fallback

Първият автомобил с натриево-йонна батерия е готов

Новата технология дава предимства при ниски температури и при скоростта на зареждане

В Китай за първи път се използват натриево-йонни батерии в електрически автомобил. Ще припомним, че доста неизвестният производител на батерии HiNA Battery представи три вида натриеви батерии и обяви партньорство с автомобилната компания JAC.Така Hina Battery и Sehol, съвместна марка на JAC и Volkswagen Anhui, направиха тестова кола с натриево-йонна батерия, базирана на електромобила E-Small EX10.

Тестовото превозно средство има батерия с капацитет 25 kWh и енергийна плътност 120 Wh/kg. Моделът има автономен пробег от 252 км и поддържа бързо зареждане от 3C до 4C. Батерията използва елементи с енергийна плътност 140 Wh/kg. За сравнение, обикновената версия на Sehol E10X има две опции за батерии от 19.7 kWh и 31.4 kWh, с пробег съответно от 200 km и 302 км. Пакетът с по-голям капацитет има енергийна плътност от 141 Wh/kg.

Енергийната плътност на натриево-йонните клетки от HiNA е по-ниска от тази на обикновените литиево-йонни клетки за електрически превозни средства, независимо дали с LFP или NCM клетъчна химия.

В същото време CATL предлага енергийна плътност от 250 Wh/kg със своята QILIN батерия, т.е. третото поколение технология Cell-To Pack с NCM клетки на ниво пакет. Това означава, че батерия от 25 kWh, както в тестовия автомобил Sehol, би тежала само около 100 килограма вместо 208 килограма или при тегло на батерията от 200 кг е възможно енергийно съдържание от 50 kWh.

Развитието на натриево-йонните клетки обаче не е толкова напреднало, колкото техните аналози на базата на литий, където през последните години са инвестирани милиарди долари в изследвания и увеличаване на енергийната плътност.

На 29 юли 2021 г. CATL представи своята натриево-йонна батерия от първо поколение, като твърди, че специфичната енергийна плътност достига 160 Wh/kg, най-високото ниво в света.

Като цяло енергийната плътност на натриево-йонната батерия от първо поколение е малко по-ниска от тази на настоящата литиево-желязо-фосфатна батерия. Но има ясни предимства в производителността при ниски температури и бързото зареждане. Анализаторите смятат, че натриево-йонните батерии имат енергийна плътност между литиево-йонните и оловно-киселинните батерии, но и имат по-ниска цена от литиево-йонните батерии.

 

fallback
  • #24
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    Някой хора не четат. Едно е енергийна плътност ват на килограм, а съвсем друго е мощност на батерията. Ще е в пъти по евтина , но и по опасна. Особено при разхерметизиране и досег с вода. Това са конструктивни решения.
  • #23
    Електрокар ( преди 1 година )
    Все едно не сте виждали китайски ***, които се рекламират като технологично чудо по телешоп.Хем евтоно хем голяма работа.Но балъците сте колкото тях - колкото китайците сте
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Колата дори и при сегашния си дебют е с 250км. Побег. И 3-4 C зареждане са около 20 мин за следващите 200км. път. Намирам информация за живота на тези батерии в две посоки : 1. 2-3 пъти по-малко от литиевите. 2. Няколко до десетки пъти повече от литиевите. Скоро ще разберем.Тази пролет ходихме до Атина - Гърция като спирахме вероятно около 4 пъти за поне 15-20 минути. Т.е. с това нещо може и до там да се отиде...стига да има зарядна инфраструктура.
  • #21
    Забелязано: ( преди 1 година )
    Колата дори и при сегашния си дебют е с 250км. Побег. И 3-4 C зареждане са около 20 мин за следващите 200км. път. Намирам информация за живота на тези батерии в две посоки : 1. 2-3 пъти по-малко от литиевите. 2. Няколко до десетки пъти повече от литиевите. Скоро ще разберем.Тази пролет ходихме до Атина - Гърция като спирахме вероятно около 4 пъти за поне 15-20 минути. Т.е. с това нещо може и до там да се отиде...стига да има зарядна инфраструктура.
  • #20
    до 19 ( преди 1 година )
    Ние оценяваме усилията ти, но шваба, тинтири и др. подобна *** дори лично Акиро Тойода да им дойде в селото и да им каже "Лъгахме, мамихме, подкупвахме и поехме по грешния път, осен това сме доста технологично изостанали и сме на практика фалирали", пак ще кажат - лъжеш, нищо не разбираш, Тойотка е топ и никой не може да и стъпи на малкия пръст.
  • #19
    Абе каскет ( преди 1 година )
    Скандал с емисиите на Toyota; Отделът на Toyota фалшифицира данните за емисиите от 2003 г 3 август 2022 гДЖЪСТИН ФИШЕРТози път е от марка, собственост на Toyota; Hino Motors. Днешната новина не е първият "скандал с емисиите" на Toyota. В началото на 2021 г. Toyota плати 180 милиона долара за нарушения на Закона за чистия въздух и се споразумя с федералното правителство на Съединените щати след десетгодишен период (2005 до 2015 г.) на неправилно отчитане на данни за емисиите.
  • #18
    Абе шваба ( преди 1 година )
    Кого лъжеш?Toyota се класира най-зле сред глобалните производители на автомобили за декарбонизация: доклад на ГрийнпийсГрийнпийс Източна Азия3 ноември 2021 г
  • #17
    Леяр ( преди 1 година )
    Дрън дрън ярина как капаситет 140квтч а пробег от 300км че това го прави Рено Зои с капачитет под 100квтч.Азиатски мушенгии или приемане на исканото за реалност.
  • #16
    4 ( преди 1 година )
    Жалко за ДВГ всички отиват за скрап .
  • #15
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 9: С тая разлика че Тойота е далеч по-напред от останалите по най-важния показател - колко СО2 емисии са спестени на атмосферата. Т. е. състезанието е до София, просто тия гонещи Тесла още не са го разбрали.
fallback
Последни