Model e (електрически).

 

 

Производителят прогнозира, че загубите от подразделението Model е EV ще се увеличат с близо 50 процента през 2023 г. спрямо 2,1 милиарда долара миналата и 900 милиона долара през 2021 г., защото продължават инвестициите в увеличаване на производството и разработване на продукти от следващо поколение на EV.

В същото време Ford очаква 7 милиарда долара печалба преди лихви и данъци за Ford Blue и около 6 милиарда долара за Ford Pro. През 2022 г. Ford Blue и Ford Pro направиха съответно 6,8 милиарда и 3,2 милиарда долара.

 

 

Числата потвърждават предположенията на анализатори и инвеститори, че традиционният бизнес на Ford с автомобили с ДВГ е довел до печалби и е помогнал за финансирането на инвестиции в електромобили и други начинания за мобилност.

Очаква се двете традиционни бизнес подразделения да компенсират загубите на Model e и да помогнат на Ford да достигне целта от $9 до $11 милиарда коригирана печалба преди лихви и около $6 милиарда свободен паричен поток през 2023 г.

Това е първият път, когато Ford обявява публично резултати за всяко от трите звена, които бяха създадени през 2022 г. като част от реорганизацията в цялата компания, вместо да отчита финансови резултати за географски региони, както преди. Според финансовия директор Джон Лоулър, цитиран от Automotive News, тази промяна позволява на компанията да работи с „повишен фокус, скорост и отчетност“.

 

 

В разговор с репортери той каза също, че се очакват краткосрочни загуби на Model e, който работи като стартиращ бизнес, а всеки такъв губи пари докато инвестира в способности, развива знания, изгражда обем и печели дял.

Ford очаква загубите на Model e да се увеличат тази година, тъй като харчат повече пари за изграждане на производствени заводи в Тенеси и Кентъки и алтернативни компоненти за батерии, допълва Лоулър.

Въпреки това той очаква Ford да се приближи до „маржа на приноса на рентабилност“ при електромобилите до края на тази година. Компанията има за цел да достигне производствен капацитет 600 00 EV до края на 2023-а и да може да произвежда 2 милиона годишно до 2026 г.

 

 

Сега Ford активно работи върху разработването на собствени електрически автомобили. Освен това подготвя няколко линии наведнъж, част от които са предназначени изключително за американския или европейския пазар.

Изявленията на представители на американската компания се потвърждават от статистически данни. Пикапът F-150 влезе в първите 5 на най-популярните автомобили на световния пазар в края на миналата година.

В същото време Ford отбелязва, че големите инвестиции в разработването на електрически автомобили вече се изплащат - компанията се превърна във втория по големина производител на електромобили САЩ след Tesla. До 2026 г. Ford възнамерява да инвестира около 50 милиарда долара в тази област. В същото време Ford работи за увеличаване на маржовете на други бизнес направления, като планира да намали разходите с 2,5 милиарда долара за подразделението си за ДВГ.

 

 

fallback
  • #20
    Което доказва отново ( преди 1 година )
    хамериканцето могат да правят ЕДИНСТВЕНО пикапи! Другото им е бош-лаф.
  • #19
    До 17 ( преди 1 година )
    И за какво ти е да използваш енергия от буфера, след като почти всяка термопомпа си има режим за топлене на бойлер с доста по-висока температура и можеш да си загрееш бойлера директно с нея до над 50 градуса? И за какво ти е този буфер, ако така или иначе ще загряваш до минималната температура за работа на подовото? Буферът се пълни с максималната възможна температура на източника, за да работи той с максимална ефективност и да съхраниш максимално количество енергия.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Иначе е вярно, че водата има най-голям топленен капацитет, но пък така или иначе домът ти е изграден от десетки и стотици кубични метра бетон тухли и мазилки, които могат да поемат над 50 киловат часа енергия за загряването им с един градус. Тоест ако им повишиш температурата с три градуса, ще си съхраним минимум 150 киловатчаса енергия, която при добра изолация ще ти стигне за цяла седмица, преди да паднат тези три градуса. Това е много по-разумно съхранение. В буфера - само за гореща вода.
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    За къпане се топли водата от водопровода, много ясно, пиле прясно. Тя се загрява допълнително доколкото е зададено, но до първите 30 градуса се използва енергията от буфера.
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Такава манджа с грозде си съчинил, че няма накъде повече. Ако ще загряваш с термопомпата вода от водопровода, се предполага че ще се къпеш с нея. Вярно ли ще я за само до 30 градуса и ще се къпеш зимно време с нея? А вярно ли сте се къпеш с вода от буфера? Водата която се върти през подовото не може да се охлади до по-ниска температура отколкото тази в помещението 22-25 градуса, но обикновено се връща само с три-четири градуса по-ниска от входящата. Тоест буферът трябва да е винаги над 30 гра
  • #15
    анонимен ( преди 1 година )
    Изхождаш от грешна база. Подовото е най-добре да е на 30 гр., затова до толкова се загрява и водата в буфера. Така КОП-ът е максимален. Но температурата, от която загряваш, е 10-12 градуса, колкото е водата във водопровода през зимата. Т.е. вдигаш 20 градуса. Разсъжденията ти за плочата също са грешни. Тя акумулира, но след първоначалното и загряване, трябва всеки ден да добавяш загубите на къщата, които очевидно идват от термопомпата. И тези 15-20 кВтч са ти предостатъчни да изкараш нощта.
  • #14
    До 13 ( преди 1 година )
    Е колко да е огромен този буфер? 1 тон вода съхранява около 1 киловатчас енергия при промяна на температурата 1 градус. Термопомпата загрява ефективно водата до 45 градуса, а след това става неефективна. Подовото се грее с 30 градуса, което означава че ти остават 15 градуса разлика за съхранение. Тоест в един тон вода можеш да съхраниш само малко над 15kWh. Самата плоча на подовото съхранява много повече енергия и после може да я отдава с часове и дни, ако сградата има добра топлоизолация.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Съхранението на излишъка от ФЕЦ може да се извършва по много начини. Например добрите термопомпени инсталации имат огромен буфер, в който затоплят вода, когато температурата навън е макс. и токът е най-евтин, постигайки висок КОП. След това тази входа се пуска през подовото цяла нощ и се ползва за къпане. Бъдещето е на интелигентни технологии, които пестят и оптимизират енергия, а не на търсенето на евтина енергия.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    А засега са инсталирани по-малко от 2 гигавата фотоволтаици, като само миналата година са инсталирани 400 мегавата, а тази година се очаква да бъдат инсталирани още 700-800, а догодина два пъти повече в сравнение с тази година. Подадени са заявления за 35 гигавата, които очевидно няма как да бъдат инсталирани всичките. И това е цели пет години, след като спряха каквито и да е било субсидии за изграждане на фотоволтаични паркове. Всичко е на абсолютно пазарен принцип.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Я да видим как е производството в пиковите часове?Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 25.03.2023 09:11:25ИмеMWАЕЦ 44,75%2164.6Кондензационни ТЕЦ 22,73%1099.49Топлофикационни ТЕЦ 7,14%345.6Заводски ТЕЦ 2,45%118.51ВЕЦ 0,19%9.08Малки ВЕЦ 3,53%170.95ВяЕЦ 4,42%213.69ФЕЦ 14,23%688.32Био ЕЦ 0,57%27.41Товар на РБ3814.29Тоест, ако имаше само още толкова фотоволтаици, само възобновяемите източници плюс АЕЦ щяха да захранват България и да има излишък от 300 M ...
fallback
Последни