fallback

Революционен боклукчийски камион излиза на пътя

Компанията Oshkosh представи интересно превозно средство за битови отпадъци

Добре известният производител на военни превозни средства, Oshkosh Corporation произведе първия интегриран, напълно електрически камион за боклук. Интересното при тази иновация е, че за разлика от традиционните камиони за боклук, които изискват инсталирането на специализирана надстройка на каросерията върху шаси на трета страна, новият Oshkosh е проектиран от самото начало, за да предложи на клиентите решение за едно електрическо превозно средство (EV) с напълно оригинално оборудване.

Автомобилът е изграден върху четириосно шаси с колесна формула 8x4, което получава сложна трансмисия, усъвършенствани литиево-йонни батерии и революционни електрически оси. Техническите подробности за силовия тракт все още не са оповестени, но се знае, че колата ще може да работи цял ден без презареждане.

Новият камион за събиране на боклук разполага с ниска кабина. Долното стъпало е само на 381 мм от земята. Кабината е с 38% по-просторна от традиционната и има подобрена видимост поради голямата си остъклена площ. На разположение на водача е дигитален приборен панел и 15-инчов екран за информационната система, който показва и изображението от 360-градусовата камера за кръгов обзор.

Оборудването включва още и система за засичане на други участници в движението в мъртви зони с функция за автоматично спиране. Машината се отличава и с малък радиус на завой - само около 9.6 метра. През 2023 година прототипът ще премине всички тестове, за да започне серийното му производство през 2024-а. Няколко обекта ще бъдат включени в производството, включително новия завод Oshkosh в Тенеси.

fallback
  • #10
    До коментар 7 ( преди 1 година )
    По твоята логика, камиона тежи около 25 пъти повече от автомобила, трябва да изразходва гориво 220л на 100 км. Понеже леката кола гори около 10 л на 100км.Затова има предавателна кутия. Която да разпределя мощността спрямо скоростта и разхода на гориво.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Тези сметки пък ги асоциирах с клипа който гледах преди малко за изминаването на 1000 км с електромобила на toyota - отне му 14,5 часа и изхарчи 302 киловатчаса енергия - само три пъти по-малко от почти 40 тонен камион и изминава разстоянието 3 часа по-бавно от камиона, който би ги изминал за 11,5 часа. Дали този електромобил ще има пазарен успех?
  • #8
    До 7 ( преди 1 година )
    Нещо не ти излизат сметките. Камионът на Тесла тежи 40 тона, което е 20 пъти повече от лек автомобил, но има само осем пъти по-голяма батерия и с нея изминава почти два пъти повече километри от лек автомобил - 800 км с едно зареждане. И даже зарежда по-бързо от леките автомобили - за 30 минути зарежда 640 км. Тоест на 7 часа шофиране трябва да спре за 30 минути за да зареди и може да кара още 7 часа, и така до безкрай. На това градско шофиране ли му казваш?
  • #7
    хе хе хе ( преди 1 година )
    Естествено че камион няма да мине на ток за 500км пробег са необходими около 100квтч капаситет на батрерията за камион тежащ 10 пъти повече трябвя и батерия с 10 пъти по голям кападитет тъй като зависимъстта тегло пробег е линейна следователно трябва 1000квтч сиреч непостижимо а 500км за камион ако не е градски са нищо като пробег
  • #6
    TSLA ( преди 1 година )
    Имаме тежкотоварна машина, която демонстрира 800 км (500 мили) с пълен товар 36.7 тона при магистрална скорост. "Tesla Semi driving 500 miles, fully loaded, on a single charge" - документирано минута по минута. 900 kWh батерия на 1000 волта (клетки 4680 в 9 модула). Мощност на заряд - над един мегават на Megacharger станция, оперативен престой 30 мин. или 23 работни часа в денонощието при автономно управление.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Казано на по-*** език, понеже сравняваш тежки камиони за движение в града и извън градско, електрическия камион ще харчи много по-малко в града на километър, отколкото извънградско с 90 км в час докато отива да изхвърля *** на депото. При дизеловия камион ще е точно обратното. Ще е много по-икономичен при движение с 90 км в час, отколкото за движение в града с тръгни с при пред всяка врата. А това му е основната работа за деня, не извънградското. Разликата може да е в пъти, а не проценти.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Пък и колко да бъркам, като ти си в голяма грешка. Ако имаше елементарен шофьорски опит, щеше да знаеш че не употребата на пeдaла на газта, а този на спирачката ти вдига разхода на гориво. За ускорение от 0 до 20 км в час се изразходва точно толкова енергия колкото ти е необходима за да спреш от 20 до 0 километра в час. При дизеловия камион тази енергия отива за топлене на спирачните дискове, а при електрическия се връща обратно в батерията.
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Не знам за теб, но в 6:30, а през лятото и още по-рано, в повечето случаи аз спя. Вярно не е всеки път, защото днес минаха около 7:30. В общи линии гледат като напече да са се прибрали, особено лятото, когато всичко се вмирисва, като се напекат кофите пък и камиона, а пък и асфалта се напича жестоко. При вас не знам как е.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    1-ви, бъркаш малко ябъки и круши. Едно е камион, който върти едни 50км на ден градско друго е 500-600+ извунградско. Съвсем отделна тема е, когато минават, обикновенно вече трябва да си станал, дори извън дома си (на работа), така че шума е прсто едно смехотворно извинение. Нека да извадят и ТТ Даните да го видим, защото на ток ще е и цялата пневматична система по самото изхвърляне. А с тези късни спри тръгни.. когато разхода е най-голям.. Но иначе го намирам за интерсно предложение.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    А антиелектриците тук обясняват, че било невъзможно за тежките машини да минат на ток. В нашия квартал всеки петък сутрин камион за *** ме буди с грохота си. Чува се отдалече и ако съм забравил да си изкарам кофата за *** на улицата имам поне пет минути да го направя, докато стигнат до моята къща. Електрическият камион няма и да се чува, нито пък ще харчи гориво на място. При всяко спиране пред следващата къща, ще връща достатъчно ток, за да захрани хидравликата която вдига кофите.
fallback
Последни