fallback

Може ли Genesis да бъде реална заплаха за BMW и Mercedes?

Новата марка луксозни автомобили засега се справя отлично срещу германските конкуренти

Когато се разглежда настоящата гама от луксозни автомобили на пазара, една марка се набива на очи, благодарение на отличното си представяне. Корейската Genesis не само се радва на сериозен интерес от страна на победителите, но и на някои места по света печели двубоя с BMW и Mercedes-Benz, пише в свой анализ издание Motor Biscuit.

Мнозина вероятно си спомнят ранните дни на Genesis. Всъщност, това беше просто името на модел на Hyundai, който се появи пред 15-ина години. Още по това време корейците бяха проектирали спортен и луксозен автомобил, които трябваше да бъдат дебютните модели на новата марката. Рецесията, обхванала световната икономика, забави пускането им, но в Hyundai не се отказаха, а просто изчакаха ситуацията да се нормализира.

Десетилетие по-късно светът най-накрая изглеждаше готов да рискува с още една луксозна марка. В Hyundai подходиха по същия начин, като направиха по-рано Toyota с Lexus и Honda с Acura – планираха внимателно излизането на пазара на новия бранд, като използваха целия си опит, натрупан до момента.

Genesis обаче се озова в по-трудно позиция, тъй като с преминаването към електрификация на пазара се появиха много нови луксозни марки. Компании като Tesla, Rivian, Polestar и Lucid правят страхотни коли, но в същото време корейците имат едно огромно предимство пред тях – автомобилно наследство и разнообразие на гамата.

Tesla, например, се развива с бързи темпове, но нейната гама вече остарява и се състои само от 4 модела, което донякъде пречи на привличането на клиенти. Колите на американската марка почти не се променят на външен вид, докато в същото време Genesis разполага с онзи завладяващ дизайн, който прави невъзможно пренебрегването на автомобилите му.

Колите на новия корейски бранд имат по-малко от Mercedes, от Bentley и от BMW, като това също им помага постепенно да завладяват света. Едновременно с това те са и малко по-евтини от тези на германските си конкуренти, което също не е за пренебрегване във времена като днешните.

И докато германските конкуренти – основно Mercedes-Benz и BMW, записват спад на продажбите през 2022 г., тези на Genesis са се увеличили с 25%. Освен на цената и на дизайна им, за които вече стана дума, това се дължи на технологиите и на високо качество на материалите в интериора, както и на впечатляващо поведение на пътя.

Най-важното обаче си остава човешкият фактор – в Hyundai просто знаят какво правят и как да го направят. Ядрото на инженерите и топ-мениджърите в Genesis се състои от хора, които преди това са работили в компании като BMW, Bentley и Lamborghini. Те са наясно какво им е нужно, за да могат да се противопоставят на европейските луксозни брандове и засега го правят. При това много успешно.

fallback
  • #11
    Ronny ( преди 1 година )
    Брех,разбирачи се насъбрали без да се докосвали до марката Genesis....Малко инфо - имат спец на име Албърт Биерман работил 30 години за М-дивизията на BMW(той е създател на 3.3 V6 двигателя,който хем е стабилен,хем лесно и евтино се тунингова)За дизайна отговаряше Люк Донкерволке(работил за Ламборгини), сега май кореец ще му е наследникКиа пък има за дизайнер Карим Хабиб...Пък и да спомена Питър Шрайер-човекът,който превърна Hyundai и KIA в нещо стойностно...Така,че не ги мислете Genes ...
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Генезис може да бъде конглокент, най-много на Фолксваген или Опел.
  • #9
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    3/ И да вметна съвсем накратко накрая, че последната поред публикувана снимка на GENESiS-моделите е на все още НЕсъществуващия реално /т.е. невлязъл в пр-во до ден днешен!/ Х-CONVERTIBLE електр.кабриолет на този люксозен премиум-бранд. Но както споменах преди около месец, основният щатски дилър /с италиански корени/ изтъкна, че има огромен РЕАЛен интерес - този модел да стане действителната СЕНЗАЦИЯ на ЕВРО-пазара и това неминуемо ще Г0 БЪДЕ в скоро време - стига само да го пуснат наяве...
  • #8
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Все още, на този етап, няма как водещият епи-кYpейски премиум-бранд впечатлил тъй яко критиците GENESiS да е РЕАЛен con-***-ент на ГЕРМАН.коли - МБ,БМВ,VW и АUDI по простата причина, че общият годишен капацитет от реализираните на пазара произведени коли клони близо 300 хил.бр. тази година; която цифра е на космическо разстояние от милионите продажби на ЕВРО-премиумите...но пък рано или късно все повече ще скъсява дистанцията+прогресивно ще увеличава броя на общо реализираните свои машини в ЕU!
  • #7
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    1/ Доживяхме накрая след повече от година ИЗТРЕЗНЯВАНЕто и ОСЪЗНАВАНЕто на Пешо, който прозря РЕАЛната ИСТИНА, че GENESiS-ът на този етап е НЕнадминат във всяко 1 отношение: кач-во, здравина, надеждност, ДИЗАЙН, ЛЮКС /не броим RR!/, естетическа визия, возия, комфорт + усет за НОВАТА традиционна ПРИНАДЛЕЖНОСТ. 2/ И вече почти половин петилетка набивам в главата МУ да не пренебрегва и да спре с К0НСЕРВАТИВН0СТ да игнорира Н0ВАта ЖЕСТОКА премиум-машина, отличаваща се с авангарден водещ ПРОГРЕСС!
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви мита, какви консервативни европи? Дженезис продава официално в Европа, сега и то по-евтино от немците. За какво бъдеще време и за какви хипотези говорите?
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    В интерес на истината, Дженезис са най-близо до германската тройка. Още малко им трябва в някои отношения, но в други вече са ги настигнали - качество и лукс в интериора например.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма консервативна европа има пробутване на немски бангии
  • #3
    Ronny ( преди 1 година )
    Имал съм 2019 G70 3.3T Prestige,много коли сложи в малкия си джоб,ако решат да настъпят на европейския пазар,ще имат успех(но ще бъде трудно в консервативната Европа)
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    А? Я виж? Аз си мислех, че ако не сложиш поне 3 35 инчоови телевизор в колата си, не можеш се водиш високо технологичен ... Ко стана, ве БМВ?
fallback
Последни