fallback

Toyota спира Camry в Япония след 43-годишна история

Моделът ще продължи да се предлага само на пазари, където е търсен

Един от глобалните стратегически модели на Toyota си отива на местна земя, след като японската компания реши да прекрати продажбите на Camry в страната, слагайки край на 43-годишна история. Причината за това решение е ниското търсене, съобщава Nikkei Asia.

 

 

Toyota Camry придоби огромна популярност извън Япония, но вътрешните продажби намаляват всяка година. Всички следващи поколения на модела ще се продават изключително на онези пазари, където има търсене и седанът все още е конкурентен.

Японските дилъри вече са получили известие, че производството ще продължи само за износ и да прекратят предлагането на модела за местни клиенти. Вътрешните продажби на Camry ще приключат поетапно, а мястото ще заеме офроуд седанът Toyota Crown (на долната снимка).

 

 

Автомобилът се произвежда основно в САЩ, Китай и в завода Tsutsumi в японската префектура Aichi. Подобно на Corolla, Camry е глобалното стратегическо превозно средство на Toyota. Общо през своята 43-годишна история Toyota Camry е продадена в около 1,3 милиона бройки в Япония с цени от 3,49 до 4,68 милиона йени (от 26 400 до 35 450 долара).

Вътрешният пазар представлява само 1% от глобалните продажби на модела. Моделът е наличен в повече от 100 държави, като от дебюта си през 1980 г. до края на 2022-а са продадени над 21 милиона бройки. Настоящото, напълно преработено десето поколение на седана, дебютира през 2017 г. Миналата година в световен мащаб са продадени около 600 000 бройки, докато в Япония - по-малко от 6000.

 

 

Camry е особено популярен в САЩ, където са пласирани повече от 13 милиона бройки. Американските потребители предпочитат Camry заради неговата надеждност, лекота на работа и просторен интериор.

Camry се класира като най-продаваният пътнически автомобил в САЩ за 15 поредни години до 2016 г. Той е известен като предпочитан модел заради относително високата стойност при препродажба, която има на пазара на употребявани автомобили. В Китай и Югоизточна Азия Camry се възприема като амбициозна кола за своя имидж от висок клас.

 

 

fallback
  • #14
    Мони ( преди 1 година )
    #12 Защото в САЩ няма комбита,която и да е марка.И за да не загубят пазара в САЩ който е един от най големите,спряха да ги правят Камри комби,преди 15 години.И едва ли ще ги правят.Мисля,че американците се наложиха да правят само лимузини и купета.Само королата остана комби,но тя няма пазар в САЩ Там се карат мечки,няма как хора с над 100кг да влезне в корола,било то и Ярис.
  • #13
    Гецата ( преди 1 година )
    До #2и#12#2 седанът и такива като теб за съжаление не са на изчезване,дори напротив.Не бъркай SUV,WAGON,SEDAN,COUP
  • #12
    Киро майсторо ( преди 1 година )
    Ако правиха комби,щях да си купя една Камри,но нямат за съжаление и само едно не разбирам:защо всички марки правят комби,а Камри не!
  • #11
    До 10 ( преди 1 година )
    Така е. Toyota днес е номер едно и се държи арогантно точно както nokia се държеше, когато излезе първия iphone. Това време не беше много отдавна а само преди десетина години, когато nokia беше номер едно с огромна преднина и продаваше около три пъти повече отколкото следващите 5 производителя на мобилни телефони взети заедно. Хайде попитай едно 10-годишно дете дали знаех какво е това nokia? Яде ли се пие ли се или е някаква песен или изпълнител. Сигурен съм че няма да може да ти отговори.
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Не ги мислете стратегиите на Тойота,не напразно са N1 производители ;)
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с шума и отделянето на обема важеше някъде през 80-те. Ела сега се качи на моето комби и кажи дали ти е шумно. Материалите, техниките, компютърните симулации много промениха колите. Разбира се, те се използват от водещите компании, а не от някакви японски Тойотки, Хондички и Сопарота. Те са хипершумни със и без комби.
  • #8
    До #4 ( преди 1 година )
    Донякъде си прав, комбито е по шумно при движение Не съм сигурен за пътното поведение, комбито предвид аеродинамиката е с по-притисната задница към асфалта при по-високи скорости. На седан с 600л обем, ми е интересно как ще го запълниш през малкия отвор на багажника! Аз си катеря миялни, перални и какво ли не от магазините, когато се наложи. Не случайно седана изчезва за сметка на SUV-вовете, комбитата остават.
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Аха, не се търсят такива коли от сегмента в Япония? А Toyota Crown по малка ли е?
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    Причината е точно това. В япония се търсят все повече само малки автомобилчета които се наричат кей кар. И точно това ще е проблемът на toyota и другите японски производители в бъдеще. В много близко бъдеще. Това е силата на китайските производители, като много от тях вече произвеждат електрически кей кари на изключително ниски цени и са се насочили към японския пазар, където на практика нямат никаква конглокенция засега. И в бъдеще предвид опита на toyota с електромобилите
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Камри е страхотен автомобил. За съжаление става жертва на новата мода на СУВ колите, хечбеците и по-малко на комбитата. Всъщност в Япония е нормално да се спират такива коли, които заемат много място. Там се карат по-малки и практични автомобили, а Камри е кола за дълъг път. Там транспорта е толкова много развит, че да тръгнеш с кола на дълго си е загуба на време и средства. Хващаш влака, който се движи с 300+ км/ч и стигаш до почти всяка точка на страната за отрицателно време.
fallback
Последни