Когато се разглежда настоящата гама от луксозни автомобили на пазара, една марка се набива на очи, благодарение на отличното си представяне. Корейската Genesis не само се радва на сериозен интерес от страна на победителите, но и на някои места по света печели двубоя с BMW и Mercedes-Benz, пише в свой анализ издание Motor Biscuit.
Мнозина вероятно си спомнят ранните дни на Genesis. Всъщност, това беше просто името на модел на Hyundai, който се появи пред 15-ина години. Още по това време корейците бяха проектирали спортен и луксозен автомобил, които трябваше да бъдат дебютните модели на новата марката. Рецесията, обхванала световната икономика, забави пускането им, но в Hyundai не се отказаха, а просто изчакаха ситуацията да се нормализира.
Десетилетие по-късно светът най-накрая изглеждаше готов да рискува с още една луксозна марка. В Hyundai подходиха по същия начин, като направиха по-рано Toyota с Lexus и Honda с Acura – планираха внимателно излизането на пазара на новия бранд, като използваха целия си опит, натрупан до момента.
Genesis обаче се озова в по-трудно позиция, тъй като с преминаването към електрификация на пазара се появиха много нови луксозни марки. Компании като Tesla, Rivian, Polestar и Lucid правят страхотни коли, но в същото време корейците имат едно огромно предимство пред тях – автомобилно наследство и разнообразие на гамата.
Tesla, например, се развива с бързи темпове, но нейната гама вече остарява и се състои само от 4 модела, което донякъде пречи на привличането на клиенти. Колите на американската марка почти не се променят на външен вид, докато в същото време Genesis разполага с онзи завладяващ дизайн, който прави невъзможно пренебрегването на автомобилите му.
Колите на новия корейски бранд имат по-малко от Mercedes, от Bentley и от BMW, като това също им помага постепенно да завладяват света. Едновременно с това те са и малко по-евтини от тези на германските си конкуренти, което също не е за пренебрегване във времена като днешните.
И докато германските конкуренти – основно Mercedes-Benz и BMW, записват спад на продажбите през 2022 г., тези на Genesis са се увеличили с 25%. Освен на цената и на дизайна им, за които вече стана дума, това се дължи на технологиите и на високо качество на материалите в интериора, както и на впечатляващо поведение на пътя.
Най-важното обаче си остава човешкият фактор – в Hyundai просто знаят какво правят и как да го направят. Ядрото на инженерите и топ-мениджърите в Genesis се състои от хора, които преди това са работили в компании като BMW, Bentley и Lamborghini. Те са наясно какво им е нужно, за да могат да се противопоставят на европейските луксозни брандове и засега го правят. При това много успешно.