Германският гигант Mercedes-Benz е спечелил през 2022 г. повече от 1 милиард щатски долара от своите абонаментни услуги в автомобила като дистанционно стартиране на двигателя или надграждане на мощността за електрически автомобили, информира Automotive News.
Тази сума представлява по-малко от един процент от глобалните приходи на Mercedes-Benz в размер на 150 милиарда щатски долара през миналата година. Целта е компанията да генерира над $2,112 милиарда от базирани на абонамент функции до 2025 г., каза шефът на продажбите на Mercedes-Benz Брита Сийгер.
Mercedes-Benz за първи път обяви плановете си да предложи функции, базирани на абонамент, през 2018 г., ефективно принуждавайки собствениците да плащат периодични такси, за да отключат възможностите, които вече са включени в автомобила.
По-късно разшири наличните функции от дистанционно стартиране на двигателя и отключване на врати чрез смартфон до предоставяне на повече мощност на своите електрически автомобили. В Северна Америка собствениците на Mercedes-Benz EQE и EQS могат да увеличат производителността на своите електрически автомобили с годишно плащане от $1200.
Въпреки че Mercedes-Benz възнамеряваше да въведе в Европа повишаването на производителността въз основа на абонамент, информация от ноември 2022 г. на Top Gear в Нидерландия разкри, че европейските закони в момента не позволяват практиката за повторно плащане на вече обявени услуги. Производителят обаче има право да таксува собствениците на Mercedes-Benz EQS в Европа с €489 на година за отключване на 10 градуса за завиване на задните колела (4,5 градуса е стандарт).
Както беше съобщено наскоро, в края на 2024 г. Mercedes-Benz се очаква да пусне нова автомобилна операционна система, известна като MB.OS, за която твърди, че ще има „изключителни софтуерни възможности“, включително достъп до нови вградени базирани на Google карти и услуги. „Очаква се до 2030 г. автоматизираните функции за шофиране да станат нашият най-голям софтуерен двигател на приходите“, допълва Брита Сийгер.
Mercedes-Benz не е единствената марка, която прилага месечни или годишни плащания от своите клиенти. Същата практика има BMW, а наскоро Volvo също потвърди, че може да поиска от собствениците да се абонират за определени функции, въпреки че ще се фокусира върху технология от по-висок клас, а не върху системи като отопляеми седалки, например.