fallback

Електромобилите не успяват да привлекат жени купувачи

Tesla има най-балансирана между половете комбинация, сочи проучване

Ново проучване от САЩ показва, че производителите на електрически превозни средства изпитват сериозни трудности с привличането на жени клиенти. Последните данни показват, че 41,8% от купувачите на нови коли са жени, но този процент пада на 28% за коли с изцяло електрическо задвижване.

Според данните на S&P Global Mobility за регистрации на превозни средства през 2022 г., Tesla има най-добри показатели за жени купувачи сред новите компании, произвеждащи електромобили. Резултатът на марката е 33,1%, което е над средното ниво. Polestar е втория с 27,4%, следван от Lucid с 19,5% и Rivian с 15,4%.

Тези цифри са сравними със стойностите при продажба на пикапи RAM и GMC, където доминират мъжете. Единствените марки с повече купувачи от мъжки пол, отколкото Rivian, са Bugatti и McLaren.

При Rivan резултатът е логичен, тъй като марката е фокусирана именно върху пикапите и големите всъдеходи. В същото време дори Tesla Model Y, която се намира в сегмент, традиционно предпочитан от жени, не се справя добре в това отношение. При кросоувъра само 35% от купувачите са от по-слабия пол.

Според Марк Бланд, главният директор на S&P Global Mobility, тези данни повдигат някои въпроси. Явно е, че жените са по-загрижени да пробега и безопасността, отколкото мъжете, което предполага, че компаниите, произвеждащи електромобили, трябва да направят много повече в тази посока.

Решението на този проблем може да дойде от основните автомобилни производители като Ford, GM и Volkswagen, които ще трябва да поддържат сегашното си полово разнообразие, когато навлязат в ерата на електрификация, за да запазят продажбите си. Тъй като тези марки значително разширяват обхвата си с нулеви емисии през следващите няколко години, те може да искат да привлекат жени купувачи по по-ефективен начин от стартиращите компании, произвеждащи коли, задвижвани само на ток.

S&P Global Mobility прогнозира, че електромобилите вероятно ще съставляват 40% от общите продажби в САЩ до 2030 г., което повдига въпроси за това как купувачите ще реагират на тази нова реалност, включително различията между половете.

fallback
  • #5
    PLAID ( преди 1 година )
    Тук, в Европа, която се е качила на i3, не слиза от него и мъжа й от любопитство взима iX, e-Tron, EQC или i-Pace... и не слиза от него. Говорим за къщите по Драгалевци, Симеоново, Бояна. Гаражи с трифазен ток. Хем върви повече, хем без пари, хем без грижи - прибира се, закача и всичко приключи. Забравя за бензиностанции, за Ауто Бавария, Силвър Стар, Порше БГ и т.н., където иначе персонала са ги научили поименно, хахах! А тия си ценят и парите, и времето, поне не са си ги намерили на улицата.
  • #4
    еманципатор ( преди 1 година )
    дали е ДВГ или електродвигател жената винаги си е жена и не вдява за 5 ст.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    При ДВГ на бензиностанцията, жената може да каже на бензинаджията да и налее гориво.При електричките се оправяш сам. А кабелът на 150 kW зареждачки не е толкова лек и се иска сила да се пъхне в куплунга за зареждане. Ако си слаб или имаш друг проблем може да ти е трудно.
  • #2
    Лудория ( преди 1 година )
    Доста е обидно, че не споменават и другите полове какви предпочитания ще имат към автомобилите. Много неетично...
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато електромобилите станат по-евтини от ДВГ всичко ще си дойде на мястото. Тогава любителите на ДВГ само ще могат да мечтаят за 60% пазарен дял на ДВГ през 2030 година.
fallback
Последни