fallback

VW отказа да открие кола с отвлечено бебе заради... 150 долара

Собственичката на колата не била абонирана за функцията за проследяване

Навигационни системи, свързани с интернет и вградени в превозни средства, могат да бъдат голяма помощ при намирането на автомобила в случай на кражба. Предлаганите от производителите абонаментни услуги обаче е твърде вероятно да направят точно обратното. Поне такъв е случаят с жена от Лейк Каунти (Илинойс) в САЩ, която станала жертва на обир, докато двегодишното й дете е било в колата.

След като получава сигнал произшествието, полиция иска да се възползва от функциите за свързаност на Volkswagen Atlas, принадлежащ на жертвата, като използва системата Volkswagen Car-Net. Това е услугата за проследяване на автомобила от приложение. Производителят обаче отказал, тъй като собственичката нямала абонамент за услугата.

„Докато издирваха превозното средство и детето, следователи от шерифската служба незабавно се свързаха с Volkswagen Car-Net, за да проследят превозното средство. За съжаление, се получи забавяне, тъй като Volkswagen Car-Net отказа да проследи автомобила, преди да получи плащане за повторно активиране на функция за проследяване в откраднатия Volkswagen", обясниха от полицията.

Оказва се, че услугата е била активиране за пробен период, който е изтекъл. Затова и от Volkswagen са поискали 150 долара, за да я активират отново. Следователят е трябвало да намери кредитна карта и да се обади на представителя на марката, за да плати исканата сума. Едва тогава приложението е активирано и с помощта на GPS местоположението на автомобила е засечено.

Това обаче се оказало безполезно, тъй като малко преди Volkswagen да предостави информацията, колата е била открита с детето в нея. Майката, която е бременна в шестия месец, обаче е сериозно пострадала при нападението.

Случката предизвика сериозен отзвук в САЩ, което накара Volkswagen да се извини. От компанията обявиха, че имат процедура, при която се действа в подобна ситуация и тя е била прилагана успешно в предишния случаи с престъпления. Сега обаче това не е сторено, като компанията започна вътрешно разследване, за да разбере причините.

fallback
  • #14
    Крис ( преди 1 година )
    Тези извращения трябва да се изкоренят от производителите още докато е рано, защото по-натам от толерастки истории ще ни карат да си плащаме и за вдишания въздух в купето, за климатика, за услугата "въртене на волан" , отваряне на врати, багажници и т.н. АЙДЕ МАЛКО СЕ СТЕГНЕТЕ И СИ ТЪРСЕТЕ ПРАВАТА !
  • #13
    СърДжон ( преди 1 година )
    На *** индиеца не му пука за процедури и спешни случаи. Той е там за да взима заплата. Докато компаниите не разберат, че евтината работна ръка от индия не добра инвестиция, ще има такива случаи. А за да могат да го разберат по-бързо, жената трябва да съди компанията за милиони, а властите да забранят продажбата на VW в Америка.
  • #12
    До 10 и 11 ( преди 1 година )
    Точно така е! Ненормално е да ти искат абонамент. След като веднъж си си купил мобилен телефон и телевизор, кабелните телевизии и мобилните оператори трябва доживотно да ти предлагат безплатни и неограничени услуги за цял живот. Защо не вземете да направяте една кабелна телевизия и да раздавате безплатни услуги на хората които са си купили телевизори? Осъзнавате ли, че тази система работи със sim карта и ако абонамента на sim картата не е платен, никой не е в състояние да локализира автомобила?
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    #10 за съжаление натам отива света - новите трендове в печеленето на пари са от услуги, не от еднократни продажби. Абонаменти за всяко едно нещо.
  • #10
    Смешници ( преди 1 година )
    Да го душат и VW и BMW и всеки, който слага абонамент за нещо, което реално съществува и физически колата ти го предлага и ти си си ПЛАТИЛ тази кола. Тоалетни
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Сама си е виновна, аз никога не бих купил кола в която се споменава думата абонамент, знаем ги тези номера, купуваш кола и след 1 месец - абонамента за всичко изтече моля платете. Освен това явно е станала и грешка и не са спазили процедурата.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    #6 - да, даже не до 2000, а до 1990 са истинските, а един майстор ми казА че до 1980 били баш най-истинските. Хахаха. По темата - това е услуга и са попаднали на неадекватен оператор - със сигурност има начин да се пусне без плащане. Тези услуги са доста полезни иначе и Хюндай/Кия имат подобна.
  • #7
    VW хейтър ( преди 1 година )
    Новите модели на VW са толкова скъпи за поддръжка и толкова кекави, че ...
  • #6
    БАЙ Иван ( преди 1 година )
    Колите са коли до 2000 година. Слет това са еднодневни!!!! А за електрокарите, ще си купя, ама друг път!!!
  • #5
    Пропов ( преди 1 година )
    Епъл навремето като отказаха да отключат телефона на терорист - какво стана? Хората ги купуват още повече, щото решиха че са супер сигурни. Клиентът е глупакът, който сам отива да си даде парите. Докато има балъци, ще има и тарикати. В случая обаче съм убеден, че става дума за автоматизирана система, която не прави разлика кой се обажда. Полицай ли е пенсионер ли е. Така е с компютрите, дето толкова разчитаме на тях. Сега идва и AI и тогава ще видите какво значи адекватно поведение от алгоритъм.
fallback
Последни