fallback

Експерти: Лизингът на електромобил е неоправдано скъп

Компаниите, предлагащи финансиране на коли на ток, подвеждат потребителите

Лизинговите компании в Европа бяха обвинени в неоправдано високи надценки при продажба на електрически превозни средства. Според неправителствената организация за екологичен транспорт Transport & Environment (T&E) офертите за лизинг за електромобили са средно с 57% процента по-скъпи, отколкото за техните еквивалентни бензинови модели.

Дава се конкретен пример – лизинг на електрическо Peugeot e-208 излиза около 570 евро на месеца, докато бензиновият му еквивалент се предлага за 372 евро. Според T&E, лизинговите компании обикновено таксуват клиентите за очакваната загуба на стойност на превозно средство за 3 или 4 години, като по-високите цени означават, че очакват електромобилите да загубят повече от стойността си.

В също време обаче, анализът, направен от експертите на организацията, показва, че електромобилите имат сходна стойност при препродажба като дизеловите и бензиновите превозни средства, така че по-скъпите сделки за лизинг на електромобили са „неоправдани“.

Групата е анализира цените на 2,7 милиона употребявани автомобили и установява, че електромобилите не се обезценяват по-бързо от бензиновите или дизеловите коли. Това се отнася за най-големите пазари в Европа (Германия, Франция и Великобритания), на които загубата на стойност на кола на ток е същата като при дизела и бензина. Открита е разлика в Испания, но тя намалява.

„Лизинговите компании са твърде консервативни, когато определят месечните вноски на клиента си. Така те го таксуват с повече, когато той иска да премине към електрическа кола. Приетите проценти отразяват състоянието на пазара от преди 5 години. С тази ценова стратегия печалбите на лизинговите компании очевидно са високи и клиентите им плащат прекалено много, за да преминат на електромобили. Всичко това вреди на прехода към пълната електрификация, коментира Стеф Корнелис, който отговаря за електрическите автомобили в Transport & Environment.

Според Ейдриън Дейли, директор на автомобилното финансиране в Британската асоциация за финанси и лизинг, нещата не са толкова прости. Той посочва, че остатъчните стойности за бензинови и дизелови коли са събирани в продължение на 80 или 90 години, така че лесно може да се предвиди какво ще се случи с такава кола, тоест колко ще струва тя след времето на лизинга.

„Електромобилите са много по-нова технология и те се променят бързо. Това създава нестабилност в цените, което се отнася и за остатъчната стойност. Посочените от T&E данни са за конкретен момент, но при колите на ток нещата бързо се променят“, обяснява Дейли.

fallback
  • #4
    Бастри ( преди 1 година )
    До #2.Само толкова ли :).Аз купих автомобил нов за 38 000 лева , продадох го на 5 години за 35 000 лева.
  • #3
    Хм ( преди 1 година )
    Ами нали уж всичко беше на пазарен принцип?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Всяка подобна статистика от последните 2 години е силно изкривена от скока на цените на употребяваните коли. Аз скоро продавах кола - преди 2-3 години очаквах на 5 години да струва около 22к лв. А реално на 6.5 години я продадох за 24к лв. Ако не бързах можех и над 25к да й взема.
  • #1
    ТВнчмб ( преди 1 година )
    Ех, тия лоши лизингови компании са направо "врагове на народа, ама с партиен билет", а? Те да не се притеснявали за остатъчната стойност на ел. автомобила. С две думи, на чужд баланс и 100% обезценяване е малко, нали?
fallback
Последни