fallback

BMW пуска X5, задвижван с горивни клетки на Toyota

Пилотната серия на водородния кросоувър ще бъде от 100 бройки

BMW пуска пилотна флотилия от модели iX5 Hydrogen, които са създадени за четири години. Идеята е кросоувърите с нулеви вредни емисии да бъдат изпратени по света за демонстрации и пробни шофирания от различни целеви групи, в това число и медиите. Пилотната програма е насочена към хора, които нямат опит с SUV-автомобили, като им се даде шанс да видят за какво става въпрос.

„Водородът е универсален източник на енергия, който играе ключова роля в процеса на енергиен преход и следователно в опазването на климата. В края на краищата, това е един от най-ефективните начини за съхранение и транспортиране на възобновяеми енергийни източници“, заяви председателят на Управителния съвет на BMW AG - Оливър Ципсе.

„Трябва да използваме този потенциал, за да ускорим трансформацията на сектора на мобилността. Водородът е липсващото парче в мозайката, когато става въпрос за мобилност без емисии. Една технология сама по себе си няма да е достатъчна, за да позволи климатично неутрална мобилност в световен мащаб“, каза още шефът на баварския концерн.

BMW iX5 Hydrogen беше показан за първи път като концепция на автомобилното изложение IAA през 2019 г. и докато много производители на автомобили се отказаха от плановете си да развиват водородни задвижвания през последните няколко години, BMW все още смята, че те играят важна роля.

Всеки iX5 Hydrogen започва живота си като стандартен X5, произведен в завода на автомобилния производител в Спартанбърг (Южна Каролина). След това всъдеходът се изпраща в Центъра за изследвания и иновации на компанията в Мюнхен, където е монтиран нов под, за да побере два големи резервоара за водород в централния тунел и под задната седалка.

За всяка машина са предвидени индивидуални горивни клетки, които BMW взима от Toyota. След това двигателят с вътрешно горене се заменя с интегрирано задвижващо устройство, което комбинира електрическия мотор, трансмисията и силовата електроника в компактен корпус.

В същото време Юрген Гулднер, генерален мениджър програмата за развитие на платформата за електромобили Neue Klasse, разкри, че BMW работи върху възможността на същата архитектура да се произвеждат и модели с хибридно задвижване. Самата платформа ще бъде готова през 2025 г., като първият автомобил на нея ще бъде седан, който ще бъде последван от компактен SUV. Водородното задвижване обаче ще се използва само за големи модели.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    до 10, 9 и 2Място има и за BEV и за FCEV ... Сравнявам коли върху които имам практика в Кьолн. Tesla S (2020), средно към 217Wh/km, токът ми е 0.3279 E/kWh или 7,12 E/100km. Toyota Mirai (2022), средно към 0.8kg/100km, до юли водородът беше 9,5 E/kg или 7,60 E/100km, сега при 12,85 E/kg излиза 10,28 E/100km. Audi A6 (45) (2021), бензин 7,7l/100km или 13,71 E/100km. Сравнявайте цените на колонка/диспенсър/контакт - ние сме крайни потребители. Колеги ме уверяват, че водорода ще стане под 7 евро
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Вие изобщо мислите като пишете ? До #2 - такава неземна глупост си написал, че не знам какво да ти кажа. Опитват се да ти обяснят, че водорода е начин за съхранение и транспортиране на енергия. Къде тук намесваш BEV и знаеш ли изобщо какво означава BEV ? Или смяташ, че с BEV ще транспортираш произведен в Африка ток до Европа ? До #9 , Автомобилите с водород също са EV-та?! Образовайте се преди да пишете.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    100 бойки, ще преборим EV-тата :)
  • #8
    112 ( преди 1 година )
    Добре че са японците да дадат технологиите ...
  • #7
    до 5 ( преди 1 година )
    В някои случаи се знае. Има закони на физиката, които няма как да излъжеш. Няма как водородът да е по-евтин от тока, с който се произвежда по единствения екологичен начин. Не твърдя, че някой ден няма да изчислим нещо по-добро от тока. Само че е абсолютно сигурно, че това нещо няма да е водородът.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Горивната клетка е добро изобретение да зареждаш двг с водород е безсмислено.Но проблема е произвеждането на самият водород е проблема.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    С тези хвърчащи цени нищо чудно и водорода да стане рентабилен в даден момент, умните хора не отхвърлят никоя възможност защото нещо което изглежда смешно днес утре може да ти е предимството пред всички останали.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Щели да правят пилотна програма. Производство няма, а ръчна преработка на бензинови автомобили. В превод за тойотаджийчетата - БМВ няма никакво намерение да произвежда водородни коли. Шикалкави, за да цуца правителствени пари за екоразработки и се смее зад гърба на япончетата.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Това му се вика да заложиш не на куц кон, ами направо на мъртъв. А мъртвият кон се нарича Тойотка. Застрелян 3 пъти в черепа от самите и шефчета.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    "един от най-ефективните начини за съхранение и транспортиране" - дори да приемем, че е вярно, има един огромен проблем - има друг начин, които е 4 пъти по-ефективен, в пъти по-евтин, по-удобен, по-безопасен, повсеместно наличен, предоставящ много повече мощност на колите и вече широко разпространен и възприет от пазара. Нарича се BEV.
fallback
Последни