Ново проучване от САЩ показва, че производителите на електрически превозни средства изпитват сериозни трудности с привличането на жени клиенти. Последните данни показват, че 41,8% от купувачите на нови коли са жени, но този процент пада на 28% за коли с изцяло електрическо задвижване.
Според данните на S&P Global Mobility за регистрации на превозни средства през 2022 г., Tesla има най-добри показатели за жени купувачи сред новите компании, произвеждащи електромобили. Резултатът на марката е 33,1%, което е над средното ниво. Polestar е втория с 27,4%, следван от Lucid с 19,5% и Rivian с 15,4%.
Тези цифри са сравними със стойностите при продажба на пикапи RAM и GMC, където доминират мъжете. Единствените марки с повече купувачи от мъжки пол, отколкото Rivian, са Bugatti и McLaren.
При Rivan резултатът е логичен, тъй като марката е фокусирана именно върху пикапите и големите всъдеходи. В същото време дори Tesla Model Y, която се намира в сегмент, традиционно предпочитан от жени, не се справя добре в това отношение. При кросоувъра само 35% от купувачите са от по-слабия пол.
Според Марк Бланд, главният директор на S&P Global Mobility, тези данни повдигат някои въпроси. Явно е, че жените са по-загрижени да пробега и безопасността, отколкото мъжете, което предполага, че компаниите, произвеждащи електромобили, трябва да направят много повече в тази посока.
Решението на този проблем може да дойде от основните автомобилни производители като Ford, GM и Volkswagen, които ще трябва да поддържат сегашното си полово разнообразие, когато навлязат в ерата на електрификация, за да запазят продажбите си. Тъй като тези марки значително разширяват обхвата си с нулеви емисии през следващите няколко години, те може да искат да привлекат жени купувачи по по-ефективен начин от стартиращите компании, произвеждащи коли, задвижвани само на ток.
S&P Global Mobility прогнозира, че електромобилите вероятно ще съставляват 40% от общите продажби в САЩ до 2030 г., което повдига въпроси за това как купувачите ще реагират на тази нова реалност, включително различията между половете.