Японската компания Nissan декларира, че ще преразгледа подхода си към задвижванията за изцяло електрическите и хибридни превозни средства, защото се стреми да приведе цените на хибридите в съответствие с тези на бензиновите автомобили до 2026 г.
Производителят заяви, че ще използва едни и същи компоненти във всички модели, за да направи модула на електрическите задвижвания по-малък и по-лек и така ще намали разходите за разработка и производство с 30% в рамките на три години, съобщи Reuters.
Компанията също така ще използва твърдотелни батерии с материали, които са по-евтини от обикновено използваните като никел и кобалт, каза старши вицепрезидентът Тошихиро Хираи. Той допълва: „Разработват се материали, които не използват толкова скъпи благородни метали, което ще бъде основен фактор за намаляване на разходите“.
Nissan ще приложи своя рационализиран подход на задвижването към различни модели автомобили от 2024 г. или 2025 г., каза още Хираи. Размерът на задвижващия механизъм и намаляването на теглото ще подобрят производителността на автомобила.
Nissan стана един от първите производители на електромобили за масовия пазар с модела Leaf преди повече от десетилетие. А наскоро компанията обяви, че ускорява електрификацията на своята гама, като до 2030 г. марката ще пусне 27 нови електрифицирани превозни средства, включително 19 изцяло електрически.
Същевременно в САЩ след два случая на падане на волана на Tesla Model Y, Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) разследва и Nissan заради подобен проблем. Японският производител изтегля 1063 електрически SUV Ariya, позовавайки се на това, че „волан с разхлабен или липсващ болт може да се отдели от кормилната колона, причинявайки загуба на контрол над кормилното управление, увеличавайки риска от катастрофа“.