fallback

Honda ще продължи да използва двигатели с вътрешно горене до 2040 г.

Японците смятат, че това задвижване все още е незаменимо в някои класове

Японският производител Honda планира да използва двигатели с вътрешно горене в колите си поне до 2040 г. Това изявление направи главният изпълнителен директор на компания Тошихиро Мибе по време на посещение в производствения комплекс в Мерисвил (САЩ). Едновременно с това обаче приоритет пред марката си остава електрификацията на моделната гама, както и разработването на модерни горивни клетки.

За намеренията на Honda за пълен отказ от ДВГ новият шеф на компанията заговори веднага след назначаването си преди 2 години. Сега Тошихиро Мибе уточни, че за някои категории превозни средства, включително спортни автомобили, пикапи и камиони, инженерите ще продължат да използват класически двигатели за дълго време.

В края на това десетилетие гамата на Honda трябва да включва около 30 различни електрически автомобила. За да направи това, през 2024 г. японската марка ще започне производството на електрическите кросоувъри Honda Prologue и Acura ZDX в завода на концерна General Motors в Тенеси. Новите превозни средства, задвижвани изцяло на ток, ще бъдат изградени върху архитектурата Ultium.

Година по-късно марката, съвместно със специалистите на LG, ще стартират „Гигафабрика“ за производство на батерии в САЩ. През 2026 г. компанията планира да създаде собствена електрическа платформа e:Architecture.

Последният етап от разработката ще бъде разработването на друга архитектура, на базата на която ще се произвеждат бюджетни модели батерии за северноамериканския и китайския пазар.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    #6 а дано, ама надали!
  • #17
    Стефан ( преди 1 година )
    Те ще правят,ама ако кажат тези които управляват света край на ДВГ и ще спрат на момента. Айде на вторични после.
  • #16
    От коментарите ( преди 1 година )
    Общо взето научих, че има хора, които ги виждат нещата. И то повече от другите. Истина е, САЩ дават зор Света да се електрифицира, след като им е пределно ясно, че потока от нефтени пари на изток никога няма да секне. Те самите не налагат стандарти и ограничения, а техните инцестирани пародии на хора замърсяват ужасяващо много Целия Свят с избълвания дим от пикапите им. Това е факт и е неоспорим факт. Замислете се малко.
  • #15
    До долния ( преди 1 година )
    Защото в Африка петрола е евтин освен това нямат добре изградена инфратстуктура за електрически коли а и разстоянията са големи
  • #14
    До лудия ( преди 1 година )
    "Да не си мислите, че в компаниите работят uдuoти като в правителствата и биха си спрели успешни продукти?! Ще ги предлагат в Азия, Африка, двете Америки... А ние в Европа - внос след 6-ия месец и така." А ти мислиш че в Азия и Африка са uдuoти и ще купуват скъпи автомобили с ДВГ, вместо значително по-евтините електромобили? Защо смяташ, че един африканец няма да предпочете електромобил за 4000 долара, който да зарежда от покрива на колибата, вместо дизелов golf от бензиностанция на 3 000 км?
  • #13
    До лудия ( преди 1 година )
    А защо въобще трябва да си местят мощностите някъде другаде? Това струва пари и е нерентабилно. Забраната е само за продажба в Европа на автомобили с ДВГ след 2035 година. Спокойно могат да си продължат производството до 2050 или 2100 година ги изнасят по света за тези които искат да си купят два пъти по-скъп автомобил с двг с три пъти по-скъпо зареждане и пет пъти по-скъпа поддръжка. За всеки влак си има пътници и кеф цена няма.
  • #12
    Браво ( преди 1 година )
    Трябва да го подкрепим като разкараме тия полу...мни и подкупни чиновници от Брюксел
  • #11
    Johnny Bravo ( преди 1 година )
    Евала!
  • #10
    Хм ( преди 1 година )
    Зависи какво ще стане с властта в ЕС и САЩ. Ако Сорос загуби, ДВГ ще останат, само че с миноритарен дял. А може да излезе и нещо съвсем ново и различно.
  • #9
    Лудория ( преди 1 година )
    Защо си мислите, че като е Европа спрат да произвеждат ДВГ, то производствените мощности на тези МЕЖДУНАРОДНИ компании няма да бъдат преместени в други държави и да продължат да работят? Да не си мислите, че в компаниите работят uдuoти като в правителствата и биха си спрели успешни продукти?! Ще ги предлагат в Азия, Африка, двете Америки... А ние в Европа - внос след 6-ия месец и така.
fallback
Последни