fallback

Собственикът вече няма да притежава колата си?

В Европа се обсъждат нови начини на продажба на автомобили

Традиционният бизнес-модел за продажба на автомобили е на път да се промени. Това, което досега беше обичайна практика – клиентът купува колата си от търговеца и тя става негова, се оказва пречки на новите стратегии за екологична устойчивост и опазване на околната среда, твърди консултанската компания Berylls.

Причината е, че сегашният начин на продажби инхибира (забавя или предотвратява) рециклирането на превозните средства, което е част от стратегията на автомобилния производител. Той трябва да представи план, в който е посочен екологичния отпечатък на колата от началото на нейното производство до края на нейния живот, тоест до рециклирането.

В същото време собственикът на автомобила няма как да даде старата си кола на производителя, защото той няма права върху нея. От него обаче се изисква автомобилът да бъде унищожен с минимално въздействие на околната среда. Затова по предложение на „зелените“ в Европа се обсъжда нов модел на продажба, при който автомобилите няма да стават собственост на потребителя, а остават на производителя.

В този случай обаче плащането към производителя трябва да бъде в пълен размер, срещу което той ще осигурява бизнес-модел от типа „Автомобилът като услуга“, категорични са еколозите, които настояват 95% от всички компоненти на превозното средство да бъдат повторно използвани или рециклирани.

Идеята е автомобилната индустрия да намали въглеродния си отпечатък и потреблението на ресурси е една от най-важните неща да постигане на този резултат. Тук ключов е достъпът на автомобилния производител до превозното средство в края на експлоатационния му живот. Без това да бъде осигурено, всички взети решения са безсмислени.

Големият проблем е, че много автомобили, които са изчерпали ресурса си, се изнасят в трети страни и продължават да се използват там до последно, а след това там и се изхвърлят по неекологосъобразни начини.

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Това изглежда не чак толкова зле, например сега караш градска кола, утре ти трябва пикап за товарене и си взимаш, след седмица отиваш на море в Гърция и връщаш и се вземаш комфортна лимузина. Не се грижиш за обслужване само караш, Кеф.
  • #21
    Муахаха ( преди 1 година )
    Дубрутру свате!!! От кога го разправям на елктрозомбитата!Първо ще ни принудят да си купуваме електрички,без да имаме алтернатива,после тези електрички ще са "автономни" щото така щели да се по-безопасни и ние само ще се возим(когато електричката реши,че можем да се возим,а не е по-екологично да ни посочи кой троелей от коя спирка да хванем) и накрая, цялото това скъпо удоволствие ще го плащеме в пълен размер,без да ставаме собственици на колата!И всичко това за 14% от общото замърсяване,уж!
  • #20
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Бас ловя, че анонимен 13 не е чел Оруел ;) четенето било работа за дедовци ;)
  • #19
    До 15 ( преди 1 година )
    С този правопис, едва ли си много кадърен, можещ и образован, камо ли богат!
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    От кога ви говоря, че ЕС се превръща в една безумна фашистка ***, вие не, та не! Вече дори не го крият! Все едно са отворили 1984та на Оруел и преписват!
  • #17
    До 13 ( преди 1 година )
    Най обичам такива дето ще са вечно млади.
  • #16
    Мой ( преди 1 година )
    Глупости
  • #15
    До долния ( преди 1 година )
    Кой те спира да притежаваш нещо бе гофрен производителите на коли се скъсват да ми рекоамират нови модели кеф ти Ситроен Тойота Бмв Хонда коли мотори баничарки и тн.Тва че си необразован кух смотан бездетен беден и некадърен не ти е виновен Шваб Гейтс Макрон и тн а самият ти сив и виновен че си неможещ
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Бавно ни вкарват в новия световен ред където никой няма да притежава нищо и ще бъдем щасливи. Такава е доктрината на Клаус Шваб и шайката около него, които са се провъзгласили за световен елит. Предполагам мнението ми ще бъде изтрито, защото тази медия също е финансирана Шорош и разни мнения противоречащи на джендърските им идеологии се трият. А най-големите платени съсели в света са зелените.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Коментарите на побеснели дЕдовци са много смешни
fallback
Последни