fallback

Дизелът се завръща при служебните автомобили

Прогнозата е за автопарка в Германия и в близкото бъдеще

Двигателите с вътрешно горене, особено дизелът, ще се върнат в краткосрочен план, прогнозира анализаторът на Dataforce - Бенджамин Кибиес, пред изданието Automobilwoche по повод бъдещето на автопарковете от фирмени автомобили в Германия.

 

 

Властите в страната спряха в края на миналата година субсидията при покупка на хибриден (plug-in) автомобил. Това повишава изкупната цена и сега мениджърите на автопаркове търсят алтернативи на алтернативите. Първата реакция последва незабавно - през януари 2023 г. регистрациите на електромобили и хибриди в Германия се сринаха.

Под заглавие „Завръщането на дизела“ Automobilwoche пише, че вече привлекателността на plug-in хибридите изчезна и следователно служебните автопаркове преминават или към изцяло електрически коли, или към дизел.

 

 

Фирмените автомобили съставляват значителна част от продажбите за германските автомобилни производители. Повече от 80 процента от определени модели, като Audi A4, се използват като служебна кола. За чисто електрически автомобили субсидията беше само намалена, но след септември 2023 г. екологичните премии ще важат само за частни купувачи. И дори тези бонуси няма да съществуват още дълго, защото ЕС потвърди решението за забрана на продажба на автомобили с ДВГ след 2035 г.

Според хора от индустрията сега компаниите ще коригират спецификациите на своя автопарк. За много фирмени такива, в които превозните средства се сменят на всеки три или четири години, краят на двигателите с вътрешно горене е все още далеч и на практика дизелите имат осезаемо предимство. Реалното потребление на Plug-in хибридите е често значително по-високо от обещаното. И колкото по-дълги са изминатите разстояния и колкото по-кратки са наличните времена за зареждане по пътя, толкова по-голямо е превъзходството на дизела над plug-in хибридите.

 

 

Въпреки това гамата от нови дизелови модели напоследък значително се сви, защото производителите пренасочват портфолиото си към електрически автомобили. Audi, Volkswagen и Mercedes се движат бързо към постепенното премахване на дизела. Шефът на BMW - Оливър Зипс, от друга страна често подчертава, че техните двигатели с вътрешно горене ще се продават паралелно с електрическите, докато „има пазар за тях“.

Mazda също плува срещу тенденцията и миналата година представи нов, 6-цилиндров дизелов двигател за луксозния си SUV CX-60. Но на дизеловите автомобили, поне при леките автомобили и в ЕС, остават само няколко години, в които предлагането ще намалява.

Независимо дали с двигател с вътрешно горене, или електрическо задвижване, противно на предишните страхове за рецесия, 2023 г. може да бъде доста добра от икономическа гледна точка и по този начин да помогне и на сегмента на служебните автомобили. Dataforce очаква общо 836 000 нови регистрации за годината.

 

 

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Да но обикновено имат сериозна вентилация. Иначе и аз съм работил в подобни условия с не достатъчно добра вентилация и зимата като не се отварят прозорците следобед вече не е останал кислород и ти се вие свят ако не излизаш от време на време
  • #10
    До долния ( преди 1 година )
    Ти сериозен ли си? Има хора които прекарват цял работен ден в затворен гараж и не се издушават. Да не говорим за затворени помещения с много хора в тях.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    *дори да е загасена колата имах предвид
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Нещата са прости германците държат патенти за дизеловият двигател и ако той изчезне изчезват и ФВ и Бмв.С електрипки и хубриди там цикъла е на Аткинсън нямат как да претендират за патентни права.
  • #7
    до 4 и 6 ( преди 1 година )
    Примера с гаража е некоректен защото първо дори двигателя да работи съвършенно и да бълва само вода и СО2 (които са неизбежни) след под 5 мин ще ти се завие свят. А пък 3-4 часа цяло семейство в гараж и във кола дори да е колата ще е неприятно дори вредно за здравето.
  • #6
    Аз съм 5 и 6 ( преди 1 година )
    И за да не бъда разбран погрешно, самият аз карам дизелов автомобил, но не мога да кажа на черното бяло и да твърдя, че не замърсявам въздуха. Вярвам в бъдещето на електромобилите и че света ще премине към тях, макар и по-бавно отколкото ми се иска, но това ще стане по напълно икономически причини, когато електромобилите станат по-евтини от ДВГ. Но тогава ще минат години, а при повишено търсене цените им отново ще се вдигат в определени етапи, но процесът е необратим и ще стане напълно естествен
  • #5
    До 4 ( преди 1 година )
    Ти би ли заложил животът е здравето на семейството си на този чист планински въздух който излиза от ауспуха в гаража? Бихте ли постояли три-четири часа със семейството си в този затворен гараж с работещ двигател, който на практика според тебе пречиства въздуха , засмуквайки мръсния градски въздух, който излиза много по-чист от ауспуха?
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето че отново излязох прав и никой не се интересува от екологията, когато си купува автомобил, а се интересува от икономиката. От toyota се опитаха да излъжат за разхода на хибридите и обясняват как горят по 1 литър на 100 км, а правителствата да дават субсидии за тях и фирмите да ги купуват за да им излезе по-евтино зареждането, но с или без хибрид гейт, както предвещавах, истината лъсна и който може да зарежда на ток ще мине на ток, а останалите ще се върнат към дизела. Хибридът е глух клон.
  • #3
    Мемфис ( преди 1 година )
    Mercedes Blue tech- след 3-4 минути работещ мотор в гараж със затворени врати - почти незабележим мириз на отработени газове! Ако всичко- катализатори,DPF филтри, NOX сензори са в ред, съвременният дизел е с по-малко вредни емисии от бензинови и газови мотори, особено компонентите на азотните окиси.
  • #2
    до 1 ( преди 1 година )
    Нашенеца умре да бъде излъган. Ако някой не го лъже не прави сделка просто.
fallback
Последни