fallback

Citroen започва агресивна ценова война

Плановете са за сегмента на малките електрически автомобили

Френската компания Citroen подготвя нова линия компактни електрически автомобили с „агресивно ниски цени“, за да наложи сериозна битка с нарастващия брой конкуренти. В допълнение към цената, тези модели ще разширят потребителската аудитория на марката поради „удивителния“ (в оригинал - kick-ass ) дизайн. Това каза пред британското издание Autocar главният дизайнер на производителя Пиер Льоклер.

 

 

Въпросните машини трябва да се появят в следващите няколко години. Смята се, че концепцията на Citroën Oli и по-малкия Citroën Ami ще осигури дизайнерски елементи за новите електромобили. Льоклер специално подчерта, че искат да пуснат по пътищата електрически автомобили с оригиналния „супер готин“ дизайн, а не по-малки версии на съществуващи модели.

В същото време те ще бъдат по-достъпни от конкуренти като MG4 (26 000 лири – около 29 000 евро), Fiat 500e (28 195 лири – около 32 000 евро) или Opel Corsa-e (31 800 лири – около 36 000 евро). Autocar изчислява, че първоначалната цена ще бъде около 25 000 британски лири (около 28 000 евро).

 

 

Предполага се, че платформата CMP на алианса Stellantis ще служи като основа. Фокусирайки се върху Peugeot e-208, изграден на същата архитектура и актуализиран миналата есен, може да се очаква предно задвижване, мощност от около 130-150 к.с. и изминаване на 400 км с едно зареждане.

Една от мерките за намаляване на разходите може да бъде отказ от пълноценна мултимедийна система в полза на смартфон с Bluetooth високоговорители, като Oli. Както отбелязва Льоклер, хората прекарват цял ден с телефоните си, така че същата функционалност ще им е напълно достатъчна в колата. 

 

 

Едно от следващите попълнения към електрическата гама на Citroen трябва да бъде C3 Aircross. Моделът от второ поколение ще получи модификация на батерията, едновременно с горивото. Въз основа на шпионски снимки на прототипи се предполага, че кросоувърът също така ще увеличи размерите си и ще получи различна форма на каросерията.

 

 

fallback
  • #6
    До 5 ( преди 1 година )
    Нито един нормален производител не слага таблети за 30 долара. Китайчетата от 30 долара не работят от -40 до +60 каквито температури се случват в автомобилите. Да не говорим за антирефлексните покрития които както се сещаш не са без пари
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Тия съвсем ни вземат за канарчета. Мултимедийната система е китайски таблет за 30 долара, смятай за каква агресия при намаляне на цените става въпрос.
  • #4
    до #2 ( преди 1 година )
    Модела Oli е точно за такива като теб. Името е съкращение она думата Oliгофрен, какъвто си ти. А намалението на цените не се вижда изобщо и няма как да се види при условие, че има двуцифрена инфлация в целия ЕС. Намаление може да има, като дойдат китайците. Явно това се цели от тези, които налагат електрификацията на автомобилите.
  • #3
    дон чикен ( преди 1 година )
    в Jumbo има по хубави електрички
  • #2
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Ценовите войни са нещо добро за потребителите . Намаляването на цените на електричките е ужаса на копейките и чаршафите!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Да им имам "kick-ass дизайна". :-( Като че ли не тази компания създаде DS, XM, Xantia. Защо съвременните дизайнери си мислят, че налудничаво е равно на хубаво или поне на маркетингово успешно?
fallback
Последни