Електрическите превозни средства ще играят основна роля в налагането на китайските автомобилни производители на чуждите пазари. Това показва проучване на международната мрежа от консултантски и одиторски компании Deloitte, проведено сред най-големите автомобилни марки в страната.
В него се посочва, че именно производството и доставката на електрически превозни ще бъде посоката, в която поемат китайските производители. Те са си поставили за цел през 2030 г. Китай да държи 49% от световния пазар на автомобили, задвижвани само на ток.
Тази стратегия обаче има някои особености. Китайците, например, нямат намерения да се конкурират на пазари с успешна автомобилна индустрия. На тях те смятат да предлагат свои уникални продукти, които да заемат тясна ниша и така да бъдат забелязвани от потребителите.
Половината от китайски компании планират да доставят модели от определен сегмент в чужбина през следващите 3-5 години. В същото време 87,5% от тях разчитат на електрически превозни средства, а 12,5% се стремят към баланс между електрически автомобили и автомобили с двигатели с вътрешно горене. Нито една компания от Поднебесната империя не не залага само на бензинови автомобили.
Отново половината от производителите ще сключат споразумение за дистрибуция с местна компания на съответния пазар, докато 25% са избрали комбиниран бизнес-модел. Едва 12,5% от китайските компании ще залагат на директни продажби.
При следпродажбеното обслужване 62,5% ще разчитат на сътрудничество с местни компании, а 12,5% са избрали да си сътрудничат с местен дилър. Съответно, 25% ще извършват сами следпродажбено обслужване.