fallback

Dacia Sandero отново е №1 в Европа

През януари румънският модел води убедително по продажби

Dacia Sandero продължава истински хит в продажбите и през януари той отново е най-популярният нов лек автомобил в Европа. Румънският модел изпреварва убедително Volkswagen T-Roc, а Peugeot 208 - най-продаваната кола в Европа през 2022 г., дори не попада в Топ 5.

Данните, събрани от Dataforce и публикувани от Automotive News, показват, че през януари Dacia Sandero е №1 по продажби в ЕС, включително Великобритания, Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария. В първия месец от годината от него са реализирани 19 346 бройки. Това е с повече от 3000 повече в сравнение със същия месец на миналата година (+20%).

Sandero остава доста далеч пред Volkswagen T-Roc, който е на второ място с 16 723 единици. През януари са регистрирани 31,6% повече бройки на T-Roc, отколкото през януари миналата година. Toyota Yaris е на трето място с 14 037 продажби. Нито един модел в Топ 10 не успя да постигне толкова големи ръстове като компактната Toyota (+54%).

Най-продавана кола за миналата година - Peugeot 208, трябва да се задоволи със седмо място през януари тази година. Това е единственият модел в Топ 10 с по-малко регистрирани бройки през януари, отколкото през януари миналата година (12 683 единици, -19%).

В същото време Volkswagen Golf и Peugeot 2008 попадат извън Топ 10 през януари. Golf завършва на 11-то място (-21%) с 11 055 бройки, а Peugeot 2008 е на дванадесето място с 10 895 регистрации (-19%). Tesla Model Y е на 30-о място (6889 продажби), докато Model 3 не е of,r в Топ 50.

Топ 10 по продажби за януари в Европа:

1. Dacia Sandero 19 346 (+19,5%)

2. Volkswagen T-Roc 16 723 (+31,6%)

3. Toyota Yaris 14 037 (+53,5%)

4. Volkswagen Tiguan 13 948 (+32,1%)

5. Toyota Yaris Cross 13 495 (+19,2%)

6. Renault Clio 12 895 (+8,4%)

7. Peugeot 208 12 683 (-18,7%)

8. Opel Corsa 12 307 (+15,7%)

9. Dacia Duster 12 168 (+29,7%)

10. Fiat Panda 11 771 (+8,2%)

fallback
  • #17
    Пламен ( преди 1 година )
    Живея в Щутгарт,но нямам наблюдение на този автомобил дали е хубав или не...Тук съм виждал Дачия ,но не помня модела веднъж паркирана пред ALDI.Прибирал съм се през Румъния и там не видях толкова Дачия. Видях там предимно Ауди и Фолксваген. Относно купуване на автомобил тук: немеца го интересува ниска цена и по дълга гаранция. Мине гаранцията и я връща,купува нова и т.н.
  • #16
    Йордан ( преди 1 година )
    Купуват ги тези които имат лозя,ниви,увожки... ползват ги както ние ползвахме Москвич
  • #15
    До #9 ( преди 1 година )
    Ти не сядай в нищо втора ръка, но сядай в нещо, което ще те радва и ще ти е кеф да го караш. Това е важното. Като си купиш Бентли, Мерцедес, Ягуар или друго нещо от луксозния или суперлуксозния клас, то ще ти даде лукс и комфорт, който и най-тъпканата с екстри каруца няма да ти даде, пък ако ще да си държал твоята луксозна кола 10-15 години, след като я купил чисто нова.Кеф цена няма! Гледаш евтиното, защото не можеш да си позволиш от скъпото, но ако можеш, тогава ще караш само от луксозното ...
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Като погледнеш тая класация - само малки коли, като махнем Тигуана и Дъстъра. А гадовете спират да ги произвеждат, защото не мога да печелят по 15 000 евро от кола. Форд спряха фиеста, Киа спира Рио за Европа... Накрая ще влязат китайците и европейските производители ще почнат да реват, че ги цакали с цени и да искат протекционистични мерки.
  • #13
    Рамбоо ( преди 1 година )
    Карам Логан вече 1 година. Бензин с турбо. Много е добър и пред нищо не отстъпва на западноевропейските автомобили. Румънците спечелиха много. Автомобилчето е цялостна конструкция на Рено Меган и ако не е табелата Дачия по нищо не отстъпва и на Рено Талисман........
  • #12
    Дифорс ( преди 1 година )
    Настоящото Сандеро има добра визия, добро оборудване, добра цена, прилична возия, с евтино обслужване, има голяма гаранция и е честна сделка - плащаш точно толкова, колкото и получаваш. Единственият минус за мен са малките двигатели, но както показва статистиката, за много хора това не е от особено значение. Това все пак е малък автомобил, обикновено не основен.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Лошо няма. Дачията оправдава повишението на цената спрямо предната генерация. И като удариш чертата не е толкова фрапиращо. Преди 3 години не я купих защото липсваха основни неща, отделно беше изградена върху много стара платформа. Новата не е никак зле
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Някои партньори втора ръка карат, ти за коли говориш. И като е опърдяна преди теб, какво?
  • #9
    До долния ( преди 1 година )
    Никога не сядам във втора ръка кола и изобщо нещо вторя ръка каравана мотор лодка яхта бизнесамолет и тн.Не знаеш оня преди какво го е правил как го е правил и тн.Изобщо не се и докосвам до глокнитси втора ръка
  • #8
    До #6 ( преди 1 година )
    За какво бих дал двойно или тройно повече пари ли? На първо време, защото евентуално ги имам. После идва и самият продукт, който получаваш за разликата в цената. Една каруца за 20 000 ще си остане каруца, независимо какви екстри има. Каляската/каретата от друга страна е 2-3 пъти по-скъпа, но е 10 пъти повече кола от каруцата за 20 000, която дори чисто нова, си остава каруца в сравнение с дори 10 годишна използвана каляска.
fallback
Последни