IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как Китай смята да превземе чуждите пазари до 2030 година

Проучване на Deloitte разкри плановете на местните производители

Електрическите превозни средства ще играят основна роля в налагането на китайските автомобилни производители на чуждите пазари. Това показва проучване на международната мрежа от консултантски и одиторски компании Deloitte, проведено сред най-големите автомобилни марки в страната.


Китайски коли


В него се посочва, че именно производството и доставката на електрически превозни ще бъде посоката, в която поемат китайските производители. Те са си поставили за цел през 2030 г. Китай да държи 49% от световния пазар на автомобили, задвижвани само на ток.

Тази стратегия обаче има някои особености. Китайците, например, нямат намерения да се конкурират на пазари с успешна автомобилна индустрия. На тях те смятат да предлагат свои уникални продукти, които да заемат тясна ниша и така да бъдат забелязвани от потребителите.

Половината от китайски компании планират да доставят модели от определен сегмент в чужбина през следващите 3-5 години. В същото време 87,5% от тях разчитат на електрически превозни средства, а 12,5% се стремят към баланс между електрически автомобили и автомобили с двигатели с вътрешно горене. Нито една компания от Поднебесната империя не не залага само на бензинови автомобили.

Отново половината от производителите ще сключат споразумение за дистрибуция с местна компания на съответния пазар, докато 25% са избрали комбиниран бизнес-модел. Едва 12,5% от китайските компании ще залагат на директни продажби.

При следпродажбеното обслужване 62,5% ще разчитат на сътрудничество с местни компании, а 12,5% са избрали да си сътрудничат с местен дилър. Съответно, 25% ще извършват сами следпродажбено обслужване.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Ха-ха, празноглавите тесла фенчета си изживяват като ясновидци.. А фуулс-селф драйвинга и милионите робо-таксита на Илонката коя година да ги очакваме?
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 1 година )
    А при положение че през 2030 година повечето от шофьорите ще търсят да си купят електромобил, но заради "кризата с батериите" toyota и останалите 100-годишни не могат да им предложат, какъв мислиш че ще е изборът и защо мислиш че няма да се купува най-много тесла и китайци, които още от сега са предвидили верига за доставки за 60 милиона електромобила общо? На практика тогава за енергетиката ще трябват още два пъти по толкова батерии, та няма да им хартисат, ако няма търсене на електрички.
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Всички имат големи планове пък ще се разбере кой как ще е при положение, че през 2030г да кажем ще се продават 40-50 милиона електромобила годишно и ако вярваме на плановете и на китайците и на Тесла излиза, че за другите не остава нищо щото те така планирали. То и Лексус планира 1 милион електромобила годишно тогава ама е ясно, че е в рамките на фантастиката ако сме реалисти защото особено при премиумите има предостатъчно желаещи марки да правят и стари и нови..
  • #7
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Що бе кое му е кичозното на Пежото.Тва че си сбъркан и така ти се вижда на мен па не ми се вижда
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Накратко казано - като превземат и други пазари - заливат с евтини стоки (за зарибяване) оттам нататък е въпрос само на политика.
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По-дразнещи от теслари са само китайофили като отбелязвам, че и аз съм умерен оптимист за Тесла но китайските фирми зависят много дали ККП ще реши, че ще пробват да поробят Тайван като се очаква да опитат до 2027г дано не става разбира се. И в момента китайските фирми държат около 50% от световния пазар на електромобили просто защото самия Китай е някъде толкова от електромобилния пазар
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    супер смех ( преди 1 година )
    Рено Меган за 100к само психично болен би си купил, Б сув автомобил на цена на клас D. За Пижо нямам думи, комсически цени за кичозници, като цяло нашествието на китайците ще има доста лечебен ефект за индустрията и колкото по-скоро толкова по-добре за нас.
  • #3
    5 rate up comment 3 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    То щото ше си купя китайска електричка а не Рено Меган Пежо 208 или Лусид например
  • #2
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да перефразирам. Toyota си е поставила за цел и съответно се подготвят с верига за доставки за 1 милион електромобила годишно през 2030 , а китайските автомобилни производители са си поставили за цел 40-50 милиона със съответната верига за доставки. Добавете към тях и верига за доставки за 20 милиона за тесла. Ами честито на печелившите, които обясняват че няма откъде да се вземат толкова материали за толкова много батерии. Това са 70% от пазара още през 2030.
  • #1
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами честито на европейците, които подканят автомобилните си производители да произвеждат автомобили с ДВГ след 2035 година. 50% от световният автомобилен пазар са 40 милиона автомобила, които дори днес 100-годишните трудно да продадат дори да се съберат общите им продажби. Лошото е че когато човек тръгне да си купува електромобил няма да има голям избор и ще трябва да си купи китайски, защото европейските освен че са с по-лоши технически характеристики ще са и на по-висока цена от китайските.