fallback

Последният VW Golf с ДВГ – какво знаем до момента?

Предстоящият фейслифт ще донесе редица подобрения в стила, технологиите и задвижването

VW Golf е един от най-популярните автомобили на планетата и въпреки, че продажбите на компактни хечбеци падат заради популярността на SUV, той все още си остава много важен модел за германската марка. Главният изпълнителен директор на компанията - Томас Шефер, потвърди предстоящия фейслифт на 8-ото поколение, планиран за догодина.

Изданието Carscoops събра на едно място цялата информация за обновения модел, като публикува и някои спекулативни илюстрации, които ни показват как ще изглежда последният Golf, задвижван с двигатели с вътрешно горене. Следващата генерация на модела ще бъде изцяло електрическа.

Външен вид

Настоящото осмо поколение беше представено през 2019 г., така че не е изненада, че VW планира актуализация за 2024 г. (преди това се смяташе, че ще бъде представена по-късно тази година). Като цяло VW Group има доста фин подход към фейслифта, но това не означава, че Golf няма да получи важни визуални и технологични ревизии.

Прототипите на обновения VW Golf вече се тестват на пътя, но все още се крият под каросерията и светлинните елементи на настоящия модел. Рендърите на Carscoops показват някои от възможните промени в компактния хечбек, който ще остане незабавно разпознаваем като Golf, почитайки неговото наследство и еволюционния подход на VW за този конкретен модел.

Профилът на хечбека си остава същият, но новите брони с преработени всмукателни отвори могат да помогнат за придаването на свеж вид на модела. По-важното е, че новата LED-графика за предните и задните светлини може да бъде вдъхновена от семейството ID. VW вероятно ще запази различните елементи, които отличат ориентираните върху производителността версии GTI/GTD/GTE и R.

Интериор

Снимки на тестваните прототипи дават представа за промените в интериора, който ще получи нови компоненти. Централният елемент ще бъде значително по-голям сензорен екран за информационно-развлекателната система. Този нов екран, който изглежда много подобен на 15-инчовия модул в напълно електрическия VW ID.7, ще бъде основната промяна, но ще се предлага само за топ-версиите. По-ниските нива на оборудване ще получат 12-инчов екран като този на ID.3, който все още е по-голям от 10-инчовия дисплей на настоящия Golf.

Volkswagen обеща да се отърве от чувствителните на допир контроли на волана и Golf може да бъде един от първите модели, които ще се върнат към физическите бутони. Новият волан в крайна сметка ще бъде използван в цялата гама на марката. Обновеният Golf също може да получи нови материали с подобрено качество и нови технически характеристики като дигитално контролираните „Smart Air Vents“, които ще дебютират в ID.7.

Освен това трябва да се очаква, че обновеният модел ще се предлага с по-голям брой усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), в допълнение към централната въздушна възглавница. Тя беше въведена за моделната година 2023, което позволи на модела да получи пет звезди от EuroNCAP.

Задвижване

Обновеният Golf (моделна година 2024) ще бъде изграден на леко подобрена версия на архитектурата MQB Evo, която ще се използва от Tiguan, както и от по-големия Passat. Инженерите на Volkswagen работят върху настройките на шасито, които трябва да подобрят управлението и комфорта на модела, сочен като еталон в компактния сегмент.

По отношение на задвижванията, обновеният модел ще бъде последният Golf с ДВГ, тъй като VW се готви да стане производител само на електромобили. Затова и не се очакват изненади под предния капак. Актуализираният четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор 1.5 TSI Evo2 ще бъде в основата на гамата, включваща мека хибридна технология.

Базовият 1.0 eTSI ще получи някои актуализации, за да подобри екологичните си характеристики. Под въпрос обаче е двигателят 2.0 TDI, тъй като търсенето на дизели намалява. Със сигурност обаче 2.0 TSI ще се завърне в хот-хечовете GTI и R, като вероятно ще получи и електрификация.

Очакванията са VW да заложи на eHybrid / GTE, който може да получи следващото поколение на PHEV система, базирана на 1.5 TSI и седемстепенна DSG вместо старата 1.4 TSI и шестстепенна DSG скоростна кутия, използвана в момента. Мощността на агрегата ще бъде 272 к.с., като пробегът само на електричество ще достигне 100 км.

Електрическо бъдеще

Докато някои конкуренти, включително Peugeot 308 и Opel Astra, разшириха гамата си с варианти само на електричество, VW няма да инвестира в електрифициране на модели на платформата MQB, тъй като вече разполага с архитектурата MEB. Напълно електрическият ID.3 е много близък до Golf по отношение на пазарното позициониране, но се твърди, че VW ще предложи и по-малък модел, който ще се казва ID. Golf.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Офисите на нормалните хора обикновено са в големи бизнес сгради. Там където аз работя има 16 етажа по 80-100 човека предимно добре платени. На паркинга я има място за 1/3 от тях я не. А зарядните са 2. Колко хора на ден ще успеят да се заредят. Освен това началниците ще са много доволни на всеки час едни 10 човека да тичат до паркинга да се редят на тях. А ако се навъдят много електрички много бързо ще станат платени. В момента всички безплатни станции са само за реклама.
  • #2
    q ( преди 1 година )
    Чичо Гошо си вярва че светът прави коли, които той след 20 години да закупи и кара доволен че е тарикат, взел тънко премиума. Винаги колите са били за богатите и средната ръка хора - да ги купуват като нови и карат до изчерпване на разумния ресурс или до застрахователно събитие. Така както пълни газчица два пъти месечно, така и ще зарежда на зарядната станция два пъти месечно. А и нормалните хора с възмосжости в България имат зарядни в гаражите си или на работното място. Те и купуват новите коли
  • #1
    bega4kata ( преди 1 година )
    Те ще фалират значи,ако е вярно заглавието.Пред блока как ще се зареждат тези електрички.
fallback
Последни