fallback

Инфлацията превърна дори Volkswagen в луксозна стока

Високите цени на нови автомобили отказват купувачи в Германия

Средната цена за покупка на нов автомобил в Германия през 2022 г. е била 42 790 евро, а това е увеличение от 13 процента, или 5000 евро, в сравнение с предходната година, а в същото време цената пробива границата от 40 000 за първи път. Това се казва в анализ на Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) - най-старата институция в света за проучване на автомобилния пазар, основана през 1931 г.

 

 

Според актуалните данни през последните 10 години средните цени (некоригирани спрямо инфлацията) са се увеличили с 58 процента. Единствените средни цени под прага от 40 000 евро в момента са бензинови модели и автомобили от марки вносители в страната.

Екстремните ценови скокове все повече спират много хора да си купят нов автомобил. Според проучването 31 процента от всички потенциални купувачи на нови коли и 36 процента от тези на употребявани, които действително са планирали покупка през 2022 г. заявяват, че цените, някои от които се възприемат като безобразно високи, са ги възпрепятствали да направят това. Други 36 процента заявяват, че мерките за спестяване поради други разходи, като цените на енергията, просто не им оставят бюджет за автомобили.

 

 

Новите и употребявани автомобили никога не са били толкова скъпи, колкото са днес и новата кола се превръща в луксозен артикул за много потребители, а всеки, който мисли, че автомобилите ще стават по-евтини в резултат на политиката на Tesla – греши, констатира Focus.

Цените на колите галопират по-бързо от инфлацията. Докато разходите за живот са се повишили с малко повече от десет процента от 2015 г. до 2022 г., през същия период при превозни средства е 27 процента. Тази тенденция вероятно ще продължи пряко и косвено през следващите години.

 

 

Инфлацията в цените на автомобилите превръща дори колите на Volkswagen в луксозна стока. Доскоро поне малък VW Up се предлагаше за около 14 000 евро или Polo за около 16 000 евро.В бъдеще автомобилният свят за купувачите на VW ще започва от около 25 000 евро. Толкова трябва да струва планираният базов електромобил.

Междувременно двигателите с вътрешно горене вече не играят роля за групата, поне в Европа. През 2030 г. поне 80 процента от всички превозни средства, доставени в Европа, трябва да бъдат напълно електрически. Най-късно до 2035 г. забраната на ЕС за двигатели с вътрешно горене така или иначе ще направи възможни само електрическите автомобили.

 

 

Какво могат да очакват купувачите на автомобили в бъдеще? Не само заради електрическата мобилност, но и заради нея - увеличение на цените едно след друго.

Когато Tesla намали значително цените си през януари, шокът за конкуренцията беше голям - смятат мнозина. Но всеки, който прогнозираше, че електрическите модели като VW ID3 или Fiat 500 ще последват примера на американците, греши. Лидерът по продажби Volkswagen дори увеличи цените си с повече от четири процента.

 

 

Разбира се, това засяга и двигателите с вътрешно горене и показва огромната инфлация на цените на автомобилите през последните десетилетия. Цените на VW Golf 1, например, варират от 8000 до 9785 германски марки през 1974 г. През 1983-а, годината, в която моделът е променен на Golf II, цените са между 12 945 и 21 500 марки, средно около 8000 евро.

Актуалният VW Golf 8 не се предлага във версия за по-малко от 31 000 евро. Разбира се, Golf от 2023 г. предлага и много повече от Golf през 1983 г. по отношение на комфорт, безопасност и много други аспекти. Но това не е голяма утеха, когато мечтата за нова кола вече не може да бъде финансирана.

 

 

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Доста обидно заглавие. По-здрави, по-добри и по-издръжливи са от 80% от колите на пътя
  • #15
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    С 2 думи - близу 50 хилки за 1 средно-габаритна машина си е жив набутвациУС, м-Да! АБсолютното прецакване
  • #14
    Милко ( преди 1 година )
    WV е бил винаги луксозна и качествена стока особено за Българина!
  • #13
    Ооо ( преди 1 година )
    VW не е народен автомобил от много години. Време е да му сменят името!
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Жалко, ама за сега това е филма.
  • #11
    Маке ( преди 1 година )
    Ако имам 160000 бона ще взема точно Тесла, ама нема.
  • #10
    До 8 ( преди 1 година )
    Всъщност забравих най-важното. Дори да предположим, че електромобилите са достигнали своя пик на развитие и не могат да се зареждат по-бързо от 15 минути, да минават повече от 600 км да ускоряват по-бързо от две секунди до 100, а автомобил със 1000 коня да не може да минава 100 км с по-малко от 16 киловатчаса на стойност около 2 лв, смяташ ли че ако цените им са по-ниски от на автомобил с ДВГ повечето хора ще изберат по-скъпите и по-бавни ДВГ с по-скъпо зареждане и поддръжка?
  • #9
    До 8 ( преди 1 година )
    Какво разбираш под пик на развитие? Дори като ефективност тесла модел 3 произведен днес е по ефективен отколкото този произведен преди пет години. Но защо въобще се захвана с ефективността, като при електродвигателите е над 90% и няма много място за подобрение. След 10 години електромобилите просто ще се зареждат по-бързо, а зарядните станции ще са буквално на всеки паркинг и никой няма да се интересува от пробега с едно зареждане. Дори масово ще връщат ток обратно в мрежата срещу заплащане.
  • #8
    До 6 ( преди 1 година )
    Електромобилите са стигнали своя пик на развитие, от както има Тесла не са мръднали особено, Модел 3 от преди 5 години все още е най-ефективния електромобил, какво те кара да мислиш, че след 10 години няма да е все още той?
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. Тази забрана за 2035 година е абсолютно безсмислена, защото масовите клиенти са бедни и няма да могат да си позволят скъпите автомобили с ДВГ, ще могат да си купят единствено евтини електромобили въпреки недостатъците им. Само богатите ще могат да си позволят автомобил с ДВГ и ще имат пари да плащат за скъпи горива, вероятно синтетични, вместо евтин а на моменти и безплатен ток.
fallback
Последни